MotoNews.pl
12Kod błędu 33 i ładowanie na poziomie 17V (111925/0) - PT
  

Kod błędu 33 i ładowanie na poziomie 17V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
Jestem nowy na tym forum i proszę o pobłażliwość w stosunku do tego tematu. Przeszukałem forum ale podobnego tematu nie było. Po odczytaniu błędów które mi się pojawiły ostatnio mam pytanie
Jak podejść do błędu 33 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie (Inlet manifold pressure sensor chyba) Gdzie szukać tego czujnika i co mam z nim począć (jak sprawdzić czy działa).
Ciekawe jest to że napięcie ładowania pokazuje 17V (po wymianie regulatora koło 16V). Oba pomiary na wolnych obrotach. I nie wiem za bardzo co jeszcze może być uszkodzone że jest tak wysokie
Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: todhunterr dnia 2005-08-29 14:12:47 ]
  
 
u mnie ładowanie też było na poziomie 17V a nawet 18V. U mnie poleciało sterowanie napięcia w alternatorze.
  
 
czy chodzi o diody czy o coś innego ?? Co się kryje pd pojęciem " sterowanie napięcia w alternatorze".
  
 
po wyjęciu alternatora, rozkręcasz do zdejmujesz obudowe tą strone z "wiatraczkiem" do góry i jak spojżysz do środka tej części obudowy którą trzymasz w drugiej ręce zobaczysz na dnie taka płytke ze scalakiem przymocowanej do płytki która przypomina troszke radiator
  
 
oki to jeszcze szybkie pytanie ile to kosztuje i może jakiś numer seryjny abym nie musiał tego dwa razy rozbierać. Chyba że to jest uniwersalne?? Zapomniałem też dodać że mam alternator BOSH i nie wiem czy mówisz o regulatorze który ja mam dostępny od zewnątrz, a jak doczytałem na forum był w środku w tych drugich alternatorach (francuskich czy cuś)
  
 
oki to jeszcze szybkie pytanie ile to kosztuje i może jakiś numer seryjny abym nie musiał tego dwa razy rozbierać. Chyba że to jest uniwersalne?? Zapomniałem też dodać że mam alternator BOSH i nie wiem czy mówisz o regulatorze który ja mam dostępny od zewnątrz, a jak doczytałem na forum był w środku w tych drugich alternatorach (francuskich czy cuś)
  
 
aha tzn sam nie wiem jaki mam a koszt był około 50 zł
  
 
Cytat:
2005-08-29 14:45:11, todhunterr pisze:
czy chodzi o diody czy o coś innego ?? Co się kryje pd pojęciem " sterowanie napięcia w alternatorze".


Regulator napięcia sie toto nazywa. Chyba
Prawdopodobnie napewno
  
 
no więc tak myślałem i już to wymieniłem (to cosik ze szczotkami) i dalej mam za wysokie napięcie
  
 
Następne co trzeba w takim razie sprawdzić to diody zasilające elektroniczny regulator napięcia (to cuś ze szczotkami).
Jak pamiętam z teorii są od tego oddzielne trzy diody.
Ale jeśli nie jesteś elektrykiem i nie masz dostępu do nowych diod to raczej zleć naprawę warsztatowi elektrycznemu.

PZDR
  
 
diody to sobie poradzę wymienić. Tylko teraz pytanie są dostępne w komplecie (cały mostek) czy można pojedyńczo wymieniać. Ile to może kosztować??
  
 
Cytat:
Tylko teraz pytanie są dostępne w komplecie (cały mostek) czy można pojedyńczo wymieniać. Ile to może kosztować??



??????????????????????????????????????????????????????????


Głowy nie daję, że to akurat to - najpierw sprawdź czy są sprawne.