| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kiejstut Fiat 131p, Polonez Van Ozimek | 2005-08-18 01:15:27 Interesuje mnie zwiększenie pojemności w DOHC.
Spotykam się z różnymi opiniami, niektóre stwierdzają, że to możliwe. Dlatego mam pytania: Czy ktos próbował zapakować takie tłoki do tego silnika ?? Czy cylindry dadzą się o tyle powiększyć ?? Nadwymiar dla 84 jest 0,8 więc czy można je rozwiercić jeszcze o te 1,2 mm ? Ma ktoś może pomysł z czego możnaby dobrac odpowiednie tłoki tak, aby wymiar denko - sworzeń się zgadzały ?? Jeśli istnieją - czy są płaskie czy wypukłe ?? Co z długościa płaszcza tłoka oraz średnicą sworznia ?? Słowem: czy to jest możliwe i jak się za to zabrać ?? Nie chodzi o silnik do rajdówki ale do elastycznej jazdy na niskich - średnich obrotach do 4500 max 5000. |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-08-18 11:48:01 tu masz co nieco na temat wiekszych tlokow w fiatowskim DOHC :>>>>>>link<<<<< |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2005-08-18 19:06:59 x19 2000 abarth prototipo mial tloki 86mm ze skokiem 79.2 |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-08-18 21:47:26 wydaje mi sie ze z mare-i powinny podejsc.
ona ma 86mm tyle ze trzeba zrobic uszczelke pod glowice na zamowienie/ok 120zl/ |
bullit Slizgacz Bełchatów | 2005-08-18 22:12:05 Ale Marea jest przednionapedowa i moze byc sytuacja ze os tloka jest przesunieta w ktoras strone aby zniwelowac nacisk na scianki cylindra. |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-08-18 22:16:07 kazdy tlok ma przesunieta os sworznia.i nie jest to uzaleznione od ulozenia silnika a od kierunku obrotu walu korbowego.
jedyne co moze byc do obrobienia to denko. a konkretnie trzeba podfrezowac na zawory. |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2005-08-18 22:17:44 czy ma to znaczenie czy to przod czy tyl jesli jest w pionie?
|
bullit Slizgacz Bełchatów | 2005-08-19 18:48:02 Wlasnie o to chodzi-czy silnik od maryski jest w pionie? czy jest przechylony na ktoras strone?? |
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2005-08-20 08:51:28 Witam wszystkich po przerwie urlopowej i od razu spieszę z odpowiedzią
Do silnika DOHC śmiało można zapakować tłoki 86 mm i nie trzeba przy tym zamawiać uszczelki pod głowicę-fabryczna spokojnie wyda. Tłoki można zastosować od forda sierry 1.8 ohc (ciężko je dostać używane ale jak się poszuka to się da ). Trzeba w nich podtoczyć frezy pod zawory i lekko ciachnąć od góry (bodaj 3 mm). Tłoki takie mają jeszcze jedną zaletę-swożeń tłoka jest pasowany na wcisk bez tulejki-pewniejsze połączenie bez ryzyka wyrobienia się tulejki-nic nie trzeba przerabiać-po prostu zakłada się na korbowód tłok i wsadza swożeń. Dodatkowa zaleta tych tłoków to bardzo ciasne pasowanie w cylindrze-nie puchną tak jak tłoki DOHC-a i co ważne są lżejsze. Najważniejsza jest jednak ich cena. Za 200 zeta można kupić komplet używanych w idealnym stanie.
Żeby nie było, że teoretyzuję-taki silnik na tłokach od sierry (dokładnie 86,2 mm) już we Wrocku powstał, jeździ i radzi sobie wyśmienicie
Obecnie trwają dość wysilnone prace nad dopasowaniem do DOHC-a tłoków z Hondy a to już nie przelewki bo są 2 razy lżejsze niż DOHC-owe i można nówki kupić po około 100 zł/szt. Jak coś się urodzi to dam znać.
[ wiadomość edytowana przez: -SerU- dnia 2005-08-20 08:54:19 ] |
bullit Slizgacz Bełchatów | 2005-08-20 10:16:44
Jesli silnik przednionapedowy jest pochylony zalozmy w lewo patrzac od strony paska rozrzadu to os sworznia jest tez przesunieta w lewo.A teraz wsadzasz taki tlok do DOHC-a ktory w komorze silnika stoi prosto ,wiec nacisk na scianke z jednej strony jest wiekszy i cylinder od tej strony duzo szybciej sie zuzywa |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-08-20 11:30:12
mylisz sie -nie tedy droga.juz ci muwilem dlaczego. to pomysl gdzie mialby os sworznia tlok z boxera??????? ktos chcialo zakladac cyl z tlokami z garbusa do malucha. a kumpel jazdzil junakiem z cyl i tlokiem wlasnie z garbusa. |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-08-20 11:36:20
no popatrz, a mnie w technikum uczono ze os sworznia nie lezy w osi tloka aby zminimalizowac skutki dzialania sily ktora powstaje podczas ruchu tloka i powoduje zwiekszony naciska na jedna ze stron cylindra, i zalezne jest to przesuniecie nie od polozenia silnika a od skoku tloka (wartosc tego przesuniecia) i od kierunku obrotow walu korbowego (kierunek w ktorym przesuniety jest sworzen). |
andrzej_krakow (S) Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2005-08-20 21:52:12 Dokładnie jest tak jak mówi Kosa!!!! W Ładzie np. blok jest prosto a sforzeń i tak jest przesunięty. |
bullit Slizgacz Bełchatów | 2005-08-20 23:14:50 Ile to czlowiek sie musi uczyc i tak glupim umrze .Czyli wlasciwie oprocz oczywistych rzeczy jak dobranie wymiarow nie ma przeszkod aby montowac tloki z innych silnikow? |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-08-20 23:45:08
tak jezeli mowimy o 4-suwach [ w 2- sowach plaszcz robi za rozrzad i te wymiary tez trzeba zachowac i nalezy zkorygowac polozenie kolkow ustalajacych zamki pierscieni]. tylko ze podczas montarzu nalezy kierowac sie zdrowym rozsadkiem a nie oznaczeniami. bo zakladajac tloki z silnika o lewych obrotach do silnika o prawych obrotach musimy obrucic tlok o 180 st. a to juz jest sprzeczne z oznaczeniem. wydaje mi sie ze szlifierz powiniem wiedziec z czego pochodza tloki aby odp. dobrac tolerancje luzu. inne tloki = inny material= inna rozszezalnosc cieplna |