¯ar³o ¿ar³o i zdech³o - 1,5 glx

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Dzi¶ espero siê zbuntowa³o i powiedzia³o 'papa', a raczej jego serduszko.
Stan±³em na ¶wiat³ach i po zapaleniu siê zielonego depczê w peda³ a tu ¶ciema: 2000 obrotów i ci±g siada. No to szybka akcja z prze³±cznikiem gaz/benzyna, bo mo¿e gaz siê koñczy i kolejny zaskok. Na benzynie bez zmian. Nagle yeb! tak jakby gaz w kolektor waln±³, po chwili co¶ zgrzytnê³o i silnik zgas³. Przy próbie uruchomienia us³ysza³em z³owrogi zgrzyt z przodu, a potem co¶ jakby siê ci±gnê³o po asfalcie.
Pomimo wnikliwego ogl±dniêcia komory i podwozia nic nie znalaz³em, wiêc na wszelki wypadek za telefon i holowanko. W warsztacie dowiedzia³em siê, ¿e bêdzie bola³o: rolka prowadz±ca paska rozrz±du posz³a w drzazgi... szacowany koszt 1,5k plus 500 je¶li zdecydujê siê na pier¶cienie. Mam 180kkm przelotu z czego 120kkm na gazie.
I teraz mam zagwozdkê: remont czy swap? Jak remont to standard czy Chojnacki? Wymiana samochodu z braku funduszy odpada. My¶la³em o swapie na C20XE ale koszty i kombinacje z kabelkami mnie trochê odstraszaj±. Poza tym w sumie nie wiadomo co siê trafi przy kupnie silnika, a w przypadku remontu przynajmniej g³owic bêdzie jak nowa
Mam o czym my¶leæ...
Aaaa, kompletny napêd rozrz±du by³ wymieniany 45kkm temu...
  
 
kup lepiej ca³y silnik - albo g³owice - jak rozbierzesz silnik to zobaczysz czy t³oki i cylindry s± ca³e (przy dobrych wiatrach tak) - wtedy zrobisz to za trzykrotnie taniej....
  
 
gdzie robi³e¶ rozrz±d i z jakich czê¶ci korzytsa³e¶?
mo¿e warto siê wzi±¶æ za bary z mechanikiem
  
 
Oblukaj dok³adnie co siê sta³o, mo¿e nie bêd¿ie tak strasznie jak to pesymi¶ci wró¿±. Po ocenie stanu zastanów siê, czy remontowaæ czy zrobiæ swap'a. Oba rozwiazania maj± swoje wady i to nie tylko finansowe.
Jak t³oki i g³ad¼ cylindrów ca³a, to bym remontowa³. 500PLN'ów z pier¶cienie...chyba go¶cia jeb³o.

Pamiêtaj ¿e masz gaz, i bêdzie wymagana ponowna kalibracja.
  
 
Cytat:
2006-12-08 07:07:56, dESPEROl pisze:
gdzie robi³e¶ rozrz±d i z jakich czê¶ci korzytsa³e¶? mo¿e warto siê wzi±¶æ za bary z mechanikiem


No w³a¶nie - mo¿e warto zareklamowaæ...?
  
 
C20XE bym sobie odpu¶ci³, w stanie dobrym niespotykane, po remoncie i swapie spokojnie dojdziesz do 3 tys. zanim bedzie je¼dzi³o normalnie, jesli ci dó³ nie polecia³ to szukaj g³owicy, jak polecia³ ca³y silnik to bez problemu w³o¿ysz C20NE z Kadetta/Astry?Vectry/Calibry. W stanie ¶witnym kupisz za 700 - 800 z³, do remontu nawet za 300 co i tak wychodzi duuu¿o taniej ni¿ remont 15 16V. Silniki non stop s± do sprzedania na KTK, klubowicze oferuj± tez pomoc przy przek³adce. C20NE jest bekolizyjny, baaardzo tani w utrzymaniu (czê¶ci tañsze ni¿ do esperowskiego C20LE), ma 115 kucy i jest silnikiem nie do zaje¼d¿enia a przy tym nie pali jak smoczek wawelski
  
 
Cytat:
2006-12-08 08:52:20, pyrekcb pisze:
No w³a¶nie - mo¿e warto zareklamowaæ...?



p.S³awek
wymiana by³a na orygina³ach...
  
 
Cytat:
2006-12-08 08:15:32, AsterixGal pisze:
Oblukaj dok³adnie co siê sta³o, mo¿e nie bêd¿ie tak strasznie jak to pesymi¶ci wró¿±. Po ocenie stanu zastanów siê, czy remontowaæ czy zrobiæ swap'a. Oba rozwiazania maj± swoje wady i to nie tylko finansowe. Jak t³oki i g³ad¼ cylindrów ca³a, to bym remontowa³. 500PLN'ów z pier¶cienie...chyba go¶cia jeb³o. Pamiêtaj ¿e masz gaz, i bêdzie wymagana ponowna kalibracja.



regulacji gazu nie uniknê nawet po swapie.
ile realnie taki kompletny remont mo¿e byæ warty (g³owica + pier¶cienie)?
  
 
realnie robocizna (o ile nie jest pêkniêta g³owica) wyniesie ok.800z³ (400z³ demont zamont g³owicy+dól silnika) i ze 400 jakby trzeba by³o szlifowaæ gniazda ( w moim przypadku by³o 200 z³ za planowanie +wymiana uszczelniaczy zaworowych)
  
 
Raczej ciê¿ko pisaæ o kosztach bez obejrzenia auta.

G³owica mo¿e nie spe³niaæ parametrów na -na¶cie sposobów.
Uszczelniacze i planowanie to standard po takim przebiegu.
Dodatkowo sprawdzi³ bym luz na prowadnicach, stan gniazd i zaworów (pod warunkiem, ¿e nie pogiê³y siê w momenci awarii napêdu rozrz±du). Mo¿liwo¶ci jest naprawdê sporo.

Polecam natomiast korzystaæ z us³ug firm posiadaj±cych renomê, gdy¿ w przeciwnym razie mo¿na siê "przejechaæ" po raz drugi.
Znam nawet przypadki, gdzie zak³ady obróbki silników partoli³y robotê do tego stopnia, ¿e po pracach nad blokiem cylindry by³y do¶æ mocno zowalizowane.

Osobi¶cie jestem zdania, ¿e do momentu w którym awarii nie uleg³ blok lub tuleje, silnik nale¿y remontowaæ.
Przynajmniej po takiej operacji wiesz na czym je¼dzisz.

Poza tym remont kapitalny to ¶wietny moment na modyfikacje.
Mo¿na pokusiæ siê nawet o zwiêkszenie pojemno¶ci poprzez zastosowanie innych t³oków i szlif bloku.
W przypadku Esperakowej 1,5, docelowo mo¿na wyj¶æ na jakie¶ 1,65l stosuj±c t³oki z Lanosa (pojemno¶æ uzale¿niona jest od tego na który "szlif" obrabiasz).

Mo¿liwo¶ci jest naprawdê kilka.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2006-12-08 13:33:20, SpeedR pisze:
Polecam natomiast korzystaæ z us³ug firm posiadaj±cych renomê, gdy¿ w przeciwnym razie mo¿na siê "przejechaæ" po raz drugi.


Tadzio Olszewski na Bia³o³êckiej chyba ma ju¿ swoj± renomê
  
 
Cytat:
2006-12-08 13:33:20, SpeedR pisze:
Mo¿na pokusiæ siê nawet o zwiêkszenie pojemno¶ci poprzez zastosowanie innych t³oków i szlif bloku. W przypadku Esperakowej 1,5, docelowo mo¿na wyj¶æ na jakie¶ 1,65l stosuj±c t³oki z Lanosa (pojemno¶æ uzale¿niona jest od tego na który "szlif" obrabiasz). Mo¿liwo¶ci jest naprawdê kilka. Pozdrawiam - SpeedR



jakie koszty i ko¿y¶ci?

Co wi±¿e siê z przekl±dk± silnika z vecty/kadeta (c20ne)? Co msi byæ z dawcy a co mo¿e z espero (podobno komp jest taki sam). Co z elektryk±? Wiem ¿e na potrzeby c20xe trzeba przewalaæ praktycznie wszystko (alternator, rozrusznik, wiazki, komp...)?

Speeder czy i za ile (mo¿emy na privie) podj±³by¶ siê takiej przek³adki (wstawiam grata dajê kasê i wyje¿dzam samochodem )?
  
 
Rafau komp napewno nie podejdzie bo C20NE ma inne mapy, alternator i rozrusznik raczej te¿ nie bo od small blocka do 2.0 nie w z±b, najlepiej kupiæ C20NE z ca³ym osprzêtem i miec z g³owy babraninê a osprzêt z 1.5 - rozrusznik, altek, komp, wi±zka, kolektory, przepustnica, listwa wtryskowa opchn±æ i po³owa Ci siê zwróci.
  
 
Ja mysle ze wszystkjo zalezy od tego jak dlugo zamierzasz jezdzic autem, jezeli niedlugo to remontuj swoj, o ile jest w stanie do remontu i ja podejrzwam ze zawory pogielo, jezeli planujesz turlac sie nim jeszcze pare lat to bym pakowal c20xe ba c20ne. no ale ja jestem mldoy i mi mocy brakuje
  
 
Planowa³em jeszcze z rok, góra dwa sie nim pomêczyæ.

maskekk, espero to do tej pory najs³abszy samochód moim posiadaniu. Mimo ¿e jestem 'starym' tatusiem , to mam m³odego ducha . Zapasu mocy nigdy za du¿o., a ciurlaæ siê te¿ nie lubiê...

dlatego rozwa¿am swapa: jak w tej samej cenie mogê mieæ wiêcej koników to czemu nie sko¿ystæ - zawsze to bezpieczniejsze wyprzedzanie.

  
 
no to ja bym powalczyl z c20xe
  
 
Cytat:
2006-12-08 14:01:28, rafau pisze:
jakie koszty i ko¿y¶ci? Co wi±¿e siê z przekl±dk± silnika z vecty/kadeta (c20ne)? ...



Do podstawowych kosztów do³ó¿ z 1 tys.z³ ...sprawy elektryko-elektroniki w tym przypadku s± du¿o bardziej skomplikowane ni¿ my¶lisz...

Jeszcze kilka elementów dojdzie...jakie¶ ³apy, poduszki itp..
Wbrew pozorom nie takie to oczywiste i proste ....no chyba ¿e znasz kogo¶ kto takiego swapa przerabia³ kilkakrotnie i walnie to "z pamiêci"....w co w±tpiê szczerze

Spróbuj dorwaæ Darka 54495 ...co¶ bêdzie móg³ opowiedzieæ w tej materii bardzo konkretnie
  
 
Je¿eli zdrowy silnik C20XE z przek³adk± wyniesie Cie mniej, ni¿ 5000 z³ to mo¿esz uznaæ, to za sukces.

Sprawd¼ stan 1.5, je¿eli bêdzie zgon, to szukaj C20NE, C20SEH

Inne silniki s± du¿o dro¿sze...
  
 
Cytat:
2006-12-10 20:24:58, Zoltar pisze:
Je¿eli zdrowy silnik C20XE z przek³adk± wyniesie Cie mniej, ni¿ 5000 z³ to mo¿esz uznaæ, to za sukces. Sprawd¼ stan 1.5, je¿eli bêdzie zgon, to szukaj C20NE, C20SEH Inne silniki s± du¿o dro¿sze...


Parafrazuj±c: "Je¿eli zdrowy silnik C20NE/C20SEH z przek³adk± wyniesie Cie mniej, ni¿ 4000 z³ to mo¿esz uznaæ, to za sukces. "

-----------------
czasem tu zagl±dam
  
 
Cytat:
2006-12-10 21:32:45, Adam4302 pisze:
Parafrazuj±c: "Je¿eli zdrowy silnik C20NE/C20SEH z przek³adk± wyniesie Cie mniej, ni¿ 4000 z³ to mo¿esz uznaæ, to za sukces. "



Adas nie pisz takich s³ów... ma³o se jezyka nie po³ama³em...