MotoNews.pl
12Tajemnicze stukanie w essim - POMÓŻCIE!!! (77573/281) - PT
  

Tajemnicze stukanie w essim - POMÓŻCIE!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich escortomaniaków po bardzo długiej przerwie, spowodowanej remontem chałupy i przeprowadzką !

Mam do Was jedno pytanko...
Od jakiegoś czasu mam problem... no właśnie, z czym...
Strasznie mi stuka z przodu, ale nie jest to zawieszenie, bo sprawdzałem: drążki stabilizatora są OK - nowe, amortyzatory - w miarę nowe, mają może jakieś 25 - 30 tyś km, wszystkie tuleje wahaczy są dobre, gałki kierownicze też... po prostu koszmar...
Podobno to przekładnia kierownicza... ale nie jestem pewien, miał ktoś podobny kłopot?? Aha, auto ma przejechane 105 tyś km...


[ wiadomość edytowana przez: Lowell dnia 2005-01-10 14:07:32 ]
  
 
Qrcze, nikt nie wie??
  
 
Cytat:
2005-01-10 14:10:30, Lowell pisze:
Qrcze, nikt nie wie??



Nie tak szybko wszyscy muszą doczytać itp ... nie każdy siedzi i czatuje tylko, czy pojawi się jakiś nowy post (jak ja hehehehe .

Stukać może listwa w przekładni... i jeśli masz bez wspomagania to jest możliwe skasowaniu tego luzu, jest do tego specjalna coś jakby śruba. Jeśli ze wspomaganiem to nie wiem - chyba się nie da.
Ale jesteś pewien, że wszystko w zawieszeniu jest ok ? a np. łozysko amortyzatora - u samej góry.
Albo jeszcze tulejka na stabilizatorze, małe g... za 25zł a przez to potrafi nieźle stukać, ale stukot jest taki głuchy... A u Ciebie?


Pozdr


[ wiadomość edytowana przez: chasmo dnia 2005-01-10 14:19:09 ]
  
 
Cytat:
2005-01-10 14:18:10, chasmo pisze:
Nie tak szybko wszyscy muszą doczytać itp ... nie każdy siedzi i czatuje tylko, czy pojawi się jakiś nowy post (jak ja hehehehe . Stukać może listwa w przekładni... i jeśli masz bez wspomagania to jest możliwe skasowaniu tego luzu, jest do tego specjalna coś jakby śruba. Jeśli ze wspomaganiem to nie wiem - chyba się nie da. Ale jesteś pewien, że wszystko w zawieszeniu jest ok ? a np. łozysko amortyzatora - u samej góry. Albo jeszcze tulejka na stabilizatorze, małe g... za 25zł a przez to potrafi nieźle stukać, ale stukot jest taki głuchy... A u Ciebie? Pozdr [ wiadomość edytowana przez: chasmo dnia 2005-01-10 14:19:09 ]


tulejka na stabilizatorze?? - o kurcze, tego nie sprawdzałem... Masz rację, stukot jest taki głuchy!
A co do przekładni - to nie mam wspomagania, ale z tego co patrzałem to nie ma tam żadnej śróby do regulacji... hmmm, dziś jadę do kumpla to bedziemy szukać.
Dzięki bardzo za odzew!!
Aha chasmo, a w którym miejscu jest ta śruba do regulacji na przekładni?? no i ta tulejka stabilizatora - ona jest u góry, czy na dole??

[ wiadomość edytowana przez: Lowell dnia 2005-01-10 15:11:31 ]
  
 
Cytat:
2005-01-10 15:10:23, Lowell pisze:
Aha chasmo, a w którym miejscu jest ta śruba do regulacji na przekładni?? no i ta tulejka stabilizatora - ona jest u góry, czy na dole??



Co do śruby regulacyjnej to trzeba ruszyć przekładnię od ramy bo jest una od spodu przekładni, w miejscu, gdzie drążek od kierownicy wchodzi w przekładnię.
A tulejka - odrobinę cierpliwości i chęci - na dole strony jest wyszukiwarka, w grudniu z 2 razy ktoś o to pytał, a ktoś dokładnie opisał wymianę. Ta tuleja jest rozcięta, przykręcona obejmą 2 śrubami do ramy - jak popatrzysz na (dolne) połącznie łącznika stabilizatora ze stabilizatorem to kawałem dalej wzrokiem po stabilizatorze i zobaczysz.

Pozdr
  
 
Witam! Miałem to samo.. wszystko sprawdziłem i dalej nie wiadomow co było.. Okazałao sie ze to takie małe gumki w kształcie półkola z dziurką w środku, w serwisie Forda zapłaciłem za nie 28 za szt. a jest ich dwie. Niestety nie wiem jak one sie nazwyają. U mnie tłukło niemiłosciernie, jak ktoś wsiadał to sie bał jechać
  
 
Cytat:
2005-01-10 18:07:32, scanik pisze:
Witam! Miałem to samo.. wszystko sprawdziłem i dalej nie wiadomow co było.. Okazałao sie ze to takie małe gumki w kształcie półkola z dziurką w środku, w serwisie Forda zapłaciłem za nie 28 za szt. a jest ich dwie. Niestety nie wiem jak one sie nazwyają. U mnie tłukło niemiłosciernie, jak ktoś wsiadał to sie bał jechać



Tosz o tym właśnie pisaliśmy przed chwilą - tulejki gumowe na stabilizatorze...
  
 
Podpowiem gdzie szukać wątku z opisem wymiany (bo sam zamieszczałem w nim zdjęcia)
gumki stabilizatora
Powodzenia...
  
 
dzięki bardzo za informacje! Mam nadzieję, że to tylko te gumy tak stukają, a nie przekładnia...
  
 
qrcze mi tez cos wali w zawiasie z przodu, ale wiem ze laczniki sa ok, koncowki i swoirznie wahacza oraz tuleje rowniez ok. Amortyzatory tym bardziej bo tez wymienione, ale czasami skrzypi i wiem juz ze to gum drazka stabilizatora, ale to stukanie niesie sie z okolic polaczenia drazka kier z maglownica, wiec prosba do wszystkich, a w szczegolnosci do CHASMO: mozna cosik wiecej na temat tej sruby? moze jakies foto? ona likwiduje luz na maglownicy, czy jak???
  
 
Cytat:
2005-08-22 23:23:45, d3_j pisze:
wiec prosba do wszystkich, a w szczegolnosci do CHASMO: mozna cosik wiecej na temat tej sruby? moze jakies foto? ona likwiduje luz na maglownicy, czy jak???



Tak, ta śruba reguluje docisk listwy więc niweluje luz, ALE nie można przegiąć bo Ci nie będzie odbijała kierownica. Tyle teorii....
Jak przy okazji ustawiania zbiezności spytałem o regulację, gość stwierdził, że nie ma sensu, że lepiej póki nie ma za wielkich luzów jeździć, a jak się wykończy to kupić nową przekładnię za koło 300 zł(w sklepie widziałem po 360) i tyle.

Można podobno też wymienić tulejki przy wyjściu z maglownicy....

Mnie też stuka, ale od 2 lat podobnie więc przywykłem