2500-3000 nierówna praca silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio zauważyłem , że w zakresie obrotow 2500 do 3000 silnik nierówno pracuje. Na gazie i na benzynie to samo. Tak jakby sie troche dusił , lekko przerywał.
Miał może ktoś cos takiego?
Dodam , ze przewody wysokiego napięcia maja około 5000 km , kopułka , palec rozdzielacza , świece , cewka impulsatora - tak samo.
Nie jest to uciążliwe , ale czasem daje sie zauważyć. Powyżej i ponizej tych obrotów wszystko jest ok.
Może to jakies lewe powietrze?
W wyszukiwarce szukałem , ale nie bardzo coś podobnego namierzyłem.
  
 
Jeśli objawy występują zarówno na benz. jak i LPG pierwsze co bym skontrolował to faktycznie instalacja zapłonowa.

Lewe powietrze, jest szczególnie łatwo zauważyć po nierównej pracy na biegu jałowym.

Być może, któryś z czujników podaje błędne sygnały do ECU. Ciekawy jest przedział obrotów w jakim występują te objawy.
Gdyby zakres był nieco szerszy powiedział bym, że mogła się "wyślizgać" prowadnica zaworowa.
Dobrze było by podłączyć do ukł. podciśnienia wakuometr.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2005-08-19 12:05:13, SpeedR pisze:
Gdyby zakres był nieco szerszy powiedział bym, że mogła się "wyślizgać" prowadnica zaworowa. Pozdrawiam - SpeedR



Nie wchodzi w rachube!!! 3 miesiące temu - remont kapitalny silnika - głowica też była robiona (kompletna regeneracja)

A jak sprawdzic te czujniki? Żaden błąd się nie wyświetla. Jutro spróbuje jeszcze zresetowac komputer może to coś pomoze...
Mam jeszcze w piwnicy stare części od ukladu zapłonowego , może bedę zmienial po kolei i kombinował....

  
 
No to w sobote troche pogrzebałem przy zapłonie , wymiana swiec , kopułki , palca itp , ale to nic nie dało. Wróciłem do poprzednich elementów. Ale..... po odłaczeniu zaworu EGR (przypadkowym) wszystko działa super!!!! Okazało się , ze to ten zawór cos nie tak działał. Wykreciłem go i przeczyściłem ,ale to niezbyt pomogło. Na razie jeżdżę z odłączonym EGR-em. Co w tym zaworze mogło sie rozwalic , bo jest on chyba nierozbieralny.? Biorąc go od spodu rusza sie tak jak powinien , ale wtedy silnik chodzi nierówno. A jak sie go odłaczy jest ok.