MotoNews.pl
  

Układ chłodzenia, 320i m50, nagrzewnica, termostat, ...???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam problem z układem chłodzenia. Pewnego pięknego dnia jadąc spokojnie do domu zauważyłem że wskażnik temperatury wszedł prawie na czerwone. Coś się zje... Wcześniej nawet po ostrej jeździe w upały wszystko grało. No więc: Odpowietrzyłem układ, sprawdziłem poziom płynu - był i jest w normie. Przejechalem sie pare minut i znowu temperatura zaczęła robić się za wysoka, dotykam chłodnicy - zimna. Więc myślę sobie termostat, ale dlaczego nie mam teraz tez ogrzewania. Jeśli dobrze myślę to nagrzewnica mimo zje...ego termostatu powinna się nagrzewać, a tu nic, nie grzeje, wczesniej wszystko było ok.

PS:
1. szukałem w wyszukiwarce, nie znalazłem odpowiedźi na mój problem
2. nie dmucha spod uszczelki głowicy, układ chłodzenia szczelny
3. proszę o konkretne wskazówki, bo jak mam jechać do majstra co wymieni mi najpierw pół silnika, a później będzie dalej jak było, to mnie bierze....


[ wiadomość edytowana przez: bekerek dnia 2005-08-27 18:01:44 ]
  
 
jeżeli ci sie takie rzeczy dzieją to najpierw sprawdź termostat najlepiej go usuwając chociaż z doświadczenia wiem że jak nie ma ogrzewania w kabinie to na 99% uszkodzona jest uszczelka pod głowicą
  
 
Ale nie zaobserwowałem objaw pękniętej uszczelki, olej i korek od oleju czysciutki, nie wywala plynu, a z przewodów od chłodzenia nie robią się balony. Spróbuję wymienić termostat (40 pln), a później napiszę czy to coś pomogło, jednak cały czas dziwi mnie ta nagrzewnica... WIELKIE DZIĘKI ZA PODPOWIEDŹ.
  
 
wyjąłem termostat i bez niego dzieje się to samo co wczesniej. Nie ma żadnej poprawy. Więc to nie to, boję się że to jednak może być ta uszczelka.
Jak sprawdzić, że to napewno uszczelka pod głowicą, bo jak pojadę do mechanika, to przynajmniej będę więdział ile gotówki szykować.
  
 
pomożecie???
  
 
pompa wody
  
 
witam!!! ja bym stawiał na głowicę po noć 6-gar jest słabo chłodzony i tam sypie się uszczelka(tak słyszałem) pozdro
  
 
witam, mi ten problem jest znany dobrze, mianowicie mialem to samo, zaczelos ie od skoku temp, uszczelka zaczela przepuszczac co prowadzilo to zrobienia sie poduszki powietrzbej na glowicy,... a dalej do punktowego przegrzania glowiny i pekniecia w okolicy zaworu wydechowego,...najpiwrw skakala temp a pozniej zaczely puchnac weze,.. po prostu cisnienie bylo wdmuchiowane do obiegu wodnego,.. co skonczylo sie na kupnie drugiej glowicy,. spawanie raczej odpadalo ,bo nikt nie dawal gwarancji, i koszta tez spore.,.,..wiec nie jest to dobrym objawem ta temperatura,.. moze tez byc po prostu zapowietrzony,... cikezo odpowietrzyc te silniki, trzeba to robic kilkaktotnie i najlepij stajac przodem auta pod gorke,... glowiaca jst dosc wysoko wzgledem zbiorniczka wyrownawczego,... ale moze to byc tez pompa wody, nie przpycha plynu dalej, dlatego sie grzeje, brak obiegu, wiec widzisz przyczyn jest wiele, ale jazdy w takim stanie nie polecam,...
  
 
autem nie jeżdżę, bo szkoda uszkodzić jeszcze coś więcej. Chcę tylko dojść co jest grane, bo jakoś mechanikom nie zabardzo ufam. Wolałbym wymienić uszczelkę samemu, niż dać zarobić jakiemuś "fachowcowi". Może znacie ceny(planowanie, uszczelki, robocizna?), a może jakieś porady, co zrobić niewielkim kosztem przy okazji. Jak sprawdzić że to napewno uszczelka (ale boję się, żę to jednak to, bo jak chciałem odpowietrzyć uklad na włączonym silniku to wywaliło mi prawie cały płyn - była niezła fontanna, ale to akurat nic śmiesznego). Pomóżcie, bo mam już dosyć jeżdżenia escortem TD. Z góry dzięki.
  
 
Cytat:
Jak sprawdzić że to napewno uszczelka

trzeba wyciągnąć troche płynu i mieszać z especjalnym środkiem który reaguje z gazami spalinowymi
  
 
byłem u mechanika i od razu stwierdził, że to uszczelka pod głowicą. Wszystko pięknie, tylko jak powiedział mi cenę za robociznę - 350 pln, to grzecznie podziękowałem. Kupiłem sobie klucz dynamometryczny i zabieram się sam do roboty. Pzdr