Bis z silnikiem od 650

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, z racji tego że 703 lekko sie przytarła i jest już na koncówce musze wymyslić coś w miare taniego w zamian.. w 703 bawić sie już nie chce i zastanawiam sie nad 650... silnik juz mam tylko teraz pare pytan...
1.skrzynia od bisa z kołnieżem od 650 czy może kombinować z podwieszeniem skrzyni 650 na zawieszeniu bisowskim??
2.jak wygląda sprawa od strony prawnej??
3.jak rozwiązać problem braku kratek na tylnej klapie?? i czy nie bedzie sie przegrzewał?
4.macie jakieś foty/namiary do osób które tak miały zrobione bisy?? ja znalazłem tylko zdjęcia goscia z nowego sacza :

i poza tym wiem ze kiedyś w krakowie na al. solidarnosci koło Banolli stał taki bis biały z 650 z odwracanymi felgami z sc.. jakby ktos miał jakieś info to prosze o kontakt. Acha i co wogóle sadzicie o tym pomysle?? Pozdrawiam, Maciek
  
 
silnik na bank duuuzo przyjemniejszy niz 703. Latwiej podrasowac No i dobrze poskladany i regularnie serwisowany duuuzo mniej awaryjny.
  
 
W Wawce tez widzialem bisa z 650.
A prawnie wyglada to tak jak z kazda inna zmiana silnika - umowa KS, SD, WK.
  
 
Mały mówiłem ci że to jest do zrobienia, ogólnie po głowie pomysł mi lata już 2lata, ale nie było okazji zeby to zacząć, no i w końcu mam bisa i jest w czym rzeźbić, kupiłem go bez silnika, a 650 ze skrzynią mam za frajer od znajomego.

1. Zawieszenie bisowskie przysparza mniej kłopotu z zamontowaniem, ale cena odstrasza (95zł za poduszki)

2. Jak już Żuraw wspominał Umowa K-S, dowów rej. z samochodu od którego jest silnik, jak jest z innego miasta to zaświadczenie o tym że był zarejestrowany, dodatkowy przegląd (chyba z rzeczoznawcą) ale nie powinno być problemów bo zawieszenie silnika jest fabryczne, i do WK.

3. Jeśli chodzi o chwytpowietrza to bis ma takie duże otwory w komorze silnikowej w bocznych ściankach, ja chce kupić rurę elastyczną o średnicy rury od chwytu powietrza i puszcze od ktarki przez ten otwór i do wentylatora, poza tym nie bedzie podłogi pod silnikiem, więc powietrze bedzie napływać spod samochodu, tylna belka bedzie od mlucha, ale zewnetrzna powłoka od bisa w której będą otwory a w nich wentylatory wywiewowe, przy prawej kratce bedzie chłodnica oleju.

Fotki mojego bisa, satre, ale praktycznie dużo sie nie zmieniło

[ wiadomość edytowana przez: ISO-lator dnia 2005-08-05 13:01:07 ]
  
 
Panowei ale ja nie wiem dlaczego sie tak podniecacie żeby przerabiać bisa (lepszy) na malucha gorszy (gorszy)?!
U mnie w rodzinie były dwa bisy zajeżdżone na maksa (pierwsza kapitalka po 170 tys.) i w ogłole właściciele byli bardzo zadowoleni z nich (jeden od nowości, drugi używany)
Wiem części są droższe (apropos w łodzi poduszki kosztują 78zł), ale bis ma ogrzewanie jest cichszy i ma lepsze osiągi. a co do tunningu to nie wiem co do bisa ale 700 jest na wejściu mocniejszy?
Chętnie poczytam z ciekawości jakie macie na ten temat opinie...
  
 
Zgodze sie z Toba ale nie do konca.. mój brat też jeździł bisem seryjnym dwa lata bezkolizyjnie, aż do momentu jak mu układ chłodzenia klęknął i wtedy zaczęły sie schody:/ uszczelke pod głowica wydmuchało a cały silnik sie dośc porządnie przegrzał.. zrobilismy to i problem sie powtórzyła, dałem wiec głowice do splanowania, od razu 2mm co pogorszyło sprawe bo uszczelka znów klękła:/ poprostu nie widze sensu robienia silnika który ma wade fabryczną 650 wcale nie jest gorszym silnikiem, a że moc jest 1,5 konia słabsza wcale nie oznacza że jest gorszy...tak wiec na 90% bede przekładał 650, jakbyscie mieli jakieś zdjęcia albo coś w sprawie tego tematu to wrzucie plis, Pozdrawiam
  
 
1,5 konia mocniejszy a ciekawe ile ciezszy. osiagi prawie to samo. Bisy sa dla mnie "cool" zawsze je lubilem. Zadnym niestety nie jezdzilem Ale czest slyszys sie opinie ze sa tak samo awaryjne a czesci drozsze. a 650 silnik bardziej obcykany
  
 
a przeloz 900ke
  
 
Cytat:
2005-08-05 16:24:34, Borys_PG pisze:
a przeloz 900ke


Otoz to.
  
 
narazie kasy brak i czyms trza jeździc..

[ wiadomość edytowana przez: -maly- dnia 2005-08-05 17:14:10 ]
  
 
Co do wagi samochodu to wygląda tak:
600ccm waży 580kg
650ccm waży 600kg
700ccm waży 620kg

700 nie jest złą jednostka, powiedział bym ze jak by ja troszke dopracował to jest nawet udana, ale jesli chodzi o rajdy to ten silnik kategorycznie odpada, po pierwsze że układ chłodzenia nie nadarza z chłodzeniem takiego silnika, po drugie silnik jest dośc nisko osadzony i istnieje durze ryzyko uszkodzenia silnika, a nie smaej miski jak to jest w przypadku 650, 900 to jest dobre rozwiązanie, nawt mój bisik jest do tego przygotowany poniekad, ale narazie mój budżet nie pozwala mi na taką moc
  
 
No już po łykendzie a jedna rzecz mi nie daje spokoju:
silinik bisa jest dużo niższy i jest z tyłu dodatkowy bagażnik, więc co jeśli w karoserię bisa włożymy 650? Koniec z dodatkowym bagażnikiem i chyba trzeba trochę tył rzeźbić?!

Ale dostrzegłem jedną fajną rzecz w takim pomyśle: duże otwierane onko z tyłu. Idąc dalej można (dla extremalnych) nie zabudowywać silnika tak żeby przez tylne okno było go dakładnie widać (trochę chromu i czerwonej farby i będzie Testarossa!) Co Wy na to?
  
 
Jesli chodzi o mnie to pomysł z zabudową szklaną silnika... może fajny ale nie 650.. troche wioska jak dla mnie.. a włożenie 650 w bude bisa w miare proste... pas tylny z 650 i jedyna rzeźba to mocowanie skrzyni biegów.. tak to w zasadzie żaden problem:] bagażnik niestety odpada ale w zasadzie to zbędny mi był:]bardziej sie boje o rejestracje... no bo jakby nie patrzeć w bisach nie było montowanych 650 i diagnosta może sie o to przyczepić,...
  
 
mniejszy silnik możesz włożyć bez problema
  
 
Jeśli o mnie chodzi to ja robie bisa na KJS, wiec bagaznik mi nie był, nie jest i nie bedzie potrzebny, to nie bedzie auto na pokaz tylko to ma jeździc i sie nie psuć (chłodzenie 700-ki), jeśli chodzi o rejestracje to proces jest podobny jak ze swapem, chodź nie do końca, pojemnoćs sie zmienia, ale w sumie to rozwiazamie zawieszenia silnika i skrzyni pozostaje fabryczne (prawie), więc diagnosta nie powinien mieć przeciw wskazań, no chyba że komora silnikowa nie bedzie zabudowana, to może cos gadać.
  
 
jak ktos nie potrafi porzadnie zrobic, zydzi na czesci (przewod dolny chlodnica - termostat z odgalezieniem do zbiornika wyrownawczego w ASO fiat kosztuje tylko ok 150zł) i o sprzet nie dba to 700 mu sie rozleci.

jak zrobilem silnik w swoim bisie to nic sie nie psulo chodzil jak zegarek, czesci kosztowaly troche ale wydatek nie poszedl na marne.
  
 
Cytat:
2005-08-10 17:03:05, Samael pisze:
jak ktos nie potrafi porzadnie zrobic, zydzi na czesci (przewod dolny chlodnica - termostat z odgalezieniem do zbiornika wyrownawczego w ASO fiat kosztuje tylko ok 150zł) i o sprzet nie dba to 700 mu sie rozleci. jak zrobilem silnik w swoim bisie to nic sie nie psulo chodzil jak zegarek, czesci kosztowaly troche ale wydatek nie poszedl na marne.

masz racje, tyle że przy ostrzejszej jeździe jesli w 650 cos poleci to koszta naprawy ( czesci ) sa minimalne w porównaniu do kosztów w 700... ja 700 musiałbym teraz remontować, co mi sie zupełnie nie kalkuluje, a skoro mam 650 gotowa to dlaczegoby nie spróbować?? a swoją droga.. Samael ostro tym swoim bisem jeździłeś??
  
 
Jeśli (w moim przypadku) samochód ma jeździć w KJS to o awarię nie trudno, a rużnice cenowe w częściach sa kolosalne, więc 700 odpada, poza tym silnik malucha nagrzewa sie nawet do 130-140°C i to mu za bardzo nie przeszkadza, a bis nie lubi takich temperatur, poza tym modyfikacje sa dośc ograniczone w bisie, spowodowane jest przez wysokie ceny niektórych części "yuningowych", lub ich brak.

[ wiadomość edytowana przez: ISO-lator dnia 2005-08-10 21:56:52 ]