1,8 TD - juz nie mam sily ...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Opadaja rece i nogi...
Moj 1,8TD:
ma na pewno kompresje i dobre swiece, ma wymienione wszystkie filtry. Oprocz tego ma wymienione wezyki miedzy filtrem a pompa. Dodatkowo przed filtrem ma zaworek zeby paliwo nie splywalo i ... dalej ten sku#^&% nie chce rano zapalac. Trzeba przez doslownie 10 minut krecic zanim zapali. Potem caly dzien jest juz dobrze. Co to do jasnej cho#$% moze byc? Powoli trace juz cierpliwosc. A moze to pompa paliwa (jak to sprawdzic?)

pozdrawiam
--
ElGreco
  
 
moze być źle ustawiona pompa a może źle działające wtryski lub ich kont wtrysku
  
 
jak rano próbujesz palić to zrób tak--przekręć kluczyk,czekaj aż zgaśnie świeca i słuchaj czy jest takie pyknięcie(kontrolka świecy gaśnie wcześniej), można powturzyć jeszcze raz i wtedy zapali. Mam tak codziennie z dwoma escortami(1.8d i td). Druga metoda to podgrzewam świece i słucham jak pyknie coś. wtedy kręce chwilke(2 sek.) i przestaje, cofam kluczyk i jeszcze raz podgrzewam i kręce a już wtedy to od razu łapie silnik. Napisz czy u ciebie też tak sie udało bo jestem ciekaw czy tylko moje mają taką przypadłość.
  
 
Niestety nie tylko twoje tak mają ale tak nie powinno być
  
 
Mój escort palił po 1-2 obrotach wału. Zawsze, nawet w zimie. Ale, jak tu pisano poniżej zdecydowanie lepiej to wychodziło, gdy zaczynało się kręcić po pyknięciu przekaźnika świec, a nie już po zgaśnięciu kotrolki świec żarowych. Problemy z porannym odpaleniem występują, gdy:
1. Spalony bezpiecznik świec żarowych. Lokalizacja - skrzynka przy akumulatorze.
2. Cofające się paliwo do baku. Sprawdzić łatwo, przezroczysty przewód pomiędzy filtr paliwa a pompę wtryskową prawdę powie. jeśli będą pęcherzyki, to wiadomo, że paliwo się cofa...
3. Niesprawna jest jedna świeca lub więcej. Świece łatwo zdiagnozować, wystarczy wykręcić i podłączyć nawet na krótko do akumulatora (nie trzymając w palcach oczywiście, bo bąble murowane), można też wpiąć w szereg amperomierz, zdaje się, że jedna świeca pobiera prąd 20A, a więc jeśli wszystkie są sprawne, obciążenie winno być rzędu 80A...
4. Lejące końcówki wtrysków - gorsze rozpylanie to trudniejszy zapłon. To można sprawdzić wyłącznie wykręcając wtrysk i sprawdzając go na specjalnym urządzeniu. Przy tej samej okazji korzystając z tego urządzenia można skontrolować ciśnienie otwarcia wtrysku... Aha, jeśli wtryski leją, z rury wydobywa się więcej czarnego dymu, wzrasta tez zużycie...
5. Problemy z kompresją silnika. Kompresja 29 bar lub niższa to w zasadzie dla 1.8TD zawsze problematyczny rozruch... Sprawdzenie wiadomo jakie - aparatura. Przy tej okazji (skoro do pomiaru kompresji wykręcane są kolejno wtryski) można zajrzeć do cylindra przez otwór wtryskiwacza i sprawdzić, czy świece żarowe się żarzą...
6. Źle ustawiony kąt zapłonu. Specjaliści mówią (z Piekar Śląskich), że 1.8TD jest na tyle specyficznym silnikiem, że dla kąta wtrysku ustawionego w punkt nie odpala najlepiej. Dobrze jest dać 1-2 stopnie wyprzedzenia, co ułatwia rozruch zwłaszcza w niskich temperaturach... Kąt wtrysku możesz skontrolować wyłącznie u specjalisty, wymagany jest m.in. specjalny stroboskop połączony z czujnikiem przepływu paliwa zakładanym na przewód wtryskowy...
7. Pompa wtryskowa:
a) niesprawny/zanieczyszczony osprzęt - szczególnie chodzi tutaj o korektor kąta wtrysku, którego zadaniem jest zapewnienie wyprzedzenia kąta wtrysku w przypadku rozruchu zimnego silnika. Jeśli korektor jest niesprawny, mogą być problemy z odpaleniem w ogóle, może też odpalać i utykać przez kilka sekund po odpaleniu...
b) zużyta głowica pompy - pompa wtryskowa Lucasa w przeciwieństwie do pomp wtryskowych Boscha, nie "zatrzaskuje" w sobie paliwa pod ciśnieniem tak, żeby do rozruchu było dostępne już od pierwszej chwili. W przypadku pomp Lucasa konieczne jest wytworzenie tego początkowego ciśnienia poprzez kręcenie. Jeśli pompa jest sprawna, ciśnienie wystarczające do otwarcia wtrysku jest osiągane już nawet po 1-2 obrotach wirnika pompy, im bardziej głowica zużyta, tym dłużej trzeba kręcić. Głowica pompy jest jej najdroższym elementem, jeśli jest już zużyta, pompy (szczególnie Lucasa) nie opłaca się już naprawiać...
c) pompa źle wylitrażowana (chodzi o ustawienie odpowiednich dawek paliwa)...
Generalnie wszystko, co wiąże się z pompą to są naprawy wykraczające poza możliwości kogoś, kto nie dysponuje specjalistycznym sprzętem. Pompę można oczywiście rozebrać samodzielnie, jak się ktoś uprze. Ale jeśli potem jakimś cudem uda się ją potem złożyć, a po złożeniu nie będzie się z niej lało paliwo strugami, to w najlepszym wypadku auta nie da się w ogóle odpalić, a w najgorszym - zgasić... Tak więc odradzam...
8. Przyszło mi jeszcze do głowy sprawdzić luzy zaworowe, część kompresji może iść w gwizdek, jeśli są niewłaściwe... W 1.8TD nie ma hydrauliki do kasowania luzów, ustawienie właściwych luzów realizuje się za pomoca specjalnych płytek...
9. A tak ogólnie, to podociskać przewody paliwowe, dokręcić i sprawdzić jeszcze raz filtr paliwa, który może się dać we znaki...
Tyle przychodzi mi do głowy, a że miałem humor i czas, to siadłem i napisałem
  
 
To, ze trzeba czekac az pyknie przekaznik to wiem i niestety nie pomaga podwojne grzanie. Nie odpala nawet po kilkunastokrotnym powtarzaniu operacji grzanie-krecenie
Myslalem, ze to kwestia cofania paliwa ale zalozylem przezroczysty wezyk + zaworek przed filtrem i nic nie zaobserwowalem ani nic nie pomoglo.
Czy metodami "domowymi" mozna sprawdzic pompe paliwowa? Jak mozna sprawdzic czy otwiera sie elektrozawor na niej?

--
ElGreco

P.S.
Do tej pory bylo zawsze ok. Nawet po nocy (-20) zapalal bez problemu.
  
 
to może któraś świeczka poleciała, najlepiej sprawdzisz to w taki sposób że odkręcisz przewód doprowadzający napięcie od listwy która rozprowadza prąd świecom, i mierzysz opór pomiędzy tą listwą a masą powinno wyjść jakieś 4 ohmy, jedna świeca ma oporność około 1,3 ohma
  
 
Cytat:
Źle ustawiony kąt zapłonu. Specjaliści mówią (z Piekar Śląskich),



A jak do tych specjalistów trafić? Zareklamuj ich
  
 
Cytat:
2005-09-28 13:53:15, galowy pisze:
jedna świeca ma oporność około 1,3 ohma


A dokładnie 0,75 OHM
  
 
Cytat:
2005-09-29 10:48:04, kubik pisze:
A jak do tych specjalistów trafić? Zareklamuj ich


http://www.bosch-adamczyk.prv.pl