Obrotek - Jak to z nim jest?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj otrzymałem zakupiony dla mnie przez niesztofa licznik z obrotkiem.

DZIĘKI KRZYSIU

Kilkadziesiąt minut po otrzymaniu paczki zakasałem rękawy i zabrałem się do pracy.

Podmieniam ochoczo liczniki i ... DZIAŁA !!!

Kontrolki:
jaśków,
ABS'a,
oleju,
ładowania,
kierunkowskazu,
drogowych,
zgadzają się w pełni.

Obrotek pokazał 1,5 tys i po kilkunastu sekundach posłusznie opadł do 800-900 obrotów. Na wolnych obrotach wydaje mi się, że ta liczba jest zupełnie OKI. Moje zastrzerzenia budzą natomiast górne wskazania obrotka.
Do tej pory jeździłem samochodami włoskimi takimi jak Stilo, Doblo, Stilo Wagon, czy Alfa 147, 156 lub 159. W każdym z w/w samochodów strzałka obrotomierza dynamicznie reagowała na każdą zmianę obrotów. W mojej Essince ta wskazówka jest jakby ospała.
Poza tym przy 5 x1000 obratach boję się że mi silniczek spod maski wyrwie (a skala jest do 7 x 1000)?

Podzielcie się proszę wiedzą na ten temat (czy muszę coś wyskalwać?). Jak to jest w Waszych Escorcikach?

Dzięki i pozdrawiam
  
 
No pissing on the toilet seat

Może kondensatorki powysychały i w tym problem z ospałością.
  
 
A czy przyczyna moze być taka że obrotek jest od mocniejszego motorka np 1,6 ?

Moze być ponieważ na moim liczniku stala R=8 a na tym instalowanym R=12. Jednak prędkościomierz przełożyłem sobie ze swojego licznika (nie musiałem kilometrów kręcić).

Czy obrotek można jakoś wyskalować?
  
 
Można, jest trymerek w środku. Ale dobrze jest mieć generatorek funkcyjny do tego.
  
 
A czy w Lontex'ie (wydział legalizacji tachografów) będą coś takiego wymyślnego mieli?
  
 
Tego Ci nie powiem. Ja mam coś takiego w pracy np, ale ja to niestety ja...
  
 
Czy Ty byłbyś w stanie go wyskalować?
Co byłoby Ci potrzebne?
Obrotek, licznik, czy może cały wózek jest do tego potrzebny?
  
 
Sam obrotek wystarczy. Byłbym.