Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2003-03-17 15:21:41 Witam...
trudno mi mówic o awaryjnosci tych silnikow, nigdy mi się zaden nie popsul, natomiast wyremonotwałem samodzielnie kilka (3) z silnikow ktore uzywałem, powod?.. przedwdczesne zuzycie pierscieni, czy gladzi tlokowych.. , niewłaściwe uzytkowanie przez poprzedniego właścieciela, z moich doswiadczen wynika, ze sa to silnki, ktore lubia nieco wyzsze obroty, wtedy i przebiegi większe, i osiagi i zuzycie paliwa... silnik 1300 jest cichszy, ale sporo słabszy.. silnik 1500 ma dużo większa moc, a zuzucie paliwa nie wzrasta raczej.. ogólnie gdyby uzytkować taki motor od nowego , lać przyzwoity olej, nie przeciążać na zbyt niskich obrotach, mozna spodziewac się przebiegu bez remontu rzędu 200 tys Km Pozdr Mirek Jankowski |
![]() Grzesiek SYMPATYCZNY GOŚĆ Opel Astra II/ HONDA ... Białystok | 2003-03-17 16:42:13 Gdzie wcięło post Jarka? ![]() ![]() |
![]() Konriii SYMPATYCZNY GOŚĆ mnogo ;) KRAKÓW | 2003-03-17 16:44:16 hehe
ja skasowałem ten 1 wszy ![]() ![]() Jarek musisz napisać jeszcze raz bo było małe nieporozumienie moderatorów ![]() P R Z E P R A S Z A M Y ![]() Dlatego polecam kopiowanie zawartości kasowanego posta... ja tak robię od czasu, kiedy z Grzesiem wykasowaliśmy jednocześnie wypowiedzi jednego kolegi z Wrocławia... ![]() ![]() ![]() The Legendary Weber 40 DCOE Amiga Rulez ![]() [ wiadomość edytowana przez: Góral dnia 2003-03-17 17:14:38 ] |
![]() magik vw golf mk2 Dąbrowa Górnicza | 2003-03-17 20:14:39 he! he!
Syvo! Czy te 11 atm., to może te moje??? A tak nawiązując do tematu, to w zupełności się z Syvo zgadzam. W 1300 przy zerwaniu paska nic nie grozi.W 1500 nie doswiadczyłem,ale słyszałem,że jest po tym bardzo prawdopodobny remont. (Chyba nie zamieniłbym mojej "słabszej" Ładziany na 1500,bo jakoś nie mam kompleksów jadąc nią). |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2003-03-17 20:28:43 Witam... macie racje, ale nie slyszalem by się zerwal łancuch rozrządu... ![]() dojechalem kiedyś zza Poznania, do Gdyni z zerwanym napinaczem, grzechotało okrutnie, ale nic nie przeskoczyło, nie uszkodziło się, łancuch wytrzymał... mala poprawka do mojej wczesniejszej wypowiedzi, zuzycie paliwa, nie rosnie tak bardzo z obrotami, niektóre 2107, mają zamiast cisnienia oleju wakuometr, i ładnie to widać, i potwierdza się na stacjai benz... co do porównania 1300 i 1500 , w mieście 1300 , chyba nawet jest lekko zwawszy, ten motor gładko wchodzi na obroty..., tej mocy trochę brakuje za miastem, na trasie..., tam 1500 jest duzo lepszy np. przy wyprzedzaniu..... Pozdr Mirek Jankowski |
![]() magik vw golf mk2 Dąbrowa Górnicza | 2003-03-17 20:38:44 Chyba masz rację sheriffnt!
moja ładzia w mieście jest super,ale na trasie przydałaby się 5-tka,bo aż mi się serce kraja,gdy mam ją piłować. Tak właściwie nie wiem ile koni ma 1500,ale 1300 powinna mieć 65, jeśli dobrze pamiętam ![]() |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2003-03-17 20:53:13 Witam... pytanie o konie przt tych silnkach?. hmmm. pdaja róznie, od 73 do 76 KM, wg normy DIN, daniej podałalo się wg SAE , wtedy było wiecej bodaj 83, wynika to załozenia strat na przekładni... nowe normy zanizaja moc silnikow z nappedem na tyl, zakladaja wieksze straty, jak dla przedniego napedu..można przyjac ze ma 76 Km ale i wiekszy momet obrotowy..
zamierzam niedługo zalozyc 5 tke... i wtedy sie okaze czy 1300 nie jest za slaby na nadbieg... Pozdr Mirek |
![]() Darek_Krakow Lada 21072 Kraków | 2003-03-19 18:13:26 Mam silnik 1300 i w sumie nie wiem zbyt dużo o nim. Chciałbym sie dowiedzieć jakie prędkości przypadają na poszczególne biegi w przypadku "4"? ![]() |
![]() mily_byd SYMPATYCZNY GOŚĆ FSM PF 126p '93 bydgoszcz | 2003-03-19 21:19:28 Wg moich danych 21070 (1,5 - jest to jednostka podstawowa dla modelu 2107) ma 71 kM, przy 64 w modelu 21072 (1,3). W przeciwieństwie do poprzednich opinii, nie sądzę, żeby 21070 była dużo lepsza od 21072. Wg moich danych top speed 21070 to 150 km/h przy 145 - 21072. Przyspieszenie 0-100 to 17 - 21070 i 18 - 21072, a więc tylko sekunda różnicy. Dla mnie to nie są znaczące różnice. Ale ja mogę się mylić, w końcu korzystam tylko z danych, a w praktyce nie jeździłem żadną odmianą. A liczą się jeszcze elastyczność, kultura pracy itp. itd., a tego patrząc tylko na suche dane nie da się porównać - trzeba się przejechać.
A poza tym jedna sekunda w przyspieszeniu może być cenna - ale to zależy kiedy. Ja np. jestem fanem dobrych osiągów, dużych prędkości i mocy pod maską. Jeżeli dany model jest na granicy przyspieszenia przyzwoitego, a początku słabego, to jedna sekunda się liczy. Dla mnie przyzwoitość przyspieszenie 0-100 kończy się tak na trzynastu sekundach, a od czternastu zaczyna się słabe. Akurat 2107 dosyć długo przyspiesza więc różnica sekundy pomiędzy 1,3 a 1,5 nie stanowiłaby dla mnie problema. |
![]() Grzesiek SYMPATYCZNY GOŚĆ Opel Astra II/ HONDA ... Białystok | 2003-03-19 22:23:53 Miły,2107 1.5 ma (z moich źródeł)77 KM ![]() Ja też lubię dużo mocy,dlatego szukam informacji oraz opinii w necie na temat forda galaxy 2.8 VR6 173 KM ![]() ![]() ![]() ![]() Pzdr Grzesiek P.S sorki ze duża częśc postu nie na temat ![]() |
![]() mily_byd SYMPATYCZNY GOŚĆ FSM PF 126p '93 bydgoszcz | 2003-03-20 10:27:38 Bo chyba na osiągi duży wpływ ma liczba zaworów, chyba większy wpływ jak pojemność silnika. Bo zobaczcie na wszystkie "dziesiątki". 16v wyciągnie o 15 km/h więcej od 8v, przyspiesza o sekundę szybciej, moc przedstawia się 91 kM - 16v; 77 - 8v, a spalanie przy szesnastce jest mniejsze. Szesnastka kosztuje niewiele drożej, więc naprawdę kupując grupę "dziesiątka" opłaca się brać 16v. |
![]() syvo SYMPATYCZNY GOŚĆ najstarsze miasto Zagłębia | 2003-03-20 10:51:20
Proponuję zaczynając od jedynki aż do trójki pociągnąć do 4000 obr./min i wtedy się przekonasz. Siódemka 1300 spokojnie znosi kręcenie do 4,5 - 5 tys. obr/min. Ekonomiczna jazda, to kręcenie silnika między 3,5,a 4 tys. obr./min. Na dwójce przy 4 tys. prędkość wynosi około 55km/h, na trójce około 80km/h, na czwórce 4tys. obrotów odpowiada 110km/h. Przy skrzyni 4b. rozsądna prędkość podróżna wynosi 100-110km/h. Silniczka nie żyłujesz, spalanie w pełni akceptowalne i poziom hałasu do przyjęcia ![]() |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-04-18 01:11:20 Mam 2107 1,5 z 1991r. i nie uwazam zeby szła tylko 150 km/h, jechalem 150 km/h i jeszcze troche pod noga bylo, tyle ze sie strasznie buja i mialem niezlego pietra, wydawalo sie ze niezmieszcze sie jadac lewym pasem miedzy pasem zieleni a Samochodem na prawym pasie Poszla by wiecej ![]() |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-04-18 07:48:07 Moja Ładzianka ma przejechane ponad 150000. Jedyne co robiłem przy niej to wymiana uszczelki pod głowicą, wymiana gniazd zaworów bo były trochę przypalone no i pierścienie. Te ostatnio mają tendencje szybkiej dewastacji w szczególności dosyć ostrej exploatacji ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2003-04-18 09:40:16 Potwierdzam - optymalna predkosc to 80-90 km/h. Wtedy silniczek jadnie bzyczy, malo pali i jest jeszcze na 4ce zapas pod noga.
Tak a propos spalania to chyba pobilem kolejny rekord - 7L/100km!!! Sam w to nie wierzyłem. Aha, naturalnie w miescie taki wynik wykreciłem. Silnik mam bez remontu, 137000, jakies 2 zawory mam nowe tylko. ![]() ![]() Pozdrawiam |
![]() syvo SYMPATYCZNY GOŚĆ najstarsze miasto Zagłębia | 2003-04-18 09:54:43
A gdzie zamontowałeś żagiel??? Aaaa już wiem!!! Pewnie zarzucasz kotwicę na bryczki jadące w twoim kierunku ![]() A tak serio to gratuluję. Mnie zimą na bezynie udało się w mieście zejść do poziomu 9,1l/100km. Ksążka podaje 9,5l/100km + ~10% zimą. |