Tłoki fi86 w DOHC ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Interesuje mnie zwiększenie pojemności w DOHC.
Spotykam się z różnymi opiniami, niektóre stwierdzają, że to możliwe.
Dlatego mam pytania:
Czy ktos próbował zapakować takie tłoki do tego silnika ??
Czy cylindry dadzą się o tyle powiększyć ??
Nadwymiar dla 84 jest 0,8 więc czy można je rozwiercić jeszcze o te 1,2 mm ?
Ma ktoś może pomysł z czego możnaby dobrac odpowiednie tłoki tak, aby wymiar denko - sworzeń się zgadzały ??
Jeśli istnieją - czy są płaskie czy wypukłe ??
Co z długościa płaszcza tłoka oraz średnicą sworznia ??
Słowem: czy to jest możliwe i jak się za to zabrać ??
Nie chodzi o silnik do rajdówki ale do elastycznej jazdy na niskich - średnich obrotach do 4500 max 5000.

  
 
tu masz co nieco na temat wiekszych tlokow w fiatowskim DOHC :>>>>>>link<<<<<
  
 
x19 2000 abarth prototipo mial tloki 86mm ze skokiem 79.2
  
 
wydaje mi sie ze z mare-i powinny podejsc.
ona ma 86mm
tyle ze trzeba zrobic uszczelke pod glowice na zamowienie/ok 120zl/
  
 
Ale Marea jest przednionapedowa i moze byc sytuacja ze os tloka jest przesunieta w ktoras strone aby zniwelowac nacisk na scianki cylindra.
  
 
kazdy tlok ma przesunieta os sworznia.i nie jest to uzaleznione od ulozenia silnika a od kierunku obrotu walu korbowego.

jedyne co moze byc do obrobienia to denko. a konkretnie trzeba podfrezowac na zawory.
  
 
czy ma to znaczenie czy to przod czy tyl jesli jest w pionie?
  
 
Wlasnie o to chodzi-czy silnik od maryski jest w pionie? czy jest przechylony na ktoras strone??
  
 
Cytat:
2005-08-19 18:48:02, bullit pisze:
Wlasnie o to chodzi-czy silnik od maryski jest w pionie? czy jest przechylony na ktoras strone??



a mozesz mi wytlumaczyc jaki zwiazek ma poclozenei silnia z przesunieciem sworznia tlokowego od osi tloka?
  
 
Witam wszystkich po przerwie urlopowej i od razu spieszę z odpowiedzią

Do silnika DOHC śmiało można zapakować tłoki 86 mm i nie trzeba przy tym zamawiać uszczelki pod głowicę-fabryczna spokojnie wyda. Tłoki można zastosować od forda sierry 1.8 ohc (ciężko je dostać używane ale jak się poszuka to się da ). Trzeba w nich podtoczyć frezy pod zawory i lekko ciachnąć od góry (bodaj 3 mm). Tłoki takie mają jeszcze jedną zaletę-swożeń tłoka jest pasowany na wcisk bez tulejki-pewniejsze połączenie bez ryzyka wyrobienia się tulejki-nic nie trzeba przerabiać-po prostu zakłada się na korbowód tłok i wsadza swożeń. Dodatkowa zaleta tych tłoków to bardzo ciasne pasowanie w cylindrze-nie puchną tak jak tłoki DOHC-a i co ważne są lżejsze. Najważniejsza jest jednak ich cena. Za 200 zeta można kupić komplet używanych w idealnym stanie.

Żeby nie było, że teoretyzuję-taki silnik na tłokach od sierry (dokładnie 86,2 mm) już we Wrocku powstał, jeździ i radzi sobie wyśmienicie

Obecnie trwają dość wysilnone prace nad dopasowaniem do DOHC-a tłoków z Hondy a to już nie przelewki bo są 2 razy lżejsze niż DOHC-owe i można nówki kupić po około 100 zł/szt. Jak coś się urodzi to dam znać.


[ wiadomość edytowana przez: -SerU- dnia 2005-08-20 08:54:19 ]
  
 
Cytat:
2005-08-20 02:59:34, kosa131 pisze:
a mozesz mi wytlumaczyc jaki zwiazek ma poclozenei silnia z przesunieciem sworznia tlokowego od osi tloka?


Jesli silnik przednionapedowy jest pochylony zalozmy w lewo patrzac od strony paska rozrzadu to os sworznia jest tez przesunieta w lewo.A teraz wsadzasz taki tlok do DOHC-a ktory w komorze silnika stoi prosto ,wiec nacisk na scianke z jednej strony jest wiekszy i cylinder od tej strony duzo szybciej sie zuzywa
  
 
Cytat:
Jesli silnik przednionapedowy jest pochylony zalozmy w lewo patrzac od strony paska rozrzadu to os sworznia jest tez przesunieta w lewo.A teraz wsadzasz taki tlok do DOHC-a ktory w komorze silnika stoi prosto ,wiec nacisk na scianke z jednej strony jest wiekszy i cylinder od tej strony duzo szybciej sie zuzywa



mylisz sie -nie tedy droga.juz ci muwilem dlaczego.

to pomysl gdzie mialby os sworznia tlok z boxera???????
ktos chcialo zakladac cyl z tlokami z garbusa do malucha.
a kumpel jazdzil junakiem z cyl i tlokiem wlasnie z garbusa.
  
 
Cytat:
2005-08-20 10:16:44, bullit pisze:
Jesli silnik przednionapedowy jest pochylony zalozmy w lewo patrzac od strony paska rozrzadu to os sworznia jest tez przesunieta w lewo.A teraz wsadzasz taki tlok do DOHC-a ktory w komorze silnika stoi prosto ,wiec nacisk na scianke z jednej strony jest wiekszy i cylinder od tej strony duzo szybciej sie zuzywa



no popatrz, a mnie w technikum uczono ze os sworznia nie lezy w osi tloka aby zminimalizowac skutki dzialania sily ktora powstaje podczas ruchu tloka i powoduje zwiekszony naciska na jedna ze stron cylindra, i zalezne jest to przesuniecie nie od polozenia silnika a od skoku tloka (wartosc tego przesuniecia) i od kierunku obrotow walu korbowego (kierunek w ktorym przesuniety jest sworzen).
  
 
Dokładnie jest tak jak mówi Kosa!!!! W Ładzie np. blok jest prosto a sforzeń i tak jest przesunięty.
  
 
Ile to czlowiek sie musi uczyc i tak glupim umrze .Czyli wlasciwie oprocz oczywistych rzeczy jak dobranie wymiarow nie ma przeszkod aby montowac tloki z innych silnikow?
  
 
Cytat:
.Czyli wlasciwie oprocz oczywistych rzeczy jak dobranie wymiarow nie ma przeszkod aby montowac tloki z innych silnikow?



tak jezeli mowimy o 4-suwach [ w 2- sowach plaszcz robi za rozrzad i te wymiary tez trzeba zachowac i nalezy zkorygowac polozenie kolkow ustalajacych zamki pierscieni].



tylko ze podczas montarzu nalezy kierowac sie zdrowym rozsadkiem a nie oznaczeniami.

bo zakladajac tloki z silnika o lewych obrotach do silnika o prawych obrotach musimy obrucic tlok o 180 st. a to juz jest sprzeczne z oznaczeniem.

wydaje mi sie ze szlifierz powiniem wiedziec z czego pochodza tloki aby odp. dobrac tolerancje luzu.
inne tloki = inny material= inna rozszezalnosc cieplna