Automatyczne załączanie wycieraczek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy w escortach mk5 istnieje taki patent, który po spryskaniu szyb sam włącza wycieraczki? Mam takie coś w innym samochodzie i jest to bardzo fajny gadżet.

Czy ktoś coś takiego montował u siebie, albo wie jak to zrobić? I czy w moim essim 1992 1,4 clx da się zamontować?

Z góry dziękuję.
  
 
Ojcu montował takie coś znajomy elektryk do Golfa 1. Przekaźnik za kilka PLNów i parę kabli wystarczy pociągnąć. Nie wiem jak to się ma w Escorcie, bo też tego nie mam, a chętnie bym sobie zrobił. Czekam również na pomoc w tej sprawie.
  
 
coś tam kiedyś znalazłem...
http://www.elektroda.net/samochod/index.html
po pliki poproszę na priva.
  
 
w teori jest to proste, kupujesz przekaźnik czasowy z opóźnionym wyłączeniem i podpinasz cewkę pod przycisk od spryskiwaczy a styki pod przekaźnik wycieraczki. Ale w praktyce jest troche dłubania i roboty z tym (ciągnięcie przewodów, lutowanie , podpinanie i takie tam...)
  
 
surec fajna stronka.
mss - dzięki za opis, chyba wiem o co chodzi.
  
 
pewnie ze sie da jak nie orginalny przekaznik zamontowac to mozna dorobic malutki ukladzik ktory bedzie spelnial ta funkcje,sam mialem kiedys w maluchu zamontowany taki uklad wlasnej roboty,jeszcze umialem sobie wyregulowac ilosc wachniec wycieraczka po puszczeniu dzwigni spryskiwacza...
  
 
Zdradzisz nam tajniki tego układziku?
  
 
Cytat:
2005-08-27 02:14:53, joho pisze:
pewnie ze sie da jak nie orginalny przekaznik zamontowac to mozna dorobic malutki ukladzik ktory bedzie spelnial ta funkcje,sam mialem kiedys w maluchu zamontowany taki uklad wlasnej roboty,jeszcze umialem sobie wyregulowac ilosc wachniec wycieraczka po puszczeniu dzwigni spryskiwacza...


u moim kaszlu to byłoby niewykonalne, bo pompkę miałęm ręczną
W Foce jest fajno, że popsika wytrze, poczeka trochę i jeszcze raz wytrze... choć ja czsami wolę te robaczki trochę namoczyć w płynie...
  
 
Każde VW jakie miałem właśnie w ten sposób miało rozwiązane spryskiwanie szyb, że wycieraczki włączały się automatycznie i wycierały chyba 3 razy.
Cenię Essa właśnie za to ze tak nie ma, przeklnąłem ten patent w zimie jak wycieraczki chodziły na sucho po brudnej szybie bo płyn zamarzł, albo prawie spaliło mi silnik wycieraczek jak przymarzły do szyby.
Dla mnie lepszym rozwiązaniem jest jak sobie sam włączam.
  
 
Cytat:
2005-08-28 20:54:35, Raven pisze:
Każde VW jakie miałem właśnie w ten sposób miało rozwiązane spryskiwanie szyb, że wycieraczki włączały się automatycznie i wycierały chyba 3 razy. Cenię Essa właśnie za to ze tak nie ma, przeklnąłem ten patent w zimie jak wycieraczki chodziły na sucho po brudnej szybie bo płyn zamarzł, albo prawie spaliło mi silnik wycieraczek jak przymarzły do szyby. Dla mnie lepszym rozwiązaniem jest jak sobie sam włączam.


Zgadzam się w 100% Raven To tylko niszczy wycieraczki, a lepiej sobie popsikać tyle ile chcesz żeby dobrze namoczyć a potem sciągnąć brud z szyby
  
 
Dobra, jak to zrobić nieorginalnie to wiem. A czy było to montowane w essach seryjnie? Znaczy to załączanie Ma któś?
  
 
W moim MK7 jest to zamontowane seryjnie. I chcę się tego pozbyć z powodów, które wymienione zostały wcześniej.
  
 
Kubik, byłbym wdzięczny, gdybyś podał mi numer przekaźnika, albo gniazdo w którym on siedzi. Z góry thx
  
 
Chętnie bym ci pomógł, ale kurcze nie wiem czego szukać Dopiero się uczę mojego escorta

Czy mam zajrzeć do skrzynki z przekaźnikami? Jak tam rozróżnić co jest do czego?
  
 
A mój kombi ma tak z tylną wycieraczką tylko..........