światła do jazdy w dzień-żarówka halogenowa 20W zda egzamin?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ma na mysli zamontować takie coś w miejsce postojówek i to by mi ładnie zastępowało światła do jazdy w dzień, H4 mam 100/90W wiec chciałbym trochu odciążyć instalacje

próbował już ktoś takie cos zrobić?
czy to wogóle wypali?

pozdrawiam
  
 
A postojowe gdzie?

Dzienne są dość dokładnie opisane w prawie: umiejscowienie, powierzchnia (21 cm2 ?) itp. - jesteś pewien, że spełnisz te wymagania? Czy ma tylko świecić?

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
ma tylko świecić, a ewentualne kontrole to chyba przejde..to sie nie ma co smiać ja sie tylko grzecznie pytam

ps. a postojówek to w ciagu ostatniego roku to nie używałem, nie zatrzymuje sie przy drodze

pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: omegafan dnia 2005-09-22 21:02:05 ]
  
 
Cytat:
2005-09-22 20:49:46, omegafan pisze:
H4 mam 100/90W wiec chciałbym trochu odciążyć instalacje


zaloz 60/55 to odciazysz...
  
 
Śmiech mój jest życzliwym jest.

A nie jest tak, że postojowe świecą się też razem z mijania np.?
Wtedy będziesz miał 90+20 na stronę przy zapalonych mijania?



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
wstyd jeździć na 60/55 i napewno nie zmienie, za ładnie mi świeci te 100W, rok temu zmieniłem na 2 godziny na te 60/55W i odmieniłem na te prawidłowe
  
 
przełącznik zrobie i bede odcinał zasilanie postojówek ręcznie
  
 
kombinujesz jak kon pod gore z ciezkim wozem...

wg. mnie wystarcza 60/55 ale na przekaznikach. 100/90 poza tym, ze zdaje sie nie maja homologacji na uzytek "cywilny", zniszcza szybko odblysniki. takie moje zdanie...
  
 
Cytat:
wg. mnie wystarcza 60/55 ale na przekaznikach. 100/90 poza tym, ze zdaje sie nie maja homologacji na uzytek "cywilny", zniszcza szybko odblysniki. takie moje zdanie...



nie kielkac szanowny kolego, od żarówek 100W , nic złego sie nie dziejewogóle to temat już był kiedyś na forum)a wogóle to jak przyjedziesz do W-ka to możesz zobaczyć jak ładnie świecą..ok.temat żarówek 100w zostawmy...

pozdrawiam
  
 
jeśli idzie o przepisy to w Polsce pięknym kraju przednie światła do jazdy dziennej muszą być tak podłączone coby również świeciły się światła standardowe z tyłu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zaczerpnięte z gazety MOTOR z tego roku


od stycznia jeżdżę na żarówkach 100/80W (również w dzień) firmy tungsram i nic się złego nie dzieje ani przełącznikowi, ani odbłyśnikom w lampach (niedawno sprawdzałem)

nie wiem jak to się ma do odbłyśników w reflektorach Boscha bo są jakieś optycznie i dotykowo gówniane (ja mam Carello i sprawiają o wiele lepsze wrażenie)

a tak jako ciekawostka (przynajmniej dla mnie) żarówki H4 tungsram są w bardzo różnych konfiguracjach mocy, ogólnie chyba w 5 czy 6 wariantach
  
 
nie probowalem to tez sie nie upieram...

  
 
Cytat:
jeśli idzie o przepisy to w Polsce pięknym kraju przednie światła do jazdy dziennej muszą być tak podłączone coby również świeciły się światła standardowe z tyłu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


nie bulwersuj sie skoro nie skumałeś tematu
  
 
Cytat:
2005-09-22 21:42:28, Krzysiu1981 pisze:
jeśli idzie o przepisy to w Polsce pięknym kraju przednie światła do jazdy dziennej muszą być tak podłączone coby również świeciły się światła standardowe z tyłu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


a czy tak sie nie dzieje kiedy wlaczmy postojowki?
  
 

napisałem to tylko jako "uzupełnienie" tego :

Cytat:
Dzienne są dość dokładnie opisane w prawie: umiejscowienie, powierzchnia (21 cm2 ?) itp. - jesteś pewien, że spełnisz te wymagania?



no i racja - przegiołem z wykrzyknikami

POZDRO TO ALL


  
 
a moze wstaw sobie takie Halogeny G4 5W
  
 
Witam
nie możesz założyć tych halogenów zamiast żarówek postojowych
światła postojowe,(których jak twierdzisz nie używasz)=to nic innego jak światła pozycyjne które powinieneś używać.
Jak napisał wcześniej kolega PROVO razem ze światłami do jazdy dziennej muszą świecić się światła pozycyjne(postojowe).
Jeśli chcesz odciążyć instalacje to najleprze rozwiązanie założyć przekażnik.jeśli Ci to nie wystarczy to wtedy możesz założyć światła do jazdy dziennej w halogenach przeciwmgielnych,ale jeśli zastosujesz żarówkę halogenową to nie będo to wtedy światła do jazdy dziennej tylko halogeny przeciwmgielne których w dzień używać nie możesz.
pozdrawiam-GrzegorS.
  
 
żarówki już mam od dawna na przekaźnikach, no ok. czyli pomysł upadł..szkoda, a taką fajną rzecz bym miał, która pobierałaby mało prądu i nie wymagałaby nowych świateł

pozdrawiam
  
 
Pogadaj z domorosłym elektronikiem niech ci zrobi i załozy regulator mocy na mosfetach(typ tranzystora).Z kabiny bedzięsz regulował moca stopniowo lub plynnie.
Można rówiez założyć elektroniczny regulator obrotów np.dmuchawy samochodowej dostepny czasem w dorej cenie allegro.
Omegi na Szwecję miały cos takiego widac to na schematach.
  
 
Cytat:
Witam
nie możesz założyć tych halogenów zamiast żarówek postojowych
światła postojowe,(których jak twierdzisz nie używasz)=to nic innego jak światła pozycyjne które powinieneś używać.
Jak napisał wcześniej kolega PROVO razem ze światłami do jazdy dziennej muszą świecić się światła pozycyjne(postojowe).


chyba nie do końca jest to prawda,ponieważ w Fiacie CC postojówki nie zapalają się po włączeniu świateł mijania.

p.s
w moim CC,ale można je zapalić więc nie są popsute

[ wiadomość edytowana przez: MarekV6 dnia 2005-09-23 18:37:58 ]