MotoNews.pl
12CZY TEN TYP TAK MA ? (113135/129) - PT
  

CZY TEN TYP TAK MA ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Niedawno kupilem escorta 99r. 1600 16v, od samego początku zauwazylem ze po odpaleniu zimnego silnika slychac jakies stuki. Mozna to porownac do cichego disla. Do momentu az silnik rozgrzeje sie do okolo 40-50 st. Po tym czasie silnik zaczyna cichutko pracowac. Myslalem ze to zawory ale ponoc sa regulowane hydraulicznie. Pojechalem z tym do mechanika, a ten pyta sie jakiego oleju uzywam, wiec mu mowie ze mobil polsyntetyk. A on na to TEN TYP TAK MA.
  
 
heh witaj no mi tak sie robiło przedtem niz do mechanika pojechałem i wymienił i oleje, pasek, rolke napinajaca, swiece i kable W/N no i silnik idzie duzo ciszej a tez wlaśnie miałem takie coś że tak jakby klekot...no ale to chyba wina oleju ja mam CASTROL GTX MAGNATEC....ale to olej nie dla twojego silnika (to olej do silników o dużym przebiegu) jak by cos chociaz to chyba wiesz
  
 
A może to zwór par paliwa. Tuz po odpaleniu silnik tak głośniej pracuje (huczy) a po jakims czasie zawór ten sie sam wyłącza i jest ok - to jest norma u mnie tak jest 1.8 16V 95 r.
  
 
dobrze myślałes że to zawory,możesz powoli myśleć o wymianie popychaczy na nowe
  
 
popychacze powoli dobiegaja konca...
  
 
MAM 1,8 16V CHODZI MI JAK DIESEL ,??CZY TO MOE BYC WINA SWIEC
  
 
Jak sprawdzic czy to na 100% popychacze. Jezeli to one to moze orientujecie sie jakie koszty i czy jest to sprawa pilna do naprawy?
  
 
Cytat:
2005-09-06 22:35:11, AXEN77 pisze:
Jak sprawdzic czy to na 100% popychacze. Jezeli to one to moze orientujecie sie jakie koszty i czy jest to sprawa pilna do naprawy?


Wymiana raczej nie należy do najtrudniejszych, ale wymienia się komplet, czyli 16szt. - na każdy zawór jeden. A 1szt. kosztuje 40PLN, więc... 1600 mniej w kieszeni...
Inna sprawa, że ja nie ferowałbym tak od razu wyników na popychacze...


[ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2005-09-06 22:49:09 ]
  
 
mozesz zmienic olej na jakis drozszy to bedzie ciszej...ale tak czy siak kiedys trzeba bedzie je wymienic...
  
 
Chlopie ,daj sobie spokuj i jezdzij nie przejmujac sie tym oprocz halasu nic nie bedzie sie dzialo - serio ,ja bym tak zrobil.Moze masz juz zurzyty olej i wystarczy,ze wlejesz nowy i moze byc lepiej
  
 
Cytat:
2005-09-06 22:48:18, Kielek pisze:
Wymiana raczej nie należy do najtrudniejszych, ale wymienia się komplet, czyli 16szt. - na każdy zawór jeden. A 1szt. kosztuje 40PLN, więc... 1600 mniej w kieszeni...




yy... chyba 640zł 16x40zł = 640zł
  
 
potwierdzam, ten typ (chodzi o zetec'a) tak ma!!!

ja jeżdziłem od nowości na mobil1 0w40, ale po jakiś 150 tyś. km mechanik kazał mi zmienić na 5w40 (też syntetyk), ale jak mu minęło 215 tyś. to zaczął na zimnym silniku trzaskać i mechanik mówi że znów trzeba o jeden numerek w górę czyli 10w40 tyle, że taki olej to już nie systetyk, a co najwyżej półsyntetyk?

Więc doradźcie jaki olej wybrać, słyszałem dobre opinie o Orlen Platinum. Co wy na to??
  
 
Cytat:
2005-09-07 21:47:24, apacz_mk7 pisze:
potwierdzam, ten typ (chodzi o zetec'a) tak ma!!! ja jeżdziłem od nowości na mobil1 0w40, ale po jakiś 150 tyś. km mechanik kazał mi zmienić na 5w40 (też syntetyk), ale jak mu minęło 215 tyś. to zaczął na zimnym silniku trzaskać i mechanik mówi że znów trzeba o jeden numerek w górę czyli 10w40 tyle, że taki olej to już nie systetyk, a co najwyżej półsyntetyk? Więc doradźcie jaki olej wybrać, słyszałem dobre opinie o Orlen Platinum. Co wy na to??



ja tam leje ford Formula 5W30
  
 
Cytat:
2005-09-06 22:48:18, Kielek pisze:
Wymiana raczej nie należy do najtrudniejszych, ale wymienia się komplet, czyli 16szt. - na każdy zawór jeden. A 1szt. kosztuje 40PLN, więc... 1600 mniej w kieszeni... Inna sprawa, że ja nie ferowałbym tak od razu wyników na popychacze... [ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2005-09-06 22:49:09 ]


Jak to policzyłeś?? Wyjaśnij mi
  
 
Cytat:
2005-09-08 10:40:26, zlapmnie pisze:
Jak to policzyłeś?? Wyjaśnij mi



moze kolega ma silnik v10 40v.. to by wyjasnialo sprawe
  
 
krótka piłka - popychacze!!niestety
  
 
Cytat:
2005-09-08 10:40:26, zlapmnie pisze:
Jak to policzyłeś?? Wyjaśnij mi


nie ustosunkuję się....
  
 
Z objawami o których piszesz to na 95% popychacze.
Hydrauliczne popychacze mają ten wielki plus, że znika problem
regilaci luzu zaworowego. Ale niestety jak wszystko kiedyś się zuzywają i tak dla Escort'a 16V jest to ok. 120-150kkm.
Koszt nówki w serwisie to 80 zł - dość bolesne, podróby połowę tego. Z reguły nie siadają wszystkie tylko 2-3 sztuki, więc wydatki można rozłożyć w czasie - jeżeli będziesz to robił sam. Bo gdy mechanik to za każdym razem zgoli za demontaz, montaż i ustawienie wałków rozrządu w odpow pozycji - to juz sie na pewno nie opłaci.
Dobrym pomysłem jest wyszukanie na złomie potrzaskanego Escort'a z małym przebiegiem i wymontowanie wszystkich 16.
Wlanie oleju o większej gęstości pomaga ale to czysta prowizora.

P.S.
Poczekaj do mrozów. Jak autko tak spędzi noc na dworze przy minus 15C to zobaczysz wtedy co znaczy klekot wybitych popychaczy w Escort'cie
  
 
Cytat:
2005-09-08 11:44:18, Kielek pisze:
nie ustosunkuję się....


Pozostaje mi wierzyć apriori
  
 
Czy to aby jest na pewno stukot czy może większy warkot zimnego silnika? Zetaci tak mają, że po uruchomieniu zimnego silnika trochę głośniej pracują by za chwilkę, ale powtarzam chwilę naglę ucichnąć.
Nie wiem czy wskazanie na popychacze to nazbyt ostre postawienie sprawy .......kolega mówi, że ten chałas ustępuje dopiero po uzyskaniu przez silnik ok.50 C czyli połowa skali temp. - dla mnie to za długo by te popychacze stukały.
popychacze powinny stukać kiedy odpala się silnik i brak w nich jeszcze odpowiedniej ilośći oleju a tutaj silnik jest już mocno nagrzany..... ....może faktycznie smarowanie nieodpowiednie ale tak na "telefon" to trudno coś "wywąchać"......