Przeróbka cewek w RS 2000 - FOTORELACJA :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przeróbka cewek w RS 2000 na zwykłą od 1,6 EFI CVH.


Potrzebujemy do tego: z 1,5 metra płaskownika ( ja urzylem 4x28 ),metr przewodu jednożyłowego, wsówki ( żeńskie i męskie ) te małe po 3 szt , trochę farby, imadło, żabki, wiertarka + wiertła (M6 i M, 3 śruby M8 + 4 podkładki i 1 nakretka (nie pamiętam już długości), 3 śruby M5 z nakrętkami i tulejki M5-6.Rurki termokurczliwe (tasma izolacyjna tez da rade). To chyba wszystko .


Teraz robimy z płaskownika stelaż do którego przykreci się cewkę.Najpierw szukamy miejsca do którego się go przykręci – postanowilem wykorzystac te otwory fabryczne.




Wkładamy płaskownik w imadlo i żabkami oraz rękoma doginamy na taki kształt jaki potrzebujemy + plaskownik usztywniajacy „głowny” mocowany do skrzyni biegów.
Mi wyszło tak:



Teraz dogięte i przewiercone elementy malujemy. Na niebiesko zaznaczyłem otwory do montarzu elementów do silnika, na żółto do skrzyni i na zielono do cewki + połaczenie 2 płaskowników ze sobą.



Tak to wygląda już załozone + wtyczki do zasilania cewek nr 1 (długi przewód) jest do cylinrów 2 i 3,a nr 2 (krótki przewód) do 1 i 4. W każdej wtyczce jest jeden pin ze stałym prądem ,a 2 daje impuls. Z Jednej wtyczki bierzemy stały prąd który podłączamy do środkowego pinu w cewce od 1,6 efi (niebieska strzałka) Następnie z każdej z wtyczek prowadzimy przewód z impulsem .I tak z wtyczki nr 1 prowadzimy do pinu w cewce zaznaczonego strzałką czerwoną, a z nr 2 do pinu zaznaczonego na żółto.
Na zielono zaznaczylem tulejki które wkładamy miedzy cewke,a płaskownik by jej obudowa nie dotykała płaskownik i połaczenie za pomocą srub było dobrze dokrecone.




Na koniec można wypiłować pilnikiem miejsce na przewody WN (zaznaczone na czerwono) aby można założyć czerwoną pokrywę.



Przewody widoczne na zdjęciach są także od 1,6 efi cvh ,ale one mają za długie fajki i nie ma możliwosci założenia pokrywki. Myślę ,że przewody od 1,4 będą ok.,ale pewny nie jestem


LIKED chyba się nie obrazisz ,ze wziąłem Twoje foto

I to byloby na tyle.Mam nadzieje,ze nic nie pomylilem w opisie.



[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2005-08-06 15:49:14 ]
  
 
i mowisz ze cewka od efi daje rade w rs'ie??
  
 
No chodzi i to chyba dobrze - nie odczuwam jakis zlych skutkow.
Prosba do posiadaczy 1,4 - moglibyscie zmierzyc wysokosc fajek??
Dzieki
  
 
no dla mnie super Seba super opisiu no i zdjaczka teraz trzeba policzyc ile to wszystko bedzie kosztował noe nowe bo uzywanych niema co zakładac SEBA SUPER I DZIEKI
  
 
Plagiat panie! To byl kurde moj pomysl! Tylko cewka byla od Mondeo 2.0. Kurde, tak na przyszlosc to zaznacz czyj pomysl Ile cie to kosztowalo? Bo mnie wyszlo 220zl
  
 
NIE ZAPRZECZAM - POMYSL YASKA
Ale ja zastosowalem cewke od 1,6 bo taki silnik wywalilem z auta i cewka z przewodami byla wolna ,wiec koszt = plaskowniki i farba .
Tylko inne miejsce wybralem bo ty chyba recylkulacji nie masz skoro Ci sie tam z przodu zmiescila.
Zamowilem juz przewody od 1,4 cfi - powinno sie ladnie zmiescic tak ,ze pokrywke zaloze - jutro bede juz wiedzial .
A Yasku ,dalej jezdzisz na tym "patencie"??
  
 
Ano sie u mnie przez ten brak recyrkulatora zmiescilo... Nie jezdze juz na tym, jak silnik zmienilem to komplenty z cewkami orginalnymi wsadzilem. Chociaz szczerze mowiac to nawet pod dekiel nie zajrzalem...
  
 
Zmienilem przewody WN na takie z 1,4 CVH wg JANMOR FS13.


Powiekszylem istniejacy otwor w pokrywie zaworow,gdzie umiescilem kawalek gumy z otworami na przewody i wyglada to tak :



A tak wyglada juz na gotowo:

  
 
Gratuluje Seba udanego wykonania , mam nadzieje, ze nocne konsultacje na gg choc w niewielkim stopniu sie przydaly
  
 
Bravo Seba.

Ja myślę nad czymś innym. Otóż cewki w RS przegrzewają się, co jest najczęstszym powodem awarii (zwarcia międzyzwojowe). I tak sobie kombinuję założyć wiatraczek chłodzący... Ale najpierw inne rzeczy do zrobienia niestety...
  
 
Cytat:
2005-08-13 10:14:30, WilK pisze:
Bravo Seba. Ja myślę nad czymś innym. Otóż cewki w RS przegrzewają się, co jest najczęstszym powodem awarii (zwarcia międzyzwojowe). I tak sobie kombinuję założyć wiatraczek chłodzący... Ale najpierw inne rzeczy do zrobienia niestety...


zanurzyc je w oleju transformatorowym jak by co moge Ci beczke podeslac , do 110kV
  
 
no brawo brawo seba kude szkoda ze ja czegos takiego nie potrafie bo tez by mi sie to przydało
  
 
Cytat:
2005-08-13 10:14:30, WilK pisze:
Bravo Seba. Ja myślę nad czymś innym. Otóż cewki w RS przegrzewają się, co jest najczęstszym powodem awarii (zwarcia międzyzwojowe). I tak sobie kombinuję założyć wiatraczek chłodzący... Ale najpierw inne rzeczy do zrobienia niestety...



ja znalazłem półsrodek,nie mam założonego dekla
BTW:to nie ma wyglądac a zap...
  
 
troche dziegciu: przyjechal do nas kiedys koles ktoremu kazalismy po montazu LPG wymienic przewody WN...wymienil trzy bo na czwarty szkoda my bylo a mial Champona i uznal ze to super jest. Przylecial z morda po paru tygodniach ze mu auto na zimno chodzi na trzy gary. Sprawdzilismy wszystko w instalacji, bylo OK. Polecilem mu zeby pojechal ustawic luzy zaworowe. Spotkalem go pozniej. Kupil nowy silnik bo na tym jednym cylindrze na ktorym nie wymienil przewodu iskra byla za slaba i nie dopalalo mieszanki. Wypalilo gniazdo wylotowego. Kupil drugi silnik bo wyszlo taniej niz naprawa Ale to byl kadett, a ople maja slabe glowice. Tylko czy inzynierowie z Forda dla zabawy dali podwojna cewke?
  
 
Cytat:
2005-08-13 16:19:19, szczegol pisze:
troche dziegciu: przyjechal do nas kiedys koles ktoremu kazalismy po montazu LPG wymienic przewody WN...wymienil trzy bo na czwarty szkoda my bylo a mial Champona i uznal ze to super jest. Przylecial z morda po paru tygodniach ze mu auto na zimno chodzi na trzy gary. Sprawdzilismy wszystko w instalacji, bylo OK. Polecilem mu zeby pojechal ustawic luzy zaworowe. Spotkalem go pozniej. Kupil nowy silnik bo na tym jednym cylindrze na ktorym nie wymienil przewodu iskra byla za slaba i nie dopalalo mieszanki. Wypalilo gniazdo wylotowego. Kupil drugi silnik bo wyszlo taniej niz naprawa Ale to byl kadett, a ople maja slabe glowice. Tylko czy inzynierowie z Forda dla zabawy dali podwojna cewke?



Niekoniecznie. Właściwie jedna poczwórna to to samo, co dwie podwójne.