MotoNews.pl
  

Płukanie silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy płukanie silnika może pomóc w przypadku klepiących zaworów ,lub wymiana oleju z półsyntetyka na syntetyk.Czy komuś pomogło chodzi mi konkretnie o silnik 24 zaworowy.Klepał rano do 2min jak olej się rozgrzał bylo już ok.Ale niestety dzisiaj po ostrej jeżdzie usłyszalem klepiący zawór ,który klepał z przerwami 2s slychać 2 nie i wyłączyłem silnik bo mnie szlak trafil czyżby tylko wymiana? Prośba o wypowiedz w tym temacie
  
 
poszukaj w wyszukiwarce klepiące szklanki w M50 były wielokrotnie omawiane. nawet ktoś podał koszt wymiany.
  
 
Jeśłi zmiana oleju to tylko na gęstszy czyli z suntetyku na półsyntetyk, z półsyntetyku na mineralny, może ale nie musi pomóc, a co do płukania silnika to hmm ja bym się obawiał rozszelnienia silnika, w końcu ten płyn wypłukuje nagary...
  
 
obawiam sie, że płukanie silnika może to tylko pogorszyć. ta sprawa to loteria. ktoś nalał quaker state super syntetyk i pomogło, komuś zaszkodziło i zniszczył silnik. napewno wymień olej. ktoś kiedyś muwił, że castrol high milage nie zaszkodzi ,a może pomóc. poszperaj jeszccze na forum, była podobno jakaś recepta na to.
  
 
poszukaj dobrze w wyszukiwarce kiedyś podawalem link do porady płukanka z nazwą płynu i wymiana z nazwą oleju
  
 
Cytat:
2005-07-26 23:52:07, piotrfire pisze:
poszukaj dobrze w wyszukiwarce kiedyś podawalem link do porady płukanka z nazwą płynu i wymiana z nazwą oleju


ot to właśnie ta recepta o kturej pisałem. tylko nie moge sam tego znalezc.
  
 
Znalazłem zobaczTUTAJ to jest sprawdzony sposób przynajmniej w mazdzie
  
 
A ja płukałem, i nie pomogło. Zmieniłem olej na mineral i też nie pomogło. W końcu wyjąłem hydrauliki(bez zdejmowania wałka),wycisnąłem olej przepłukałem WD40, pomoczyłem w nocy w nafcie i znacznie się poprawiło. Nie słyszę już walenia ja młotkiem po wiadrze, czasem po odpaleniu postuka ze dwie sekundy, ale to dopuszczalne. Robiłem to, ze dwa tygodnie temu i spokuj, zobaczymy co będzie dalej.
  
 
Cytat:
wycisnąłem olej przepłukałem WD40, pomoczyłem w nocy w nafcie



A to jest ciekawe, co piszesz...daj jeszcze znać w jaki sposób wycisnąłeś olej z hydraulików? Trzeba po prostu ścisnąć główki hydraulika i poczekać aż z niego ścieknie olej czy jak?
Jak się zdecyduję na zmianę wałka to na pewno wypróbuję ten sposób (no chyba, że się okaże, że dźwigienki też są zużyte i mają luzy)...
Pozdrawiam
  
 
np na imadle
  
 
Co do klepania szklanek to może być jeszcze jedna przyczyna (bardzo poważna). Mianowicie paliwo w oleju. Mam taki przypadek w Kadecie mojej matki. Nie życze tego nikomu bo to oznacza kończący się silnik

Pozdrawiam
  
 
Już ci piszę Biem. Olej wycisnąłem używając dużej "żabki"(tak się chyba nazywa ten klucz,którego używają hydraulicy), Ale pewnie imadło jest do tego celu lepsze. Wycisnąć olej to nie problem, trudniej, napełnić. Sam popychacz nie chce zassać oleju, na początek musiałem mu wcisnąć pod ciśnieniem olej za pomocą plastikowej strzykawki, a potem zanurzony w oleju(i tu przydaje się "żabka") ścisnąć ze dwa razy i sam zasysa olej.
  
 
Cytat:
2005-08-16 10:05:01, Milas pisze:
Już ci piszę Biem. Olej wycisnąłem używając dużej "żabki"(tak się chyba nazywa ten klucz,którego używają hydraulicy), Ale pewnie imadło jest do tego celu lepsze. Wycisnąć olej to nie problem, trudniej, napełnić. Sam popychacz nie chce zassać oleju, na początek musiałem mu wcisnąć pod ciśnieniem olej za pomocą plastikowej strzykawki, a potem zanurzony w oleju(i tu przydaje się "żabka") ścisnąć ze dwa razy i sam zasysa olej.



Bardzo, bardzo sprytnie.
Daj znać za jakis czas czy nie stukają. Ja na razie tego problemu nie mam (ale mam dopiero 300 tys przebiegu), ale dobrze wiedzieć o takiej możliwości.

pozdr
Mariusz
e34 525i touring
  
 
I jeszcze na temat płukania silnika.
Jeżeli, ktoś zdecyduje się na ten eksperyment, to proponuję po jakimś czasie zdjąć pokrywę zaworów odpalić na krótko silnik i sprawdzić czy drożne są otwory w rurce smarującej krzywki wałka rozrządu, to znaczy czy wszystkie krzywki są spryskiwane olejem.
Warto to sprawdzić co jakiś czas, ja już dwa razy miałem przytkane.
No i oczywiście to też może być przyczyną głośnej pracy rozrządu.
  
 
Cytat:
ja już dwa razy miałem przytkane


W jaki sposób te kanaliki się u Ciebie przytkały? Starym olejem, jakiś syf się zalągł?
  
 
A kto to wie. Może po płukaniu silnika,może po wymianie oleju. Te otworki są takie małe, że dużo nie trzeba, a poprzedni właściciel chyba nie często zmieniał olej.