316 czy 318

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak odruznic silnik 1.6 od 1.8 jest to rocznik 1988 i jest to starszy model silnika bo juz sam niewiem co mam pod macho w brefie mam wpisane 1754cm3 a na tabliczce na budzie doczytalem sie cos 316i i jez sam niewiem co myslec
  
 
Cytat:
2005-08-28 18:41:30, waldzio pisze:
jak odruznic silnik 1.6 od 1.8 jest to rocznik 1988 i jest to starszy model silnika bo juz sam niewiem co mam pod macho w brefie mam wpisane 1754cm3 a na tabliczce na budzie doczytalem sie cos 316i i jez sam niewiem co myslec



prawdopodobnie wszystko jest w porzadku bo wychodzily e30 z silnikiem 1,8 ale z oznaczeniem 316 wlasnie do 88 roku, byl to silnik m10. powiedz tylko czy masz pasek czy lancuch rozrzadu?
jesli masz lancuch to masz ten model o ktorym napsialem powyzej.

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-08-28 18:56:13 ]
  
 
a jak sprawdzic czy pasek czy lancuzek?
  
 
Jak pasek to będzie przy silniku plastykowa osłonka.
  
 
zaraz zejde zerkne
  
 
niema zadnej plastikowej oslony
  
 
Cytat:
2005-08-28 19:30:19, waldzio pisze:
niema zadnej plastikowej oslony



http://koti.mbnet.fi/stabil/autot/bmw/M10-1.8i.jpg tak powinien wygladac twoj silnik jesli ma lanuch

jesli masz ten silnik z gaznikiem to masz 90KM a jesli z wtryskiem to 105KM

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-08-28 19:58:15 ]
  
 
dokladnie tak wygloda juz mi kamien z serca spad juz myslalem ze przeszczepa kupilem iii jeszcze jedno pytanko ile on ma konikow bo ladnie sie wkreca ale dopiero od ok 3tys obr i ile mniejwiecej mozna z niego wydusic na maksa na godzine bo narazie nielecialem im jeszcze po trasie szybkiego ruchu
  
 
Cytat:
2005-08-28 20:02:35, waldzio pisze:
dokladnie tak wygloda juz mi kamien z serca spad juz myslalem ze przeszczepa kupilem iii jeszcze jedno pytanko ile on ma konikow bo ladnie sie wkreca ale dopiero od ok 3tys obr i ile mniejwiecej mozna z niego wydusic na maksa na godzine bo narazie nielecialem im jeszcze po trasie szybkiego ruchu




wlasnie sie dowiedzialem ze silniki z gaznikiem byly do 87 a jak ty masz 88 rok to masz wtrysk 105KM przy 5800rpm i 140Nm przy 4500rpm i wg danych z katalogu powinienes miec 12,1 sek do 100km/h z manualna skrzynia, automat 14,1sek. predkosc max 182km/h i 175km/h

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-08-28 20:18:14 ]
  
 
Cytat:
2005-08-28 20:13:05, tolo84 pisze:
wlasnie sie dowiedzialem ze silniki z gaznikiem byly do 87 a jak ty masz 88 rok to masz wtrysk 105KM przy 5800rpm i 140Nm przy 4500rpm i wg danych z katalogu powinienes miec 12,1 sek do 100km/h z manualna skrzynia, automat 14,1sek. predkosc max 182km/h i 175km/h [ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-08-28 20:18:14 ]


a ja mam dane takie: (m10 18 4KA do VIII 88')
- wtrysk i 102KM/5800
- moment 145/4500
- 11,2s do 100km/h
- prędkośc 184km/h
a tolo 105KM przy 5800 i 145/4500 model (m10 B18 82-83')
ale za moje dane nie odpowiadam głową.
  
 
http://e30forever.bmw-scene-muenchen.de/facts_vierzylinder.htm

http://e30forever.bmw-scene-muenchen.de/facts_fahrleistung.htm

tez juz gdzies widzialem ze ten silnik ma 102KM, ale te dane powyzej sa raczej prawidlowe

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-08-29 10:29:59 ]
  
 
no czegos nie rozumiem skoro masz autko z 88 to juz jest przeszczep bo w 88 juz byly 1.8 M40 113KM. Teraz jezeli chcesz sie dowiedziec z ktorego roku jest silnik ktory masz zamontowany to wez lusterko i od strony kolektora wylotowego na glowicy jest nabity rok (w kółku) musisz wlozyc taklusterko zeby moc poszukac na sciance roku
Silniki 1.8i M10 do 84r mialy 102KM a te od 85r 105KM i 1.8 gaznik mial 90KM
  
 
Cytat:
2005-08-29 11:30:28, JanekE30 pisze:
no czegos nie rozumiem skoro masz autko z 88 to juz jest przeszczep bo w 88 juz byly 1.8 M40 113KM.




zaden przeszczep!! w 1988r byly m10(wtrysk) i m40 tak samo jak w e36 w 1993roku byly m40 i m43
  
 
tak pomylilem sie, niektore zrodla jak widze sa bledne wiec zajrzalem do ksiazki i tam jest ze do 08.88r byly M10 z oznaczeniem 316 a byly to 1.8. Tak samo jak to co napisalem ze do 84r byly 102KM a od 85r 105KM to tez blad q*wa mozna wyjsc na glupka czytajac niektore zrodla dobrze ze mam ksiazke i sie nie upieralem przy wczesniejszej wersji tylko zajzalem do niej

a co do sposobu z lusterkiem i rokiem na glowicy sie zgadza bo jak wymienialem silnik to widzialem ze jest na niej rok
  
 
Cytat:
2005-08-29 11:30:28, JanekE30 pisze:
no czegos nie rozumiem skoro masz autko z 88 to juz jest przeszczep bo w 88 juz byly 1.8 M40 113KM. Teraz jezeli chcesz sie dowiedziec z ktorego roku jest silnik ktory masz zamontowany to wez lusterko i od strony kolektora wylotowego na glowicy jest nabity rok (w kółku) musisz wlozyc taklusterko zeby moc poszukac na sciance roku Silniki 1.8i M10 do 84r mialy 102KM a te od 85r 105KM i 1.8 gaznik mial 90KM


jesteś w błędzie, wcale nie musi być to przeszczep. Jest tak jak ja pisałem i Tolo, małe różnice nie zmieniaja faktu, że w od IX 87' do VIII 88' były silniki typu m10 z wtryskiem i miały moc 102KM lub 105KM to po pierwsze. M40 były od IX 88' oczywiście 1600cm(100KM) a 1800cm były od IX 87'.(113KM) . Moje dane mogą być nieścisłe tylko w samych szczegółach i to nie których, ale zazwyczaj sie pokrywają z danymi z innego źródła. pzdr

PS: Ale widzę, że się spóźniłem i zostało to już wyjaśnine.


[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-08-29 12:38:22 ]
  
 
hehe tak juz wyjasnilem ze poczatkowo mialem bledne dane