Kiepskie odpalanie 1.8 TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zeby odpalic mojego escorta musze dosyc dlugo krecic. Jaka moze byc tego przyczyna?? Kiepski akumulator, czy cos innego??
Z gory dzieki za porady.
  
 
sam jestem ciekaw odpowiedzi,mam to samo 97 td.Prawdopodobnie ta odpowiedz to bedzie taka: to tak mam byc, to tylko Ford...
  
 
ja mam albo miałe to samo

Przed chwilą zjadłem obiad
a przed obiadem przyjechałem od elektromechanika.

Okazało się że nie ma sprężyny w będiksie i z magnesów zostały wiórki. JAk poprzedni właściciele naprawiali rozrusznik to jakić ktoś zapomnił o szprenżyncze

A teraz najlepsze : ile koleś mnie skasował
i tak nie zgadniecie 550 PLN. Chyba z dużo nie
  
 
cos mi sie zdaje ze tak
zalezy co zrobil/wymienil
  
 
Cytat:
2005-08-06 13:22:43, marcin_CIX pisze:
sam jestem ciekaw odpowiedzi,mam to samo 97 td.Prawdopodobnie ta odpowiedz to bedzie taka: to tak mam byc, to tylko Ford...


Nie wiem, skąd taki wniosek Za kiepskie odpalanie silnika diesla w ogólności (do których należy oczywiście 1.8 TD forda) odpowiadają:
1. Niesprawne świece żarowe (jedna lub więcej). Metoda sprawdzenia: wykręcić świecę i bezpośrednio podłączyć do aku, nie trzymając oczywiście w palcach. Jeśli się zajarzy, to dobry objaw, jeśli nie - to zły. Ciekawostka polega na tym, że to, że świeca się żarzy wcale nie oznacza, że jest wszystko OK. Świece żarowe mają różne parametry termiczne, co skutkuje różną długością czasu ich nagrzewania. Jeśli przekaźnik świec jest dobrany na krótki czas działania, a świeca jest "wolna", to zawsze będzie problem z uruchomieniem auta. Dlatego też świece dobiera się z dokładnością nawet do rocznika produkcji auta, bo zdarza się, np. w 1.8 TD mondeo, że w pewnym momencie następuje zmiana nastaw i rodzajów świec...
2. Cofające się paliwo do baku. Problem leży najczęściej w pompce ręcznej paliwa, urządzeniu wysoce problemogennemu. Metoda sprawdzenia: wstawić przezroczysty przewód paliwowy pomiędzy filtr paliwa a pompę wtryskową i obserwować, czy w przewodzie nie ma pęcherzyków powietrza. Jeśli są, to paliwo się cofa.
3. Źle ustawiony kąt wtrysku, krytyczny parametr, jeśli chodzi o pracę silnika diesla. Sprawdzenie: tylko u fachowców, wymagany jest stroboskop sprzężony z przepływomierzem zakładanym na jeden z przewodów ciśnieniowych paliwa. Wymagane jest uprzednie wyznaczenie punktu "0" na kole pasowym pompy, którego to punktu nie ma w silniku 1.8 TD z niewiadomych powodów...
4. Niesprawna pompa wtryskowa, czyli od najlżejszych finansowo przypadków:
- niepoprawnie ustawiona dawka wolnych obrotów,
- niesprawny korektor kąta wtrysku,
- zużyta głowica pompy uniemożliwiająca wypracowania odpowiedniego ciśnienia wtrysku za 1-2 obrotem wału.
Żadna z dolegliwości wymienionych w pkt.4. nie może być stwierdzona w sposób inny, niż w specjalistycznym warsztacie dysponującym stołem probierczym oraz fachowcem, który potrafi się nim posługiwać. Koszty ewentualnych poprawek pompy rozciągają się od kilkudziesięciu PLN do kilku tysięcy PLN w przypadku konieczności wymiany głowicy pompy)...
5. Za małe ciśnienie sprężania. Dla silnika 1.8 TD poprawne wartości to 32-32-32-32 bar na każdym cylindrze z możliwością różnic na poszczególnych cylindrach nie więcej niż 2 bar. Ciśnienie książkowo zaleca się mierzyć na silniku rozgrzanym, ale miarodajny pomiar uzyskuje się dla silnika zimnego. Dla przykładu z autopsji, na ciepłym silniku miałem na wszystkich cylindrach około 40bar, a na zimnym maksymalnie 30 bar. Różnica bierze się stąd, że na ciepłym silniku dodatkowo cylindry uszczelnia olej... Sprawdzenie: tylko za pomocą dedykowanego urządzenia, jakim dysponują warsztaty naprawiające diesle.
6. Zużyte końcówki wtryskiwaczy. Dodatkowymi objawami może być nadmierne dymienie po odpaleniu silnika oraz zwiększone zużycie paliwa. Czas życia końcówki to maksymalnie 200.000km, po tym dystansie są już tylko większe lub mniejsze niedomagania z tego powodu. Sprawdzenie: tylko za pomocą dedykowanego urządzenia, które oprócz sprawdzenia poprawności rozpylania paliwa sprawdzą także ciśnienie otwarcia wtrysku...
7. Problemy z zaworami, czyli albo np. wyrobione gniazda zaworów uniemożliwiające uszczelnienie komory spalania i powodujące ucieczkę części ciśnienia sprężania w gwizdek, mogą być też nadmierne luzy zaworowe, regulowane tutaj płytkami. Sprawdzenie: tylko w warsztacie...
8. Możliwe są również inne przypadki - kiepski ON, brudny filtr paliwa i/lub powietrza...
Mam nadzieję, że to nieco więcej informacji, niż tylko TTTM...




[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2005-08-07 10:05:52 ]
  
 
Cytat:
2005-08-06 13:06:46, El_Muerte pisze:
Zeby odpalic mojego escorta musze dosyc dlugo krecic. Jaka moze byc tego przyczyna?? Kiepski akumulator, czy cos innego?? Z gory dzieki za porady.


sprawdz świece zarowe-jezeli jedna tylko padnie to bedziesz włąsnie musiał chwilę pokręcić za nim odpali...
  
 
a może ssanie? odpalasz z gazem wcisnietym czy nie?
  
 
!!! MARIOBROS !!! - jestem pod wrażeniem skąd TY tyle wiesz ???
-----> PROROK ?? , MECHANIK ???---- czy to wszystko sam przeszedłeś ???
bardzo cenne porady !!
  
 
Cytat:
2005-08-07 09:30:17, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
!!! MARIOBROS !!! - jestem pod wrażeniem skąd TY tyle wiesz ??? -----> PROROK ?? , MECHANIK ???---- czy to wszystko sam przeszedłeś ??? bardzo cenne porady !!


Niestety, to ostanie, Kamilo...
  
 
a o ile się nie myle autko było już po słowie i co , klijent mało poważny ??
czy to już wspomnienia i teraz nowy wózek TESTUJESZ ?
  
 
Cytat:
2005-08-07 11:13:48, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
a o ile się nie myle autko było już po słowie i co , klijent mało poważny ?? czy to już wspomnienia i teraz nowy wózek TESTUJESZ ?


Klient jest poważny, ale essi jest jeszcze u mnie. 19 sierpnia mam przymusowy wyjazd do Warszawy i dopiero po tej dacie umówiliśmy się na zamknięcie formalności ze sprzedażą. A nowy wózek zamówię najprawdopodobniej we wrześniu, jak już ruszą jakieś promocje interesujące, bo jak na razie bezruch w tej kwestii, przynajmniej jeśli chodzi o markę, którą sobie upatrzyłem A co do wspomnień - cóż, z moim escortem przeżyłem chyba dokładnie wszystkie możliwe naprawy, dzięki czemu mój zasób wiedzy na jego temat co nieco się zwiększył. Najciekawsze jest to, że kiedy już wszystko jest zrobione i essi jeździ w zasadzie jak marzenie, sprzedaję go Po prostu nieco za dużo mnie nerwów to wszystko kosztowało razem, o pieniądzach nie wspomnę. Chcę przez najbliższe 2-3 lata odpocząć od zastanawiania się nad duperszmitami związanymi z autem i tylko skupić się na czerpaniu przyjemności z jazdy, dlatego zapadła decyzja o sprzedaży essiego i zakupie auta wprost z salonu...
  
 
KLIMA - zastanawiam się czy to normalne że powrót freonu z parownika ( tą cieńką rurką ) --> jest gorący ??
- czy to normalne , na początku klima dmucha wspaniale ( zimnem ) po ok. godzinie kończy sie zimne powietrze , jak podniose machę ro rura jest zaszroniona - cieńka gorąca , a zimnem nie dmucha ??
-- może to czujnik przeciw zamrożeniowy co jest w dmuchawie ;
już sama niewiem
PRZERABIAŁES pamiętam temat klimy , miałes taki przypadek ??
  
 
Cytat:
2005-08-06 14:06:37, mariobros pisze:
2. Cofające się paliwo do baku. Problem leży najczęściej w pompce ręcznej paliwa, urządzeniu wysoce problemogennemu. Metoda sprawdzenia: wstawić przezroczysty przewód paliwowy pomiędzy filtr paliwa a pompę wtryskową i obserwować, czy w przewodzie nie ma pęcherzyków powietrza. Jeśli są, to paliwo się cofa.



a jak sie cofa to co trzeba zrobic
bo ostaniu juz 2 razy krecilem prawwie przez 20 min i podpompywalem pompka i nic dopiero pociagniecie innym wozem pomoglo zaznaczam ze nie dzieje sie to non stop tylko dopiero 2 razy od okolo 1 miecha dodam ze wymieniamy byl filtr paliwa pompa wtryskow "lucas"
  
 
Cytat:
2005-08-07 15:13:48, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
KLIMA - zastanawiam się czy to normalne że powrót freonu z parownika ( tą cieńką rurką ) --> jest gorący ??


Też tak mam, więc to jest poprawny objaw...
Cytat:
- czy to normalne , na początku klima dmucha wspaniale ( zimnem ) po ok. godzinie kończy sie zimne powietrze , jak podniose machę ro rura jest zaszroniona - cieńka gorąca , a zimnem nie dmucha ?? -- może to czujnik przeciw zamrożeniowy co jest w dmuchawie ; już sama niewiem PRZERABIAŁES pamiętam temat klimy , miałes taki przypadek ??


A to nie jest normalny objaw I czujnik może być za to odpowiedzialny. Czeka Cię wizyta w klima-warsztacie, bo raczej to trzeba kompleksowo sprawdzić...
  
 
Cytat:
2005-08-07 16:12:16, pilot99 pisze:
a jak sie cofa to co trzeba zrobic bo ostaniu juz 2 razy krecilem prawwie przez 20 min i podpompywalem pompka i nic dopiero pociagniecie innym wozem pomoglo zaznaczam ze nie dzieje sie to non stop tylko dopiero 2 razy od okolo 1 miecha dodam ze wymieniamy byl filtr paliwa pompa wtryskow "lucas"


Ta ręczna pompka ma membranę, którą trafia ze starości. Była zdaje się jakaś proteza do zakupu, ale nie wiem, jak się sprawowała. Można kupić filtr kompletny za 200PLN (o ile pamiętam) lub poszukać używanego... Ostatecznie możesz też wstawić jakiś domorosły zaworek zwrotny... A gdzie go wstawić... Hmm... Przed filtr, od strony baq... Ale to zawsze będzie rzeźba, a nie dobre rozwiązanie...


[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2005-08-07 16:34:13 ]
  
 
już byłam skasowali mnie 320 zł za przekaznik ( sytcznik do wentylatora ) + diagnoza , wcześniej było nabicie + szczelniść ponad 200 zł !
  
 
Kamila, raz na rok albo rzadziej 500 zl za jazde w chlodnym autku bez wzgledu na upaly to chyba nie takie straszne.
Ja jezdze w saunie i Ci zazdroszcze.
A poza tym masz widok na morze...