Płyn chłodniczy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, wybrałem sie moim Essim na Mazuty w końcu wakacje są. Wszystko w pożadku tylko mam mamły problem... Mianowicie zobacztłem na wycieraczce od strony pasażera z przodu małe ilosci płynu chłodniczego... Bliże oględziny organoleptyczne pokazały mi źódło przecieku - od nagrzewnicy, pytanie moje jest: czy nagrzewnica do wymiany czy tez tylko węzyk ma pęknięcie tudzież puścił na złaczu, mocowaniu lub czymś podobnym ? Dolałem wody destylowanej do zbiornika ale dalej cieknie- nie sa to duże wycieki - pojawiaja sie tylko gdy włacze dmuchawe i ciepłe powietrze np. gdy pada deszcz lub jest zimno :] Chyba mam problem co ?
  
 
Cytat:
2005-08-15 18:41:21, Lord_Darth_Vader pisze:
Witam, wybrałem sie moim Essim na Mazuty w końcu wakacje są. Wszystko w pożadku tylko mam mamły problem... Mianowicie zobacztłem na wycieraczce od strony pasażera z przodu małe ilosci płynu chłodniczego... Bliże oględziny organoleptyczne pokazały mi źódło przecieku - od nagrzewnicy, pytanie moje jest: czy nagrzewnica do wymiany czy tez tylko węzyk ma pęknięcie tudzież puścił na złaczu, mocowaniu lub czymś podobnym ? Dolałem wody destylowanej do zbiornika ale dalej cieknie- nie sa to duże wycieki - pojawiaja sie tylko gdy włacze dmuchawe i ciepłe powietrze np. gdy pada deszcz lub jest zimno :] Chyba mam problem co ?



ja chyba mam podobny problem ale ostatnio mi nie cieknie
  
 
cieknie raczej nagrzewnica i płyn zbiera sie w obudowie w krztałcie miski i wylewa sie z niej tylko czasem lub nigdy bo zdąży odparować( zaparowane szyby)
trzeba zrobić wiertłem milimetrowym dziurke w obudowie nagrzewnicy(od dołu) aby wyleciał z niej płyn którego zebrało sie tam pewnie z litr, inaczej zbiera sie tam płyn i uniemożliwia obserwacje, nastepnie kupujesz taki proszek do uszczelniania chłodnic i wsypujesz do układu na kilka dni, nastepnie wylewasz ten siuwaks i napełniasz układ tym co potrzeba
pozdrawiam
  
 
Póki nie ma zimy można zamknąć dopływ płynu do nagrzewnicy i nie będzie ciekło. Gorzej podczas deszczu ... Vader nikt z nas nie jest w stanie stwierdzić czy to nagrzewnica czy wąż, może objemka przecięła wąż a może nagrzewnicę szlag trafił. Tak czy siak trzeba się tam dostać i sprawdzić ... niewdzięczna robota ale zrobić ją trzeba.
  
 
skoro mokro na dywaniku to tylko nagrzewnica, krucce i obejmy są chyba w kazdym w komorze silnika i nie mogą ciec do kabiny .
Ja bym zrobił dziurke i nasypał proszku, to zawsze tylko 5 zeta a jak nie pomoże to dopiero wydasz 100PLN (allegro)i bedziesz miał kupe roboty.
  
 
Wymieniałem nagrzewnicę w swoim MK5 (dwa razyw ciągu 3 dni). Kupiona na allegro ciekła (radzę sprawdzić wcześniej wężem ogrodowym). Wyjęcie deski to ca. 6 godzin (za drugim razem tylko 2), złożenie też cóś kole tego. Nagrzewnica nowa 150-300plnów, używka 60-100. Jeśli szyba jest tłusta od środka i śmierdzi przy grzaniu nawiewem, to bankowo nagrzewnica. Króćce wystają do wewnątrz komory silnika i tam raczej nie cieknie (choć warto sprawdzić, bo przy dużych ciśnieniach potrafi się lekko pocić).Pytania eventualnie to proszę na priva.
  
 
No włąśnie szyby są tłuste od środka i smierdzi alkoholem
  
 
Cytat:
2005-08-16 07:17:52, surec pisze:
Wymieniałem nagrzewnicę w swoim MK5 (dwa razyw ciągu 3 dni). Kupiona na allegro ciekła (radzę sprawdzić wcześniej wężem ogrodowym). Wyjęcie deski to ca. 6 godzin (za drugim razem tylko 2), złożenie też cóś kole tego. Nagrzewnica nowa 150-300plnów, używka 60-100. Jeśli szyba jest tłusta od środka i śmierdzi przy grzaniu nawiewem, to bankowo nagrzewnica. Króćce wystają do wewnątrz komory silnika i tam raczej nie cieknie (choć warto sprawdzić, bo przy dużych ciśnieniach potrafi się lekko pocić).Pytania eventualnie to proszę na priva.



122 zł dawałem za nówkę w automotosklepie.
  
 
A podpowie mi ktos jak sie do tego zabrać ?
  
 
widze że zdecydowałeś sie wymienić nagrzewnice a proszek do uszczelniania cie nie interesuje.
Ja umiem wytargać nagrzewnie bez demontowania całej deski rozdzielczej ale nie wiem czy dam rade to opisać
-odkręcasz pokrywe kanału ( ten plastik pod dźwignią zmiany biegów
-odkręcasz obudowe nagrzewnicy ( po omacku bo podejście kiepskie)
-potem taką blache pod popielniczką i ją potem ktoś musi odginać
- dwie śróbki mocowania nagrzewnicy w obudowie
-zdejmujesz cybanty
no i teraz najtrudniejsze
ktoś ciągnie za tą blache pod popielniczką aż króćce wejdą do kabiny( około 4cm)a ty wysuwasz nagrzewnice,
pooglądaj rysunki bo inaczej nie znajdziesz śrób mocowania obudowy nagrzewnicy, reszta raczej prosta

pozdrawiam i powodzenia