Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() hz10 BMW Member starachowice | 2005-08-25 22:02:08 przepływomierz ![]() |
touring Olsztyn | 2005-08-25 22:04:33 Przepływomierz ok po odłączeniu go silnik od razu gaśnie. I powtarzam że obroty nie falują. Ale dzięki. |
![]() biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2005-08-25 22:07:55 Wytarte krzywki na wałku rozrządu hehe...mam to samo i silnikiem też "rzuca" na niskich.
Pozdrawiam |
touring Olsztyn | 2005-08-25 22:18:22 No właśni dziś około 17:00 wymieniłem sondę i nie zdążyłem na kompa. A te krzywki to moze być możliwe bo klekoczą zawory, jutro zdejmę dekiel i wszystko będzie wiadomo. A wałek to pewnie cena masakra by było ok? Biem a tak wogóle to długo to masz i czy na czymś to się negatywnie odbija (w sensie technicznym bo nie chodzi mi o doznania dla uszu ![]() |
![]() baz-e30 BMW Member 328iA Touring & E36 ... Zielona Góra | 2005-08-25 22:24:41 co masz za auto w którym wymieniałes sonde |
touring Olsztyn | 2005-08-25 22:29:44 Pisałem na wstępie że E30 316i Touring ![]() |
![]() baz-e30 BMW Member 328iA Touring & E36 ... Zielona Góra | 2005-08-25 22:37:48 Z własnego doświadczenia wiem że nie musisz jechać na komputer aby sonda wykryło.
Sonda w twoim przypadku sama się zaadoptuje i nauczy sie jej komputer. Na 100% nie jest to w ciągu chwili u mnie dopiero po przejechaniu około 100km. Więc jak co to sianko masz w kieszeni, jeżeli jeździsz an kompa do ASO to każdy elektry powinien Cię o tym poinformować. A co do rzucania silnikiem mam to samo u siebie i wykonałem wszystkie operacje jak ty, no może znalazłem małe sssanie lewego przez nieszczelną odmę i już było lepiej. Ale dalej nieco rzuca tak przy 750 obr na jałowym |
touring Olsztyn | 2005-08-25 22:46:28 No właśnie z tym uczeniem sie sondy przez komputer to w pewnym momencie zdębiałem bo mi strasznie zmuliło a za chwilę zaczął normalnie jechać. No i jak ze dwie minuty temu odjarałem to zauważyłem, że silnik powoli nabiera ogłady. Więc może pacjent przeżyje operację. Pozostały mi już tylko przewody wysokiego napiecia za 700 zików. ![]() |
![]() biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2005-08-25 22:51:23 Touring, koszt wałka to około 400 zł za nówkę. Objawy poza klekotaniem to nie dobijanie zaworów do końca czyli w rezultacie będziesz miał muła w wysokim zakresie obrotów i nie będzie wkręcał się do końca. Nic szkodliwego ale warto wymienić.
Pozdrawiam |
touring Olsztyn | 2005-08-25 22:55:24 Dziękuję wszystkim za porady. Jutro od rana będę atakował tą niesforną klacz może coś z tego będzie. |
![]() piotrfire BMW Member BMW 525 TDS i MAzda ... prawie Wrocław | 2005-08-25 23:24:30 hz chyba coś pokręciłeś ![]() ![]() |
![]() krzysiek77 BMW Member BMW e-34 530i V8 szczecin | 2005-08-25 23:37:27
po pierwsze ,nigdy nie odłaczaj przepływki na pracującym silniku. grozi to uszkodzeniem sterowania. po drugie nagrzej pożądnie silnik, wyłącz zapłon , odepnij przepływke, odpal i poczekaj kilka minut. jak obroty sie ustabilizują i bedzie lepiej niz z przepływomieżem, to znaczy, że wysiadł. |
![]() hz10 BMW Member starachowice | 2005-08-25 23:41:46
![]() |
![]() piotrfire BMW Member BMW 525 TDS i MAzda ... prawie Wrocław | 2005-08-25 23:55:03 przeczytaj swój poprzedni post |
![]() piotrfire BMW Member BMW 525 TDS i MAzda ... prawie Wrocław | 2005-08-25 23:56:28 oooooooo już poprawiłeś ![]() |
![]() Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2005-08-26 08:12:51 Jeżeli jest tak jak piszesz, że silnik na wolnych obrotach pracuje nierówno, tak jakby nie palił na wszystkich cylindrach, a obroty są stałe - nie faluja i autko jeździ normalnie ma normalną moc - to na 99,9% masz sprawny przepływomierz. A powodem rzucania silnikiem są wytarte krzywki wałka rozrządu tak jak napisał BIEM. Dlatego masz do wyboru:
1. Wymienić wałek rozrządu - najrozsądniejsze choć drogie. 2. Ustawic większy luz na zaworach - troszkę bardziej będzie klepał, ale silnikiem nie będzie trząść. Sposób numer 2 możesz zastosować na krótki czas do wymiany wałka, jeżeli przeszkadza ci to trzepanie. Zrobiłem tak koledze w 525 bo starsznie mu przeszkadzało to rzucanie, a na wałek nie miał kasy na już. (FEBI BILSTEIN 1050zł) |
![]() biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2005-08-26 12:41:10
Tak, tylko jeśli to jest 1.6 m40 to luzu zaworowego nie da się ustawić ręcznie (hydrauliki). Ale do tego silnika nowy wałek Bilsteina chodzi po 400 zł więc nie jest tragicznie. Pozdrawiam |
touring Olsztyn | 2005-08-29 21:22:38 Faktycznie okazało się, że krzywki są powycierane. A co do cen to się zgadza wyczaiłem wałek rouville z mostkami i popychaczami za około 500 zł za całość. A może ktoś się orientuje który lepszy febi-bilstein czy rouville? |