Ząbkowanie opon + ciśnienie w oponach niskoprofilowych

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
kupiłem w tym sezonie nowiutkie opony goodyear F1 i po przejechaniu 20.000km wszystkie dostały tzw ząbków. Wk*rwia to niemiłosiernie, ponieważ oprócz tego, że samochód drga, to na dodatek podniósł się hałas. Czy ktoś wie, czemu opony ząbkują i czy są jakieś szanse na reklamację takiego zjawiska ?

I druga rzecz. Jakie powinno być ciśnienie w oponach niskoprofilowych. Takie samo, jak w standardowych, czy może wyższe, albo niższe?
  
 
czesc, powiem Ci ze zawsze jest szansa, ja reklamowalem kiedys continentale - spekaly cale w poprzek tzn porobily sie takie faliste pekniecia. bylem u dielera, nie musze Wam mowic co mi odpowiedzial dopiero w sklepie z oponami sie dowiedzialem ze to ich obowiazek odeslac opony do producenta (tzn te oponki mialem standardowo z zakupionym autem) w sklepie powiedziano mi ze wymienia mi na nowe tzn za doplata po przeliczeniu ilosci startego bierznika, szkoda tylko ze opony musialem wybierac z continentali :/ tamte stare mieli odeslac do producenta pewnie tak zrobili bo im producent zwracal reszte kasy a zadaniem producenta mialo byc ich dokladne przebadanie dlaczego mialy taka wade
a co do cisnienia to na pewno inne niz w "normalnych"!! zakladam ze wyzsze ale nie wiem jakie bo nie mam niskoprofilowych
  
 
Przecie masz standardowe 17". napewno masz podane prawidlowe cisnienie w instrukcji lub na naklejce informacyjnej na kascie.
  
 
Cytat:
2005-08-27 21:58:05, Filipo pisze:
Przecie masz standardowe 17". napewno masz podane prawidlowe cisnienie w instrukcji lub na naklejce informacyjnej na kascie.



Nie wydaje mi się, żeby to były standardowe felgi do Omegi (standard to 15" i wymiar opony 195/65/15), to po pierwsze, a po drugie nawet to ciśnienie, które jest podane, jest podane w widełkach od 2,1 do 2,8 na przód oraz od 2,3 do 3,3 na tył w zależności od obciążenia. I bądź tu człowieku mądry.

Usłyszałem gdzieś teorię, że ząbkowanie może wystąpić, jeśli amortyzatory są już zużyte. Ale ile w tym prawdy...
  
 
Cytat:
Usłyszałem gdzieś teorię, że ząbkowanie może wystąpić, jeśli amortyzatory są już zużyte. Ale ile w tym prawdy...


dużo w tym prawdy....

pozdrawiam
  
 
Oczywiście ,że dużo w tym prawdy ,zużyty amor ma to do siebie ,że (drży)co powodóje ząbkowanie,ale może to być wina kątów .Sprawdzenie amorów kosztóje 30zł. to chyba nie tak drogo.
  
 
F1 to miekka opona. Znika w oczach ale nie powinna sie zabkowac bo to przypadlosc glownie twardych opon z klockowym bieznikiem.

20k km na opony tego typu co F1 to duzy przebieg.

Niskoprofilowe 18 pompowalem 3.3atm kazda.
  
 
ja znowu słyszałem,że to jest przypadłość kombi
tz.,że w kombi bardzo często opony ząbkują i nie musi to być wina amorków,kątów itp.
  
 
Napisałeś:
Cytat:
2005-08-27 20:12:31, Conrad_V6 pisze:
Witam, kupiłem w tym sezonie nowiutkie opony goodyear F1 i po przejechaniu 20.000km wszystkie dostały tzw ząbków.


dobrze zrozumiałem, że wszystkie 4 wymieniłeś i każda zaczęła ząbkować??
  
 
Cytat:
ja znowu słyszałem,że to jest przypadłość kombi
tz.,że w kombi bardzo często opony ząbkują i nie musi to być wina amorków,kątów itp.



ja też tak słyszałem
  
 
popal troche gumy to je zrównasz-to nie żart


ps.
tylko nie przesadź
  
 
Cytat:
Niskoprofilowe 18 pompowalem 3.3atm kazda.



Ty, Dra nie zartuj.

Ja na swoich 17" mialem ostatnio 2.1.
Opony mi piszczaly i myslalem ze to moze ten typ tak ma.
Ostatnio z przodu dalem 2.3.
Piszcza mniej, ale tez jest bardziej twardo.

Z tylu zostawilem 2.1. Skoro ty dales 3.3 to ja powienienem dac ze 2.6 ???



  
 
Heh... nie wiem ile sie powinno pompowac 17.

U mnie przy cisnieniu z instrukcji ( nie pamietam ile 2.3-2.5 ?? ) giely sie ranty felg. Dopompowalem i git.
  
 
Cytat:
2005-08-31 22:18:35, Vino pisze:
Ty, Dra nie zartuj. Ja na swoich 17" mialem ostatnio 2.1. Opony mi piszczaly i myslalem ze to moze ten typ tak ma. Ostatnio z przodu dalem 2.3. Piszcza mniej, ale tez jest bardziej twardo. Z tylu zostawilem 2.1. Skoro ty dales 3.3 to ja powienienem dac ze 2.6 ???



2.1 to troche malo. Tyle to mozna do Matiza nadygac. Przy tej wadze auta i takiej oponie to musi byc min 2.5-2.6 atm..
  
 
Cytat:
2.1 to troche malo.



Tyle mialem bo mam tyle na klapce napisane.

Aaa i jeszcze. Napompowal mi tak zaklad oponiarski. Zakladalem ze sie na tym znaja bo handluja felgami i oponami.



[ wiadomość edytowana przez: Vino dnia 2005-08-31 23:08:50 ]
  
 
Cytat:
2005-08-31 23:07:23, Vino pisze:
Tyle mialem bo mam tyle na klapce napisane. Aaa i jeszcze. Napompowal mi tak zaklad oponiarski. Zakladalem ze sie na tym znaja bo handluja felgami i oponami. [ wiadomość edytowana przez: Vino dnia 2005-08-31 23:08:50 ]



na klapce masz napisane 2.1? Ale to pewnie do 15" kół. Ja mam w 16 po 2.4-2.5 bodajże.
  
 
18" 235/40
Tył 2,5
przód 2,7 bez obciążenia (dla 2 osob)
tak pompuję i tak jeźdzę, pochodzi to nalepki.

  
 
z instrukcji obsługi
  
 
No wlasnie !
To samo z klapki mialem.
220 to inaczej 2.2 bara.
czyli jak mam teraz 2.3 to wcale mocno nie odbiegam od tzw. normy.
  
 
Tylko pompując trzeba pamietac o jednostkach na pistolecie.
To, ze mamy nadygac 2.2 to super, ale czego?
Np.: 220 kPa = 2.2 bar = 31.9088 psi = 2.1714 atm = 2.2435 kg/cm2.

A wszystkie te jednostki mozna spotkac na pistoletach.

Dla zainteresowanych przydatna stronka :Jednostki miar