Skrzynia automat 3.0 MV6 omega B dziwny objaw

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Problem polega na tym ze kiedy ostro smigam i gwaltownie hamuje chodz nie juz chyba nawet nie musze, po dodaniu gazu auto nie jedzie dopiero po jakis 2-3 sekundach wskakuje bieg i szarpie strasznie, wtedy zaczyna dopiero ciagnac czy to cos ze skrzynia biegow czy to jakas inna przyczyna pomozcie moze wiecie od czego tak sie dzieje czy z ulkladem TC cos nie tak czy tak po prostu powinno byc bo to jakies zabezpieczenie ????

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: bavara dnia 2005-11-10 23:10:26 ]

[ wiadomość edytowana przez: bavara dnia 2005-11-10 23:16:11 ]
  
 
Mialem ten problem w Omie A - malo oleju w skrzyni..
dolalem i wszystko bylo OK
sprawdz poziom oleju
Powodzenia
  
 
Polecam uczczelinić skrzynie, wymienić filtr i olej.
Jeśli nie było to robione.
A na początek proponuje dolać olej
  
 
wymiana oleju co 60 tyś jeśli nie było to robione i skrzynia przejechała np. 110 tyś bez wymiany oleju, wlanie oleju syntetycznego może grozić rozpuszczeniem nagaru i pozatykaniem kanałów olejowych i elektrozaworów, także lepiej pilnować wymian oleju bo mogą się dziać dziwne nieporządane rzeczy
  
 
Cytat:
2005-11-11 16:14:02, Cegiel pisze:
wymiana oleju co 60 tyś... także lepiej pilnować wymian oleju bo mogą się dziać dziwne nieporządane rzeczy


Ale jezeli olej nie jest juz czerwony tylko brazowy lub ciemny i nie wiesz kiedy byl ostatnio zmieniany to lepiej nie wymieniaj albo pomoze albo... ja zmienilem i .. skrzynia do remontu zaczela taaak slizgac ze trudno sie bylo wogole rozpedzic
  
 
bavara widze że z Koluszek jesteś, ja u siebie w Żyrardowie mam dobrych czarodzieji od automatów jak byś był zainteresowany wycieczką do Żyrardowa to dal znać podjade z Tobą do nich
pozdrawiam
  
 
olej w skrzyni wyminilem z 5tys. temu takze to raczej nie to
  
 
I to mogl byc twoj najwiekszy blad
a poziom ok?
  
 
poziom sprawdze w poniedzialek i sie okaze a czemu blad ????
A swoja droga to nie ma jak spradzic tylko palcem przez otwor wlewowy tak ??

[ wiadomość edytowana przez: bavara dnia 2005-11-12 16:30:09 ]
  
 
Podobno w B niema juz bagnetu pod macha...niezla lipa pozostaje nurkowanie pod autem tyle ze z tym poziomem to kazdy ma inna teorie jak sprawdzac-na cieplo, na zimno...
U mnie w senacie jest bagnet i ma zaznaczone dwa pola zimne i cieple jednak nijak sie to ma do rzeczywistosci bo gdy sie ustawi poziom na zimnym max to po rozgrzaniu skrzyni poziom na cieplo nie wskazuje nawet minimum i zdarzy sie ze po nocy dluzej sie czeka az zapnie bieg albo szarpnie jesli jest na cieplo dobry poziom to wszystko ok
Wynika z tego ze lepiej sprawdzac na cieplo bo skrzynia ma wtedy wlasciwa temp pracy przy ktorej zazwyczaj pracuje, np.w mercedesach niema na bagnecie zakresow cold i hot niewiem jak w innych...
  
 
ok jesli leci olej ze skrzyni to moze ma ktos pomysl ktoredy bo mam plamke pod autkiem a i szlaczek zaczal mi sie robic i to pewnie to moge dodac ze z miski napewno nie mam nowa uszczelke wiec gdzies miedzy skrzynia a silnikiem skad najprawdopodobniej moze byc ten wyciek wie ktos moze ???
  
 
Ja sie najczesciej spotykalem z wyciekiem przy laczeniu skrzyni z silnikiem pewno simering
  
 
no to trzeba sie bedzie niezle narobic zeby wyjac skrzynie
  
 
Ok teraz pytanko z innej beczki
Czy jest ktos kto by sie podjal wymiany skrzyni na manual i w jakiej kwocie pytam w imieniu kolegi bo jemu zawsze malo mocy !???????????
  
 
mialem podobny problem tylko ze wystepowal latem,zima bylo ok,jak ostro dawalem w pedzel to wszystko bylo ok.tylko potem przy ostrym hamowaniu skrzynka przechodzila w stan awaryjny,wtedy musialem zgasic silnik ,odczekac troche i potem bylo wszystko w porzadku,-wymienilem olej na "(tak mi sie wydaje)gestszy nie wiem jaki bo kupilem jego na gieldzie, ponoc jezdza na nim volvo i od tego momentu mam spokoj,a wczesniej jezdzilem na shellu,nawet na palcu czuc roznice gestosci,moze o to chodzi.POZDRAWIAM

[ wiadomość edytowana przez: Arucha dnia 2005-11-17 22:35:05 ]
  
 
Nie wiem jak jest w oma ale w innech samochodach z bagnetem poziom oleju w skszyni mierzy się na gorącym i pracującym silniku!!
  
 
I w omie tez tak jest tylko ze w B juz nie ma bagnetu
  
 
A co zrobić, gdy przy ostrzejszym hamowaniu skrzynia przełącza się z D na N. Wcześniej zdarzało się tylko przy awaryjnym hamowaniu.