Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() ndaniel80 MKVII Kombi 1.6 16V Wrocław | 2006-03-21 15:10:49 Witam, być może już był już podobny wątek dotyczący Zetec'ów (w takim razie proszę o przekierowanie do niego). Ale chciałbym się dowiedzieć jak używacie swoich autek z tymi silnikami. Chodzi mi głównie o to przy jakich obrotach zmieniacie na wyższy bieg, a przy jakich redukujecie - i w jakich sytuacjach - jazda muląca silnik, ekonomiczna czy też udowadnianie wyższości essiego w zdobywaniu poll position na skrzyżowaniu ![]() W dokumentacji wyczytałem maksymalne prędkości obrotowe dla silników Zetec (około): 1.6 E (90KM) - 5500 rpm 1.8 (105KM) - 5500 rpm 1.8 E (115KM) - 6500 rpm Podawajcie jesli chcecie swoje przyzwyczajenia dotyczace waszego Zetec'a i zmiany biegu na wyższy dla jazdy ekonomicznej, zwyczajnej i ekstremalnej. W takiej np. formie: 1.6 E: ek: 2500 rpm zw: 3000-3500 rpm ex: 4000 rpm Spotkalem sie juz z wieloma opiniami na temat jaka predkosc obrotowa jest optymalna aby nie zajechac silnika i wiem ze ani za duzo ani za malo lecz w okolicach max momentu obrotowego (czyli ile dokladnie dla Zetec??). Ja zmieniam czesto wlasnie miedzy 3000 a 4000 - czy nie zazynam tym silnika?? Kiedys zmienialem przy 2500 - ale potem zrozumialem ze strasznie go przez to mule i to w koncu nie Diesel ![]() |
![]() ndaniel80 MKVII Kombi 1.6 16V Wrocław | 2006-03-21 21:30:24 Hmm no cóż - ewidentnie czuję się zignorowany ![]() ![]() |
![]() Magz MK VII kombi 1.6 Dąbrowa Górnicza | 2006-03-21 21:51:04 Ciekawy wątek ciekawy ![]() Ja zmieniam zwykle 2500 -3000 czyli nisko a czasami bardzo chętnie 4000 i wyżej |
![]() Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2006-03-22 07:48:15 Ja zmieniam biegi w przedziale 2500 do 3000 obr/min ale były na początku kiedy kupiłem Essika takie momenty, że bardzo delikatnie się z obrotami obchodziłem i kręciłem go "aż" do 1800-2000 rpm i zmiana.....aż mie "kiedyś' "ktoś" uświadomił, że niedokarmiam zeteca ..... ![]() Ekonomiczna jazda to właśnie w okolicach 2000-2500 obr/min ale "zdrowiej" dla silnika jest utrzymywać go w przedziale między max momentem obrotowym (3000) a max mocą silnika (5500)....tylko, że wtedy to już nie jest ekonomicznie ![]() |
![]() KriSSo Ford Escort - był Szczecin | 2006-03-22 10:34:01
Jasne, wysokoobrotowe ![]() ![]() |
![]() Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2006-03-22 11:58:20
Bez przesady ok 500 to na luzie ma.A akres zielonego pola konczy sie zazwyczaj przy 1700 obr - tak ma moje volvo i ojca daf - a zmiane biegu z ladunkiem robi sie zazwyczaj przy tych obrotach. |
![]() ndaniel80 MKVII Kombi 1.6 16V Wrocław | 2006-03-22 12:55:47
Fakt mój wujek ma TD z intercoolerkiem w takiej samej MKVII jak moja i muszę przyznać że bardzo podoba mi się jak ten silniczek się zbiera juz od ok 1800 rpm (turbinka się załącza??). Pozatym ten moment obrotowy - robi swoje - u mnie jak juz 4 osoby i troche bagażu sie zapakuje to od razu zaczynam to odczuwać :/ A w dieselku o niby tej samej mocy prawie wogole nie czuc różnicy ![]() |
![]() Kamil_M Escort mk VII Sosnowiec | 2006-03-22 12:56:56 ja zeteca krece przy normalnej jezdzie do 2500 - 3500 i zmiana, przy bardziej sportowej 5000 - 5300 i zmiana, chyba nigdy nie przekroczylem 6000 bo dlugo trwa zanim wskazowka minie 6000.
Kiedys zmienialem ok 1800-2000 ale to mordowanie silnika, to nie diesel... |
![]() kainek Sympatyk FEFK Dwa koła NL | 2006-03-22 13:01:28 a przy ilu rpm powinno odciac? |
![]() ndaniel80 MKVII Kombi 1.6 16V Wrocław | 2006-03-22 13:11:34
Na gazie to teoretycznie mozesz go krecisz az sie nie rozsypie ![]() Na benzynie to nieco powyzej tych 5500 (chyba??). Bylo pare watkow na temat odciecia - opinie byly strasznie podzielone ![]() |
OFEN escort kombi TD Chybie | 2006-03-22 13:13:42 W 1.8 TD odcina przy 5000obr/min ![]() |
![]() Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2006-03-22 13:16:10
U mnie w momencie przekroczenia półapu max przełącza się na bene i bena odcina. Normalna jazda - zmieniam przy 3-3,5 tys. obrotków. Wczoraj wieczorem np. zmieniałem przy 5,5 tys. obrotków ![]() |
![]() kainek Sympatyk FEFK Dwa koła NL | 2006-03-22 13:16:25
nona gazie to tak ale to tez zalezy od sterownika jego ustawien itd a na pb to chyba cos kolo 5,5k rpmow w kazdym badz razie na 3jce ostatnio wiecej niz 130 nie chcial przejsc a byl juz w okolicach tych 5,5 a na 4ce 160 przy 5k i zabardzo wiecej nie chcial isc |
![]() kainek Sympatyk FEFK Dwa koła NL | 2006-03-22 13:18:00
salwa z tlokow ![]() |