MotoNews.pl
  

Hamulce E36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
siemanko
Przed wczoraj przełożyłem dosiski hamulcowe z 2,5l do mojego skromnego 1.6 wszystko pasi bez przeóbek. Zdziwiłem sie, że jedyną róznica jest to że w 1.6 były zwykłe tarcze a teraz mam załozone brembo z 2.5lwentylowane,klocki dokładnie takie same jak w 1.6, srednica tłoczków w dociskach rónież.
Drgania na kierownicy też wyeliminowałem. Żadne tam luzy w zawiechu-obie piasty krzywe
także troszke podgoniłem
nawet sobie diode z drugiego imobilajzera wmontowałem w napis w zegarach "check" przynam że bardzo fajnie wyszło ale 2h pękły

Pozdrooo
P.S. post czysto informacyjny dla tych, którzy chcą wzmocnić hamulce w słabszych wersjach silnikowych lub ci, którzy w mocniejszych chcą oszczedzić na cenie klocków hamulcowych lub piastach bo też nie ma róznicy.

  
 
Dobre info! Ale po co aż takie dobre hamowanie w aż tak słabym aucie z tym silnikiem?? Wiem ze to auto jedzie prawie 200 km/h ale ile czasu minie zanim sie tak bujnie.
  
 
Cytat:
Ale po co aż takie dobre hamowanie w aż tak słabym aucie z tym silnikiem??


Lepiej mieć dobre hamulce i ich nie potrzebować niż odwrotnie, są rózne sytuacje na drodze. Dla mnie taki zabieg jest ok
Pozdrawiam
  
 
No ale tój silnik to potwór w porównaniu do mojego 1,6
  
 
Cytat:
2005-08-19 23:04:47, Wielebny pisze:
Dobre info! Ale po co aż takie dobre hamowanie


hamowanie nigdy nie jest za dobre.
  
 
Witam miciak, ile Cię kosztowały zaciski ??

I jeszcze jedno, czy jest jakaś możliwość zmiany hamulców z tyłu z dębnów na tarcze. Co by trzeba było wymienić, jaki koszt i co z czyjnikami ABS ??
  
 
Bowiem zaczęło sie od tego,że miałem krzywą jedna piaste i kupiłem uzywke cały amor ze zwrotnicą i zaciskiem z 2.5l po to ażeby wyciągnac tylko piaste...majac nadzieje że bedzie prosta
kupiłem nową tarcze zaożyłem i było tylko lekkie minimalne bicie.
Cóż pojeździmy zobaczymy.
Po 2,5 tys było już 6setek bicia na tarczy
dokupiłem z tegoż samego źródła drugą piaste a zaciski z 2.5l siłą rzeczy został.
Zależało mi żeby włożyc tarcze wentylowane bo te z 1.6 zwykłe mają tendencje do krzywienia (z tego co sie dowiedziałem od znajomych)
Zacząłem kombinować. ..
i tak efekt końcowy osiągnołem z wynikiem celującym
Jak sami widzicie gdyby nie krzywe piasty to bym nic nie kombinował bo to wszystko kosztuje:
strona R zawiecho 2.5uzywka 200zł
str L zawiecho używka 200zł
tarcza nowa brembo 120zł-skrzywiona po 2,5tys
nowe klocki z 2,5l 150zł
i tarcze brembo z 2,5l 280zł
troszke sie nazbierało ale tak było i tyle mnie to kosztowało kasy żeby był spokój
pilnujcie bicia na kierownicy podczas hamowania

VICIA Nie zastanawiałem sie nad przekładką z mocniejszej wersji docisków do tyłu,musze poszukać na allegro jak to wygląda bo widziałem ze sprzedają też tylne hamulce z mocniejszej wersji.

3m-ce temu przerabiałem hamulce w escorcie 1.6 na mocniejsze dociski z mondeo ale przód i też po lekkich przeróbkach pasują.
Wszystko jednak kosztuje duuzo czasu, cierpliwosci i czasami znacznych nakładów finansowych.
Vicia, jak cos będe wiedział na ten temat to ci odpisze na priva
POZDROOO
  
 
Bowiem zaczęło sie od tego,że miałem krzywą jedna piaste i kupiłem uzywke cały amor ze zwrotnicą i zaciskiem z 2.5l po to ażeby wyciągnac tylko piaste...majac nadzieje że bedzie prosta
kupiłem nową tarcze zaożyłem i było tylko lekkie minimalne bicie.
Cóż pojeździmy zobaczymy.
Po 2,5 tys było już 6setek bicia na tarczy
dokupiłem z tegoż samego źródła drugą piaste a zaciski z 2.5l siłą rzeczy został.
Zależało mi żeby włożyc tarcze wentylowane bo te z 1.6 zwykłe mają tendencje do krzywienia (z tego co sie dowiedziałem od znajomych)
Zacząłem kombinować. ..
i tak efekt końcowy osiągnołem z wynikiem celującym
Jak sami widzicie gdyby nie krzywe piasty to bym nic nie kombinował bo to wszystko kosztuje:
strona R zawiecho 2.5uzywka 200zł
str L zawiecho używka 200zł
tarcza nowa brembo 120zł-skrzywiona po 2,5tys
nowe klocki z 2,5l 150zł
i tarcze brembo z 2,5l 280zł
troszke sie nazbierało ale tak było i tyle mnie to kosztowało kasy żeby był spokój
pilnujcie bicia na kierownicy podczas hamowania

VICIA Nie zastanawiałem sie nad przekładką z mocniejszej wersji docisków do tyłu,musze poszukać na allegro jak to wygląda bo widziałem ze sprzedają też tylne hamulce z mocniejszej wersji.

3m-ce temu przerabiałem hamulce w escorcie 1.6 na mocniejsze dociski z mondeo ale przód i też po lekkich przeróbkach pasują.
Wszystko jednak kosztuje duuzo czasu, cierpliwosci i czasami znacznych nakładów finansowych.
Vicia, jak cos będe wiedział na ten temat to ci odpisze na priva
POZDROOO
  
 
Czy te zaciski z 325 wejdą do mnie. Te są już blisko feli, a tarcza jest o 10mm grubsza ??

No i jak najlepiej wymienić, ścisnąć wężyk francuzem, przełożyć i odpowietrzyć tylko przód. Czy może się zapowietrzyć cały system ?

Jak wejdą to kupuje, mam już dość krzywienia tarcz