Jak opóźnić start wycieraczek?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czołem,
Przekopuję od rana forum i jak dotąd nie znalazłem odpowiedzi na taki problem. Otóż jak pociągnę za dzwignię spryskiwacza to wycieraczki ruszają natychmiast a spryskiwacze zaczynają posikiwać dopiero gdy wycieraczki wracają, czyli najpierw trą na sucho - skutki chyba wiadome. W Carinie którą miałem poprzednio był jakiś układ sprawiający że zanim ruszyły wycieraczki szyba była już dobrze mokra. Jedyne co znalazłem w archiwum to sugestia by założyć zaworek zwrotny utrzymujący płyn w przewodach. To na pewno przyspieszy wytrysk ale myślę że nie na tyle zapobiec ścieraniu szyby na sucho. Myślałem o jakimś dodatkowym prztyczku do samej pomki spryskiwacza. Czy macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam
Piotr
  
 
Cytat:
2005-02-02 10:23:46, p123 pisze:
...ale myślę że nie na tyle zapobiec ścieraniu szyby na sucho


A właśnie że zapobiegnie, bo zanim wycieraczka dojedzie do środka szyby tam już będzie napsikane.
Cytat:
Myślałem o jakimś dodatkowym prztyczku do samej pomki spryskiwacza.


Pomysł w miarę dobry, ale niepraktyczny w ruchu miejskim, no chyba że będziesz miał pstryczek gdzieś na rączce włączania wycieraczek. To dodatkowe włączanie będzie Ci tylko przeszkadzać.

Lepiej:
1.Sprawdz stan pompki-to ona powina dawać dobre ciśnienie i nie przepuszczać płynu z powrotem.
2.Sprawdz drożność przewodów (odłącz spryski i zobacz jak sika z gołych przewodów). Zwróć uwagę na wszelkiego rodzaju łączenia i tójniki - tam zbiera się osad i zawęża przekrój. U mnie był patent łącznika ze starego wkładu od długopisu zenit
3. Sprawdz same końcówki spryskiwaczy - najlepiej wymień.

Po wykonaniu takiej ścieżki przeglądu i wyczyszczeniu przewodów moje spryski są niezłą sikawką o natychmiastowym działaniu - niezależnie od temperatury - mimo że nie mam podgrzewanych

ps.Pamiętaj - masz to wszystko wymontować i posprawdzać kawałek po kawałku, a nie tylko podnosić maskę i patrzeć jak nie działa - problem jest czysto hydrauliczny i dość prozaiczny
  
 
A jednak w FSM SYRENKA takiego problemu nie było. Na środku konsoli była sobie taka mała gumowa pompeczka którą "klikałeś" przed włączeniem wycieraczek. Co prawda wycieraczki były tylko jednostopniowe, ale za to przyciemnianie oświetlenie zegarów było dwustopniowe, dmuchawa wentylatora również w dwóch stopniach.
No i zagadka, posiadała coś czego inne auta nie mają, coś co znacznie zmniejszało zużycie paliwa, zwiększało prędkość, zmniejszało hałas. urządzenie znajduje się w zespole napędowym.
Mowa oczywiści o wolnym kołu.

  
 
Dobrze jest wysiąść, podnieść wycieraczki, wsiąść, włączyć spryskiwacz, wysiąść, położyć wycieraczki, wsiąść, ponownie włączyć wycieraczki i spryskiwacz.
Zalety - dobrze robi na trwałość szyby i spalanie kalorii
wady - wyciera się spodnie i fotel, zużywa zawiasy

co do Syreny, niedaleko miejsca gdzie mieszkam jest Syrena do sprzedania, sądzę, że właściciel chętnie się zamieni
  
 
Oczywiście nasze omcie w automacie też mają wolne koło
JaC


Cytat:
Mowa oczywiści o wolnym kołu.

  
 
Cytat:
hrumek:
Na środku konsoli była sobie taka mała gumowa pompeczka którą "klikałeś" przed włączeniem wycieraczek.


No taaa..., przerabiałem ten temat w mojej śp.S105, oraz śp.Skodzie-Octavi 69r- przynajmniej w skodzinie to było elekstryczne pstrykadło.Wkurzające to dla mnie było i nadal uważam że jest to niepraktyczne.
Cytat:
JanuszGnitecki:
...podnieść wycieraczki...


No pomyśl, no jak ja mam podnieść wycieraczki, no jak.... jak one dają się tylko odchylić na 5 cm bo maska przeszkadza , a o postawieniu na sztorc to już wogóle można zapomnieć.

ps. Mowa oczywiście o wolnym
kole?
  
 
Cytat:
2005-02-02 20:13:02, hrumek pisze:
Mowa oczywiści o wolnym kołu.


Syrenka musiala mieć wolne koło - nie wolno chamować silniken 2-suwowym. Jest on smarowany mieszanka paliwową!!!
  
 
Ja kiedys w Vectrze A tez mialem taki problem.
Pokonalem go w bardzo prosty sposob.
Calkowicie odlaczylem przewod od przekaznika, ktory powodowal wlaczenie wycieraczek razem z psikaniem na szyby.
Po takim zabiegu, wycieraczki musze wlaczac sam (do gory o jeden stopien tym wlacznikiem wycieraczek przy kierownicy), ale wlaczam je kiedy chce i jak szyba jest juz mokra.
Teraz w MV6 tez mnie to irytuje i pewnie niedlugo tez tak zrobie.

Bede mial spokuj, ze wycieraczki nie smigaja po szybie na sucho.
Jak juz ro zrobie to zamieszcze kilka zdjec.
  
 
Przywracam świeżość tematowi...może ktoś wie jak to zrobić np. przy przerywaczu, który jest wpięty koło bezpieczników...
Kiedyś słyszałem, że można zagiąć jedną z nóżek i w ten sposób się to wyłączy, tylko nie pamiętam czy chodziło o Omesię
  
 
Naprawdę nikt nic nie wie??
  
 
włąśnie tez o tym słyszałem i nawet znalazłem kiedyś na forum vectry zdjęcia którą blaszke zagiąć. Ale niestety nieznalazłem tego przerywacza w swoim aucie. Może ktoś wie gzie on sie znajduje
  
 
chodzi mi o dokładną lokalizacje
  
 
A nie możesz po prostu włączyć wycieraczki na pierwszą pozycję i pomacać palcem który przekaznik pyka?
Potem go wyciągasz i jeśli wycieraczki nie działają to już wiesz.
Pozostaje schemat na LOB i odłączasz kabelek
  
 
Znalazłem w autodacie rysunek skrzynki z przkaźnikami, tylko nie szukałem jej w samochodzie. Pewnie jest pod kierownicą i ma kształt kwadratu. W jednym narożniku jest przekaźnik gabarytem największy, a po jego przekątnej przekażnik od wycieraczek.
  
 
Panowie,
przeczytajcie sobie TUTAJ zróbcie i po sprawie...