MotoNews.pl
  

Pytanie o podwyższanie omegi 2,5v6 nivomatic

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chaczę o próg w garażu podniesienie o 2 cm ratowało by sprawę
myślałem o zmianie długości cięgna regulującego wysokość w układzie z nivo(chyba tak to sie nazywa)
obawiam się o urządzenie które pompuje amortyzatory jeśli by działało to dobrze ale co w sytuacji gdu gumy przy amortyzatorach będą nieszczelne czy nie zatrze się pompka gdy będzie cały czas działać?
czy póżniej po załadowaniu autka zakres regulacji będzie wystarczający?
pytam w nowym wątku ponieważ po znalezieniu(wyszukiwarka działa)tematu o podwyższaniu okazało się że jest on zablokowany
proszę o podzielenie się doświadczeniami
dziękuję pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-08-31 10:57:19, slawekomegacarawan pisze:
chaczę o próg w garażu podniesienie o 2 cm ratowało by sprawę myślałem o zmianie długości cięgna regulującego wysokość w układzie z nivo(chyba tak to sie nazywa) obawiam się o urządzenie które pompuje amortyzatory jeśli by działało to dobrze ale co w sytuacji gdu gumy przy amortyzatorach będą nieszczelne czy nie zatrze się pompka gdy będzie cały czas działać? czy póżniej po załadowaniu autka zakres regulacji będzie wystarczający? pytam w nowym wątku ponieważ po znalezieniu(wyszukiwarka działa)tematu o podwyższaniu okazało się że jest on zablokowany proszę o podzielenie się doświadczeniami dziękuję pozdrawiam



No to poszukaj jeszcze wątków o nivo.
Jesli gumy są nieszczelne, to pompka się zatrze na pewno.
Zakres regulacji układu jest dość spory, 2 cm możesz osiągnąć lekko.

Tyle że jazda z podniesionym na pneumo-rękawach tyłem to IMHO kiepski pomysł. Jeśli masz kłopot z garażem, to zawsze możesz zrobić pstryczek-magiczek, który wymusi dopompowanie na wjazd/wyjazd, a później przywróci zwykłe sterowanie.

pozdr, Robert

PS: A zwykłe drewniane kliny na podjeździe nie załatwią sprawy?
  
 
kliny nic nie dają ja mam garaż do którego wjeżdzam pod dom spadek jest dość duży.Poprzednie auta nie to żeby były dużo wyżej zawieszone tylko były krótsze to problemu nie było
omesia ma większy rozstaw osi i zawadzi "brzuchem"ale z tym pstryczkiem to muszę popatrzeć jak to zrobić żeby nie spartolić
dzięki za pomysł

  
 
Obawiam się że i pstryczek nie pomoże, może warto zanim zabierzesz się za kombinowanie rozwiązać proste zadanie z geometrii, dane łatwo wziąć dokonując pomiarów z natury.
Znasz rozstaw osi auta, wartości tzw zwisu przedniego i tylnego, oraz kształt zjazdu do garażu. Wykonać szablony w podziałce 1: 50 i sprawa jasna, koszt to 15 minut na pomiary i papier
  
 
Cytat:
2005-08-31 20:16:58, JanuszGnitecki pisze:
koszt to 15 minut na pomiary i papier


w ten sposób już kombinowałem wiazd do garażu zaczyna się od chodnika(nie moja własność)kończy się na wrotach dwuskrzydłowych które wefekcie będę musiał wymienić na uchylane na sufit.Będzie drogo.
dzięki za propozycję
pozdrawiam
  
 
spox moja niuńka wadzi już dwa lata i żyje
nie bede chałupy przebudowywać
a też zjazd do garażu mam jebitny
dokładnie mam wydechy jak nowe