MotoNews.pl
7 Rozrzad w dohc (95030/27) - PT
  

Rozrzad w dohc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,

wiec w zwiazku z niescislosciami ktorych doswiadczylemw ciagu ostatnich kilku dni mam pytanie:

dobre zestawienie rozrzadu polega na: ??

zgrac ze soba kółka wałków rozrządu tak zeby pokrywale sie ze znakami na glowiczkach i do tego zgrac kolo pasowe do obudowy rozrzadu.

wszystko niby proste i jasne ale jednak

do ktorego znaku na obudowie rozrzadu ma byc to zgrane?? najdluzszy, sredni, najkrotszy??

mój silnik to silnik z fiata 132 1585cm oznaczenie 132C

pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz.
  
 
Nie zapomnij o kolku walka posredniego, ma byc bodajze 36st odchylony znacznik od pionu zgodnie z ruchem wskazowek zegara. I po ustawieniu dla bezpieczenstwa wez klucz do reki, zaloz na srube walka rozrzadu i zrob ze 2 obroty pelne, zeby sprawdzic czy nie ma kolizji. Co do duzego kola to nie wiem, mam namalowany swoj znacznik.
  
 
Wał korbowy ustawiasz na GMP 1 i 4 cylindra - sprawdza się śrubokrętem wsuniętym przez otwór świecy i opartym o denko tłoka. Na obudowę (plastikową) nie masz co patrzeć bo jej wtedy na silniku już niema a nawet jesli wcześniej ustawisz do najdłuższego znaku (0 st) to i tak może ci się wał przekręcić nawet przy zakładaniu paska. Jest jeszcze znak na obudowie simmeringu przedniego i do niego mozna zgrać znak na małym kółku. Ja robię silniki na GMP według opisanej metody ale wymaga to troche wyczucia. Są jeszcze metody z oznaczeniem na kole pasowym na wale korb. dwóch punktów przy jednakowym położeniu tłoka przed i po GMP -wymaga użycia sumiarki z głębokościomierzem i precyzyjnego podziału odcinka zaznaczonego łuku na dwie części. Wyznaczony punkt jest idealnie w GMP. Tak ustawiłem kiedyś rozrząd w Sienie 1,6 16V, gdzie wymagane są ponadto przyrządy do blokowania wałków, których nie miałem i ustawienie kół na wałkach rozrządu zrobiłem sposobem, wykorzystując fakt odciśnięcia orginalnego położenia kołków bazowych na piastach kół. Robilismy silnik w garażu u kolegi po tym jak mu swożeń poszedł w tłoku ale na szczeście nie wypchnął zabezpieczeń. Na najbliższym przeglądzie w servisie sprawdzono na życzenie własciciela (sam mu zaproponowałem dla własnego spokoju) udstawienie rozrządu z użyciem wspomnianych przyżądów i było idealne.
  
 
Moze to pomoze:]Rozrzad[/URL]
  
 
poprawka:Free Image Hosting at www.ImageShack.us" target="_blank">klik
  
 
No k... teraz dobrze:
Rozrzad
  
 
Cytat:
2005-05-05 16:48:08, krasek pisze:
No k... teraz dobrze: Rozrzad



niezły schemat

ale może i ten bedzie pomocny

  
 
a teraz pytanie też o rozrząd - gdzie dostanę małe koło rozrządu !
bo moje źródełko wyschło a będę potrzebować 3-sztuki!
  
 
mam nadzieje ze seru sei nie pogniewaale moge go polecic jako dobrego zioma on ma zrodełko ktore jeszcze nie wywschło bo całkiemniedawno załatwiał kołko koledze

skontaktuj sie z nim

pzdr
  
 
Co do rozrzadu to ciekawa rzecz uslyszalem od goscia ktory mi przekladal silnik, ze jak opoznisz o 2/3 zabki wydechowy oraz przyspieszysz o 2/3 zabki ssacy uzyskujesz okolo 10-15% mocy !! !! Mowil mi to gosc ktory pracowal od poczatku w OBRSO. Nie mam pewnosci czy przyspieszac czy opozniac, ale taka teoria byla. Jaka kolejnosc nie pamietam ale napewno dzialalo.
Pozdrawiam
  
 
We Wrocku nie ma problemów . EMF u Was nie ma?
  
 
Cytat:
jak opoznisz o 2/3 zabki wydechowy oraz przyspieszysz o 2/3 zabki ssacy uzyskujesz okolo 10-15% mocy



niewykluczone, tylko jaki sens jezdzenia z 11-16KM pod maska
  
 
O jeden ząbek da się na pewno. O 2 też (przy mojej ciachnętej na maxa głowicy udało się tak zrobić z wałkiem ssącym-wydechowy był opóźniony o 1). Przefazowywanie o 3 to już spore ryzyko bez powiększania frezów w tłokach na zawory (obawiam się wręcz, że od razu będzie brzdęk i po zaworach)
  
 
a czy przypadkiem wam sie cos nie pochrzanilo z zabkami???????

moim zdaniem to jest mowa o stopniach / wszystko w granicach nie wiecej niz 1 zabek/.

i sprawa jest taka ze jak przestawiasz w jedna strone to podnosi sie moment na dole kosztem mocy na gorze.
a jak dasz w drugom strone to tracisz moment zyskujac moc na wysokich obrotach.

widzialem kiedys artykul w gazecie z wykresami z hamowni i to napewnpo nie dochodzilo do 15 %

ja kiedys zalozylem za groba uszczelke pods glowice walki sie przestawily minimalnie i juz czulem ze jest inaczej ale najlepiej jezdzio mi sie na ustawieniu na 0.





  
 
Cytat:
2005-07-06 00:02:10, PG pisze:
a czy przypadkiem wam sie cos nie pochrzanilo z zabkami??????? moim zdaniem to jest mowa o stopniach / wszystko w granicach nie wiecej niz 1 zabek/.


Spokojnie - nic się nie pochrzaniło. Jakkolwiek ja moge się podpisać tylko pod przefazowaniem o 1 ząbek na każdym kole obu wałków. Nie wiem co tam u siebie Seru poprzestawiał (bo ja mu ustawiłem +/- 1 ząbek na odpowiednich wałkach) ale żeby sobie pozwolić na więcej to raczej wymagane by były dodatkowe przeróbki. Poza tym dość mocno zmienia się charakterystykę takiego silnika co dla przeciętnego użytkownika może być dość męczące.
Oczywiście racją jest, że przefazowując rozrząd (dohc ma tą zaletę, że osobne wałki pozwalają robić to dla obu roadzjów zaworów, co umożliwia zmianę nie tylko przefazowania w jedną stronę, bo wałki można przestawiać w przeciwnych kierunkach) uzyskuje się w jakimś ograniczonym zakresie zmianę charakterystyki jednostki napędowej. W przypadku 2.0 robi się to po to, żeby przenieś moment nieco wyżej (bo jest dość nisko) ale i uzyskać nieco koników - oczywiście jest to nastawienie "dwójki" na sportową jazdę, co "należycie" odbija się na trwałości silnika (w szczególności panewek korbowych , o czym się już wielu, a szczególnie jeden taki uliczny rajdowiec już zdołał przekonać).
  
 
Mam dosć na tematu rozrządu w DOHC. Burza tym bardziej. Pozdrawia was v-ce prezes fan klubu DOHC

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
No cóż, przefazowując rozrząd przez przestawianie wałków należy pamiętać, że jest to jedynie substytut prawdziwego przefazowania, wynika to z tego, że przestawiając wałki wprawdzie zwiększamy kąt przekrycia zaworów, ale jednocześnie czas otwarcia pozostaje niezmienny, inaczej mówiąc wprawdzie np. zawór ssący później się zamknie, ale też i później otworzy. Wałki typowo sportowe mają po prostu inny zarys krzywek.
  
 
witam, niebede zakładał osobnego watku zeby zapytac o błachostke


czy mogłby mi ktoś napisać od jakiego wymiaru zaczynają się płytki regulacyjne do dohc?
chodzi mi o najmniejszą grubośc



pozdrawiam
  
 
nie na 100% ale zdaje sie od 3.25mm

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
w silniku ktory kupilem własnie bylo cos pokombinowane z rozżądem! chłop mi mowiłe ze jak chce normlanie jezdzic! to zebym sobie ustawił tak jak ma byc! owszem samochud "idzie ładnie aledopiero powyzej2,5tys w tedy robi sie rakieta! ponizej czeba zapomniec o jakiej kolwiek jezdzie bo szarpie! acha i zapłon musi byc przyspieszony o oklo 60-70st ja bede jednak chciał wrócic do oryginalnych ustawien!!