Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() VANOS E39 523i GLIWICE | 2005-07-26 22:44:49 poszukaj w wyszukiwarce klepiące szklanki w M50 były wielokrotnie omawiane. nawet ktoś podał koszt wymiany. ![]() |
![]() piotrfire BMW Member BMW 525 TDS i MAzda ... prawie Wrocław | 2005-07-26 23:52:07 poszukaj dobrze w wyszukiwarce kiedyś podawalem link do porady płukanka z nazwą płynu i wymiana z nazwą oleju |
![]() piotrfire BMW Member BMW 525 TDS i MAzda ... prawie Wrocław | 2005-07-26 23:59:20 Znalazłem zobaczTUTAJ to jest sprawdzony sposób przynajmniej w mazdzie |
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2005-08-12 14:47:31 A ja płukałem, i nie pomogło. Zmieniłem olej na mineral i też nie pomogło. W końcu wyjąłem hydrauliki(bez zdejmowania wałka),wycisnąłem olej przepłukałem WD40, pomoczyłem w nocy w nafcie i znacznie się poprawiło. Nie słyszę już walenia ja młotkiem po wiadrze, czasem po odpaleniu postuka ze dwie sekundy, ale to dopuszczalne. Robiłem to, ze dwa tygodnie temu i spokuj, zobaczymy co będzie dalej. |
![]() biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2005-08-12 15:18:56
A to jest ciekawe, co piszesz...daj jeszcze znać w jaki sposób wycisnąłeś olej z hydraulików? Trzeba po prostu ścisnąć główki hydraulika i poczekać aż z niego ścieknie olej czy jak? Jak się zdecyduję na zmianę wałka to na pewno wypróbuję ten sposób (no chyba, że się okaże, że dźwigienki też są zużyte i mają luzy)... Pozdrawiam |
![]() karlo_e28 BMW e28 Wrocław | 2005-08-13 02:33:57 np na imadle |
![]() Dexter528i BMW Member BMW 528i Rychtal | 2005-08-14 09:10:44 Co do klepania szklanek to może być jeszcze jedna przyczyna (bardzo poważna). Mianowicie paliwo w oleju. Mam taki przypadek w Kadecie mojej matki. Nie życze tego nikomu bo to oznacza kończący się silnik
Pozdrawiam |
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2005-08-16 10:05:01 Już ci piszę Biem. Olej wycisnąłem używając dużej "żabki"(tak się chyba nazywa ten klucz,którego używają hydraulicy), Ale pewnie imadło jest do tego celu lepsze. Wycisnąć olej to nie problem, trudniej, napełnić. Sam popychacz nie chce zassać oleju, na początek musiałem mu wcisnąć pod ciśnieniem olej za pomocą plastikowej strzykawki, a potem zanurzony w oleju(i tu przydaje się "żabka") ścisnąć ze dwa razy i sam zasysa olej. |
![]() mariusz_nie_827 Brodnica | 2005-08-16 10:12:37
Bardzo, bardzo sprytnie. Daj znać za jakis czas czy nie stukają. Ja na razie tego problemu nie mam (ale mam dopiero 300 tys przebiegu), ale dobrze wiedzieć o takiej możliwości. pozdr Mariusz e34 525i touring |
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2005-08-16 10:19:00 I jeszcze na temat płukania silnika.
Jeżeli, ktoś zdecyduje się na ten eksperyment, to proponuję po jakimś czasie zdjąć pokrywę zaworów odpalić na krótko silnik i sprawdzić czy drożne są otwory w rurce smarującej krzywki wałka rozrządu, to znaczy czy wszystkie krzywki są spryskiwane olejem. Warto to sprawdzić co jakiś czas, ja już dwa razy miałem przytkane. No i oczywiście to też może być przyczyną głośnej pracy rozrządu. |
![]() biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2005-08-16 11:57:08
W jaki sposób te kanaliki się u Ciebie przytkały? Starym olejem, jakiś syf się zalągł? |
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2005-08-16 17:08:25 A kto to wie. Może po płukaniu silnika,może po wymianie oleju. Te otworki są takie małe, że dużo nie trzeba, a poprzedni właściciel chyba nie często zmieniał olej. |