Jakość gazu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Mam pytanko do weteranow LPG, jako totalny lamer. Przejechalem zaledwie 500 km na LPG.
Jak to jest z ta jakością LPG, interesuje mnie szczególnie aspekt ekonomiczny, czyli jak duże mogą rozrzuty spalania gazu zaleznie od jego jakości.
W przypadku instalacji iV generacji, ile wiecej gazu pali silnik, wzgledem benzyny i czy zalezność ta jest liniowa w funkcji obciążenia.

Krzysztof
  
 
Bazując na swoim doświadczeniu odpowiem Ci, że w przypadku mojej instalacji IV gen. nie zauważyłem nigdy róznicy w jakości gazu. Dynamika zawsze była taka sama, jedynie JEDEN RAZ zdarzyło mi się zatankować na pewnej stacji po której spalanie wzrosło mi o jakieś 20%.
Co do proporcji spalania benzyna-gaz, to gazu bedzie zawsze palił więcej o jakieś min. 15-20% (jeśli instalka jest dobrze wyregulowana).

Cytat z netu:
"Gaz płynny jest tak zwanym paliwem lekkim - litr LPG, w zależności od stosunku propanu do butanu, waży ok. 0,55 kg (benzyna ok. 0,75 kg/l). Inna cecha różniąca gaz od benzyny to liczba oktanowa - zarówno propan, jak i butan mają więcej "oktanów" niż benzyna do samochodów osobowych. Kolejną różnicę stanowi wartość opałowa: gaz płynny ma większą wartość opałową w przeliczeniu na kilogram, ale niższą o ok. 20% w przeliczeniu na litr. Samochód zużywa więcej gazu niż benzyny, ponieważ na stacji benzynowej jest na litry."
  
 
Dzieki Piter za informację. Dzisiaj zadalem sobie trud i dokladnie zmierzylem jak ksztaltuje sie spalanie LPG w mojej Renii. Wyszlo mi, ze gazu pali o 25-27 % wiecej niz benzyny. Rozumiem, ze gazownicy powinni cos podregulowac. W jezdzie mieszanej: 80 km miasto + 270 trasa, czyli na na 350 km spalil mi 26.7 litra LPG, czyli na 100 tke wychodzi 7.65. Dla tej trasy komputer bezynowy podal rownowartosc 20.9 litra benzyny (mam nadzieje ze nie przeklamuje)
Ja takze nie obserwuję roznicy w dynnamice jazdy, zaleznie wlewanego LPG.

Pozdrawiam.