Hamulec reczny - sruba regulacyjna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam prosbe o w miare dokladne polozenie sruby regulujacej naciag linki hamulca recznego. Z archiwum wiem, ze jest to sruba 13 i gdzies pod oslona katalizatora, ale niestety nie udalo mi sie znalezc w pierwszym podejsciu Jak by ktos mogl to w miare dokladnie opisac to bym byl wdzieczny.

Pozdrawiam
  
 
Ostatnio się tym bawiłem. Pod samochodem trzeba szukać, mniej więcej na środku, nad wałem, po linkach najlepiej szukać. Żeby się do niej dobrać trzeba wał opuścić (kilka śrubek). z tym że nie jest to śruba regulacyjna. żeby ręczny podciągnąć/regulować trzeba zdjąć koła i tam się bawić, po uprzednim poluzowaniu linki wyżej wymienioną śrubką.

-----------------
Stahu
  
 
Stahu, a czemu ma służyć to poluzowanie linki?
O regulacji ręcznego bardzo wyczerpująco pisał kilka dni temu Gieroy.
Gudzy, zwal koło od strony kierowcy i jak pisze Gieroy ustaw bęben otworem na godz.12, może nawet z minutami, przyświeć sobie latarką w ten otwór,zauważysz srebrzystoszarą zębatkę.
Włóż śrubokręt w otwór i niczym Kwinto, delikatnie pociągaj nim( o ile dobrze pamiętam, prawą szczękę tzw. współbieżną) w dół.
By się upewnić w którą stronę ciągnąć śrubokręt,podnieś dźwignię ręcznego o kilka ząbków, tak by szczęki dochodziły do bębna ale można było nim poruszać.Śrubokręt w otwór,jeśli po dwóch, trzech ruchach zębatka stawia opór znaczy że w tą stronę należy ciągnąć.

Dźwignia w dół i możesz regulować. Lewą szczękę tzw.przeciwbieżną, pociągamy zębatkę w przeciwnym kierunku.
Z drugą stroną sobie poradzisz.
Pozdrawiam.
Stanisław




  
 
Jeżeli będziesz się zabierał z jakiś powodów za opuszczanie wału / odkręcanie podpory środkowej, to najpierw zaznacz jej położenie.

Unikniesz ew. wibracji na siedzeniu.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec