MotoNews.pl
10 Amortyzatory - przód - pytanie? (112233/26) - PT
  

Amortyzatory - przód - pytanie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Krótkie pytanie:
Czy wymieniając amortyzatory w przednim zawieszeniu trzeba później regulowac zbiezność kół
  
 
krótka odpowiedź:teoretycznie tak,praktycznie nie
  
 
Cytat:
2005-08-31 11:27:42, zalmed pisze:
krótka odpowiedź:teoretycznie tak,praktycznie nie


Teoretycznie to ja wiem , ale właśnie pytanie czy to sie sprawdzi w praktyce.
  
 
Cytat:
2005-08-31 12:03:34, Buba030 pisze:
Teoretycznie to ja wiem , ale właśnie pytanie czy to sie sprawdzi w praktyce.


Stosunkowo niedawno wymieniałam amory z przodu i z tyłu. Zbieżności nie ustawiałam i jak do tej pory wszystko działa bez zarzutu. W między czasie trafił mi sie bezpłatny przegląd autka i amorki + zbiezność wyszły na 5 z plusem.
  
 
Ja wymieniałem amorki razem ze sprężynami już jakiś czas temu i nie ustawiałem zbieżności. Jak dotąd nie zauważyłem żadnych przykrych konsekwencji: nic nie ściąga, opony zużywają się równomiernie.
  
 
Czyli można wymieniać i nie ustawiać zbiezności
Pare złotych zostaje w kieszeni....
  
 
Ano zostaje(choć to zależy w jakiej części Polski) od 40 do niemalże 100 PLN.
Natomiast przy wymianie końcówki drążka kierowniczego zbieżność to MUS !!!, ale to inna bajka


[ wiadomość edytowana przez: Kiniusia dnia 2005-08-31 15:03:40 ]
  
 
Cytat:
2005-08-31 11:27:42, zalmed pisze:
krótka odpowiedź:teoretycznie tak,praktycznie nie



Jednak raczej tak przecież przy wymianie wszystko jest odkręcane i nikt nie da gwarancji że nic się nie rozreguluje - lepiej nie oszcz
  
 
A ja zmieniłem amorki i koncówki i pojechałem na zbieżnosc. Wg aparatury auto ucieka w prawo o 4m na odcinku 1km. Geometra mi powiedział ze mam przesuniety wahacz o 4 mm do tyłu. sposób naprawy- naciąganie.
  
 
generalnie warto sprawdzić zbieżność (właściwie zalecane jest to po przebiegu każdych 20000km -wiem że to tylko teoria i byłbym mocno zdziwiony gdyby ktoś się do tego stosował
ale do meritum-można połączyc dwie sprawy -przy wymianie amorków warto także wymienić końcówki drążków (ech,te polskie drogi) i wtedy pojechać na ustawienie zbieżności

Cytat:
A ja zmieniłem amorki i koncówki i pojechałem na zbieżnosc. Wg aparatury auto ucieka w prawo o 4m na odcinku 1km. Geometra mi powiedział ze mam przesuniety wahacz o 4 mm do tyłu. sposób naprawy- naciąganie


Skąd ten przesunięty wahacz? Jakaś kolizja,krawężnik ,dziura w jezdni?
Mi też auto ściągało na prawo -zbieżność OK ale zły kąt (a kąta sie w espero nie reguluje,ale fasolki na sworzniu poprawiły sprawę )
  
 
poprzedni własciciel wpadł sobie w głęboką studzienke... podobno był wymieniony wahacz i sworzen. felka+opona (dzwoniłem do niego, bo przy moi8ch uderzeniach nawet z oponą sie nic nie stało... a to musiał byc solidny szlag)
  
 
Cytat:
2005-08-31 21:04:34, marcin2 pisze:
." Skąd ten przesunięty wahacz? Jakaś kolizja,krawężnik ,dziura w jezdni? Mi też auto ściągało na prawo -zbieżność OK ale zły kąt (a kąta sie w espero nie reguluje,ale fasolki na sworzniu poprawiły sprawę )


W Katowicach jest JEDEN ! warszat który potrafi ustawić geometrię kiedy już wszyscy wymiękają ...../oczywista jak auto jest prawidłowo poskładane !/
Czarek będzie wiedział jak napiszę że chodzi o DUDĘ na Ochojcu
Otóż Szef tegoż warsztatu był niezmiernie zdziwiony po pomiarach, że nasz Esperaczek miał WZORCOWE wskażniki !!
......po chwili wytłumaczył , iż 90% Espero ma właśnie Przesunięte do tyłu koło/a przednie !.....oczywiście należy się do tego odnieść w kategoriach "pomiarowca geometryczno-samochodowego" czyli nie że to jest 5 cm ale ....kątowo milimetrowe odchyłki występują w tym autku jako norma !
  
 
U mnie to nie była norma... teraz juz jest A co do pana DUDY to rzeczywiscie najlepsiejszy fachowiec od kólek... 50zeta zapłaciłem i ustawił mi auto do normalnej jazdy. podczas krecenia drązkami zapytał jak ma ustawic... ja zdębiałem Wiec mnie zapytał czy auto jezdzi bardzo szybko? agresywnie czy tylko szybko wyrałem to drugie i jest good!!

Koles ustawia geometrie poloneza malucha fiata 125p z zamknietymi oczami w 20-40 minut. Podczas rozmowy powiedział mi ze dobry geometra to taki który potrafi "wyprostowac" bardzo rozklekotanego poloneza czy fiaciorra. Niedługo czeka mnie wymiana sworzni i gałek w TRCUK'u wiec zobaczymy co zdziała i ile mnie skasuje