MotoNews.pl
  

Zmiana silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Mam escorta clx z silnikiem 1.4 CFI '91 + instalacja gazowa, i chcialabym wymienic w nim silnik na 1.6 EFI V8. Bardzo prosze niech ktos napisze, czy taki silnik nada sie do mojego samochodu, co trzeba zmienic oraz jakie ewentulanie przerobki byly by konieczne

Pozdrawiam
  
 
da radę i silnik na pewno sie nada do Twojego autka

tylko kwestia jest taka że musisz miać kpl silnik z wiązką kabli, komputerem i paroma innymi istotnymi lub mniej pierdułkami

poaza tym moja rada jest taka, że jeżli już wymianiać silnik i bawić się z tym wszystkim to lepiej poszukaj jednostki 1,6 16v - jest o wiele lepszy, nowocześnieszy, bardziej kulturalny itp itd
  
 
też mam ten dylemat, mianowicie :

czy remontowac silnik , 1.8 EFI 16V 105KM, mam problem z jednym cylindrem, nie pali dobrze na niego, i koszt naprawy penie zamknie sie w granicy 700-800 zł
czy
kupić silnik 1.8 EFI 16V 115KM,
wiadomo trzeba bedzie tez zmienic pasek,napinacze itd.

silnik sie chyba nada, tzn bedzie pasował,

pytanie:
czy kompa tez musze zmieniać??
samochod zwleczony był z holandii, i ma fabryczny gas,
czy w kompie jest to zaimplementowane że ma gas??

czy nie ma problemu aby wymienic kompa??
a może zostawić starego ???
  
 
no komputer pewnie pasowac nie bedzie od 105tki
lepiej chyba wyremontowac swoj niz kupowac nie do konca wiadomo co
no i laczny koszt zakupu i potrzebnych napraw w nim wyniesie wiecej niz 800 zl
  
 
ale po co sie bawic w 1.6 16 czy 8v lepiej od RS zabawki zabrac i przekladac. Ula ma w tej chwili chyba 71 kucy i zamieni na 90 czy to sie oplaca?? lepiej w cosik o wielkszej mocy inwestowac
  
 
ale nie kazdemu potrzebna jest az taka moc, wazniejszy czynnik to dynamika i ekonomicznosc jazdy to po 1
po 2 RSy sa dosc awaryjne i koszty czesci do nich sa wyzsze niz do pozostalych silnikow
wiec w przypadku Uli lepiej poszukac 1,6 badz 1,8 16v IMHO...
  
 
Cytat:
2005-08-06 11:45:41, kainek pisze:
ale nie kazdemu potrzebna jest az taka moc, wazniejszy czynnik to dynamika i ekonomicznosc jazdy to po 1 po 2 RSy sa dosc awaryjne i koszty czesci do nich sa wyzsze niz do pozostalych silnikow wiec w przypadku Uli lepiej poszukac 1,6 badz 1,8 16v IMHO...

yeah mash racje ja jestem po prostu zrazona do mojego (tez 1.4) i ta moc? mnie przeraza dlatego wolalabym cosik o duzio wiekszej mocy ale IMHO 1.8- good choose
  
 
Cytat:
2005-08-06 11:45:41, kainek pisze:
po 2 RSy sa dosc awaryjne




o wypraszam sobie
  
 
a co ja mam mowic przy moim 1.3 na gaźniku z LPG..
bracholek ma w Mondeo 1.8 ZETEC, takie cosik by mi wystarczylo - jak na razie..
  
 
Cytat:
2005-08-06 12:10:31, Lichy_bad pisze:
a co ja mam mowic przy moim 1.3 na gaźniku z LPG.. bracholek ma w Mondeo 1.8 ZETEC, takie cosik by mi wystarczylo - jak na razie..



1,3 to tzw wersja emeryt ...
  
 
Cytat:
2005-08-06 10:44:22, slawas1 pisze:
da radę i silnik na pewno sie nada do Twojego autka tylko kwestia jest taka że musisz miać kpl silnik z wiązką kabli, komputerem i paroma innymi istotnymi lub mniej pierdułkami poaza tym moja rada jest taka, że jeżli już wymianiać silnik i bawić się z tym wszystkim to lepiej poszukaj jednostki 1,6 16v - jest o wiele lepszy, nowocześnieszy, bardziej kulturalny itp itd



Pewien mechanik powiedzial mi, ze konieczna bedzie jeszcze zmiana sondy lambda, czujnika cisnienia absolutnego oraz czujnika predkosci. Czy to prawda?
  
 
Cytat:
2005-08-06 10:00:51, urszula100 pisze:
Witam, Mam escorta clx z silnikiem 1.4 CFI '91 + instalacja gazowa, i chcialabym wymienic w nim silnik na 1.6 EFI V8. Bardzo prosze niech ktos napisze, czy taki silnik nada sie do mojego samochodu, co trzeba zmienic oraz jakie ewentulanie przerobki byly by konieczne Pozdrawiam


Poszukalam jeszcze troche i udalo mi sie znalezc silnik 1.6 ale z jednopunktowym wtryskiem. Niech ktos mi napisze jaka jest roznica miedzy tymi silnikami 1.6 EFI V8, a 1.6 CFI konkretnie chodzi mi o wtrysk czy ten z EFI ma lepsze osiagi?
Bardzo prosze niech ktos mi odpowie na moje pytanie