Witam,
Juz wiadomo co sie stalo.. Ech te silniki Opla
Okazalo sie ze odkrecila sie srubka z pokrywy pompy olejowej i przez to pompa stracila cisnienie. Niestety panewki i wal troche dostaly w dupe. Ale reszta silnika jest w stanie idealnym. Turbo kompletnie nie zrobilo wrazenia na tlokach.
Jest podejrzenie ze tloki w naszym aucie (silnik 2.0) byc moze sa identyczne jak w silniku C20LET w wersji 8 zaworowej (byl taki wynalazek w USA). To by tlumaczylo bardzo niski stopien sprezania (8,8:1). Byc moze koreance wzieli gotowe rozwiazanie tyko nie uzyli turbo. Szcegolnie ze w oplu jest ECU Bosh Motronic (C20NE) a tam zaplon jest zrealizowany w inny sposob niz u nas (wykorzystuje czujnik polozenia walu). Wiec kto wie...
Tak czy inaczej po ogledzinach uwazam ze silnik 200 koni powienin zniesc na serii.
Dodatkowo okazalo sie ze lekko puszczala uszczelka pod glowica na 4 cylindrze. Niesety w ramach "oszczednosci" uzylem kiedys tych samcyh srob do przykrecenia glowicy i tak sie to skonczylo.
Teraz juz wiem ze nie warto oszczedzac i zawsze trzeba wymieniac sruby.
Dokonalem tez pewnych inwestygacji w sprawie ciezkiej zmiany biegow (szczegoklnie jak szedlem na maksa na 1 i 2). Okazuje sie ze system opla jest chujowy na maksa. Nawet jezeli wszystkie elementy wybieraka sa ok, to w trakcie przyspieszania silnik i skrzynia przekrecaja sie troche a to powoduje ze wybierakiem nie da sie zmieniac biegow (lub jest bardzo ciezko). Dlatego przy ostrych startach mialem zawsze problem z wrzuceniem dwojki i musialem czekac 1-2 sek az silnik "wroci" na swoje miejsce...
Jedynym slusznym rozwiazaniem sa linki i chyba w to pojde. Wsadze mechanizm wybierania biegow z VW.
A teraz w skrocie co postanowilem zrobic:
GLOWICA:
1) Regulowane kolko rozrzadu,
2) nabicie nowych gniazd zaworowch + weksze zawory wydechowe
3) Obrobka gniazd zaworow wydechowych
BLOK
1) Tloki + korbowody z c20xe (korbowody sa znaczaca grubsze)
2) Pompa oleju z c20xe (jezeli podejdzie)
3) Honowanie bloku w celu przywrocenia owalizacji cylindrow. Tloki beda znacznie luzniej spasowane niz w serii ale to koniecznosc przy wysilonym silniku
4) Szlif walu
5) Odprezenie silnika (tloki z 20xe nie sa podebrane i sprezanie by bylo pewnie z 11:1

)
Po zlozeniu i dotarciu licze na 180KM przy 0.5 bara.
A co do dalszych planow wspomne tylko ze tloki z c20xe wytrzymuja 300 koni
To tyle. Auto powinno wyjechac na droge na dotarcie cos kolo 1 wrzesnia.
Ogolnie jest bardzo pozytywnie. Szkoda tylko ze przez taka glupote jak odkrecona srobka zatarlem motor.
Pozdrowienia
Jadzwin