| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-08-10 06:37:42 Jeśli dym jest czarno-brunatny i pojawia się w początkowym zakresie obrotów nawet przy lekkim operowaniu pedałem, to sprawdź ciśnienie sprężania. To powie o stanie pierścieni. Zawsze to łatwiej sprawdzić, niż pompę, która też może za to odpowiadać, a konkretnie zawór turbo, sterowany właśnie z turbiny (to ten przewód, o którym piszesz). Zawór mógł się zanieczyścić, gdy przewód był pęknięty. Wracając do pierścieni - jeśli jeździłeś dość długo z tym niepodłączonym zaworkiem turbo, to miałeś niewłaściwe proporcje paliwo:powietrze. To w silnikach benzynowych odpowiada ubogiej mieszance, czyli wyższej temperaturze w samej komorze spalania (co się nie przekłada wyraźnie na temperaturę silnika). Nadmierna temperatura w komorze spalania to:
1. Możliwość wypalenia gniazd zaworowych. 2. Możliwość przyśpieszonego wyrobienia prowadnic/uszczelniaczy zaworów. 3. Przegrzanie/rozhartowanie pierścieni. 4. Uszkodzenie turbosprężarki (nadmierna temperatura w komorze spalania to nadmierna temperatura spalin, która zaraz za kolektorem przecież trafia na turbinę, powodując zapiekanie oleju na panewkach, uszkodzenie uszczelniaczy, a w końcu samej turbiny). Co powienieneś zrobić: 1. Zajrzyj, czy w turbinie nie stoi olej - w tym celu należy zdąć najpierw przewód doprowadzający powietrze od filtra powietrza do turbiny, a następnie (jeśil nie będzie jeszcze nic widać) odkręcić kołnierz turbiny. Jeśli będzie duuużo oleju, to nie jest dobrze, bo w najlepszym przypadku tylko turbina do regeneracji, a w gorszym - głowica i silnik do remontu... 2. Zmierz ciśnienie sprężania, ale na zimnym silniku. Jeśli na którymś cylindrze będziesz miał mniej, niż 28 bar, to jesteś w domu , czyli wydatki się szykują niemałe... 3. Jeśli nie ma w turbinie oleju i ciśnienie sprężania OK, to dopiero teraz możesz się bawić w diagnostykę pompy... To wszystko, co mi przychodzi do głowy na podsatwie moich własnych przejść z 1.8 TD... |
KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2005-08-10 11:09:38 Nic już do tego nieda sie dodac MARIOBROS napisał wszystko ! |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-08-10 14:55:14
EGR chyba ? To fajnie... |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-08-11 11:52:57 Teoretycznie powinien sie domykac, ale jesli masz uszkodzony EGR to zawor sie nie domknie. Mogl sie zapiec grzybek, albo poszla membrana...Nie wiem na razie jak to sprawdzic. Pamietaj, ze samo zdjecie wezyka nie wystarcza, trzeba go jeszcze zaslepic. Ale nie zdziw sie, jesli pompa wtryskowa bedzie potem zle sterowana.
|