"MEGATUNING"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak to wygląda w Fokusie a w ESCORCIE ???

  
 
Cos sie zdjecie nie chce zlasdowac
  
 
  
 
hehe dość fachowa robota, muszę przyznać
  
 
Poważna robota
A co dostaje się w zamian
  
 
jak to co?? miliony dodatkowych kucyków
  
 
no i jeszcze trochę większe spalanie
  
 
a czo to kolega zalozyl?? bo ja to sie malo znam?? chip tuning
  
 
powiedz czy to ci cos dało ?
Ile Kohm ma ten opornik ?
  
 
Ten opornik to 4,7kOhm i daje to ze samochod bierze wiecej powietrza troche lepiej ciagnie w escorcie to sie montuje do czujnika IAT (wtyczki z dwoma dziurkami ktora znajduje sie na rurce idacej od filtra powietrza do silnika).
P.S. Na zdjeciu opornik jest w przeplywomiezu dlatego ze fokusie czujnik IAT znajduje sie w przeplywku
  
 
no tak raczej nie bierze wiecej powietrza bo niby jak ?
ale za to leje wiecej benzyny bo mysli ze ma wiecej powietrza (tylko mysli )

wiem o co w tym chodzi, zastanawiam, sie nad sprawdzeniem tego w 1,3 cfi ale ja zrobiłbym sobie to załaczane z kabiny

[ wiadomość edytowana przez: gumon dnia 2005-08-18 19:15:03 ]
  
 
wyciągnij sobie sonde laMBDA - EFEKT TEN SAM WIĘKSZE SPALANIE HAHAHA

  
 
Cytat:
2005-08-18 19:27:49, decki pisze:
wyciągnij sobie sonde laMBDA - EFEKT TEN SAM WIĘKSZE SPALANIE HAHAHA


moj kolega w golfi VR6 jezdzil jeden dzien bez sondy bo myslal ze padla(tylko kabelek nie laczyl) na postoju (wolne oborty)komputer pokazywal 24l. A obroty skakaly nie chodzil rowno
  
 
Sonda dawno juz nie sprawna. Poza tym jeżdżę na gazie (instalacja bez kompa wię sąda nie potrzebna). A po wtyczce o której pisze ZEUS666 ani śladu. Ale jak zdążyłem zauważyć kolega ZEUS ma ZETECA z plastikowym kolektorem więc dolot do filtra wygląda nie co inaczej niż u mnie. Ja mam 1,8 16V DOHC.
Gdzie szukać tego czujnika ????
  
 
Czy nikt nie wie gdzie zamontować ten MEGACHIP prosto z Niemiec jeszcze gorący w mym aucie. Szukam czujnika o tajemniczej nazwie IAT
  
 
Hmm załączany opornik ze srodka to pomysł całkiem całkiem. Trzeba sie zastanowić nad tym. Ponawiam pytanie gdzie to jest w 1.8 16v
  
 
Nie ma w śród nas żadnego magika który już tego próbował? To ja wypróbuję, tylko pomóżcie znaleźć mi ten czujnik IAT
  
 
najprawdopodobniej jest gdzies na poczatku kolektora dolotowego jego rezystancja jest rzedu kilkudziesieciu kiloOhmow, opornik trzeba wpiac szeregowo

[ wiadomość edytowana przez: gumon dnia 2005-08-20 20:26:32 ]
  
 
ja tez mam silnik 1.8 16V seria 105km i tez nie moge znalesc tego zloncza jesli kots wie nie pomoze ;0
  
 
Ludzie nie dajcie się oszukiwać i nie kombinujcie z tymi opornikami. Tak naprawdę to powoduje on rozregulowanie (oszukiwanie) "KOMPUTERA" przez co jest niewłaściwy skład mieszanki. Wprawdzie jest wrażenie lepszych osiągów, ale silnik pracuje niemiarowo, dochodzi do niekontrolowanych wybuchów w cylindrze (spalanie stukowe) co prowadzi do szybszego zużywania sie silnika. Prawdziwy chiptuning polega na wpięciu między czujniki i wtrysk a jednostke sterującą nowego procesora ze specjalnie napisanym programem, który w odpowiednich momentach podaje WIĘKSZĄ (więcej pali drogiej benzynki) dawke paliwa, i przelicza wszystkie wskazania czujników dużo szybciej niż standardowy "komputer". Powoduje to łatwiejsze i szybsze wkręcanie się na obroty, a dodatkowo moment odcięcia zapłonu przesuniety jest w wyższy zakres obrotów niż przy serii.

A i jeszcze jedno, zapomnijcie o tuningowaniu samochodów na gaz (LPG). To paliwo służy do tańszej jazdy, ale nie eksploatacji (oleje, świece, filtry) a po za tym ma bardzo niska kaloryczność i częściej zdarzają mu się samozapłony, czyli szkodliwe dla silnika (i nie tylko np. kolektor ssący plastikowy ups...) nieoczykiwane momenty zapłonu mieszanki, np w momencie gdy tłok dopiero ja spręża, co powoduje walenie po wale korbowym i szybsze zużycie silnika. Itd, itd...