Problem ze skrzynia e30 1,8 m40

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam...mam problem ze skrzynia biegow...podczas dynamicznej zmiany z biego 1 na 2 nie ma plynnoci...tzn podczas zmiany dzieje sie tak jakby skrzynia napotkala na jakis opor...gdy normalnie zmieniam biegi nie ma zadnych oporow wszystko jest ok...czaami zdaza mi sie ze rano gdy skrzynia jest zimna 2 bieg ciezko sie wbija...czy moze to byc wina oleju??czy moze sprzegla...prosilbym rowniez o podanie kosztow oleju ( i jaki najlepiej ) z gory dziekuje
  
 
Olej czy spręgło to jeszcze koszt nie wielki. Ale Cie nie pocieszę, bo miałem to samo. Zimna skrzynia, opór przy "dwójce" a czasem lekkie zgrzytnięcie.
Sprawdź ile masz oleju w skrzyni ale mi wymiana oleju nic nie dała. Był to synchronizator 2-go biegu więc licz się za jakiś czas z wymianą skrzynki. Można znaleźć cała skrzynię do m40 w granicach 250-400 zł w niezłym stanie (najlepiej jakby ktoś dał Ci jakąś gwarancję lub możliwość zwrotu jakby cos było nie tak).
Pozdrawiam
  
 
a czy da sie wymienic sam synchronizator??i czy ma to sens??jaki wtedy bylby ewentualny koszt tego??
  
 
nie ma sensu jest nieopłacalna
  
 
sprobuje wymienic ten olej jesli to nie pomoze to wtedy bede myslal nad nowa skrzynia...jaki olej jest najlepiej zastosowac do skrzynii ile moze kosztowac??
  
 
Cytat:
a czy da sie wymienic sam synchronizator??



Da się ale nowy synchronizator kupisz w cenie całej używanej skrzyni. Do tego dolicz koszt zdjęcia skrzyni i rozebrania jej w drobny mak. Mechanicy nie przepadają zbytnio za tym
Szukaj zdrowej używki. Wtedy ściągasz starą i zakładasz nową. Szybciej i taniej.
Olej zwykły uniwersalny przekładniowy.
  
 
Ale chyba nie Hipol?
  
 
Cytat:
Ale chyba nie Hipol?



Dopóki ze skrzyni nie leci jak z wodospadu to nie, nie Hipol
  
 
BMW się nie jeździ jak się leje jak z wodospadu.
Trochę szacunku dla tej marki.

Słuchaj Biem, ty jestes madry gość.(nie pisz nic o wyszukiwarce,bo szukałem i tak jak wszedzie każdy pisze co innego a co drugi nie na temat)
wlać do mostu ten olej co do skrzyni, czy taki jak powinien być np. z Castrola(EP 85, czy coś koło tego).
  
 
do skrzyni wlac ATF (firmy jakiej chcesz) - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AJ51&mospid=47273&btnr=23_0292&hg=23&fg=05 widac na tabliczce ATF








w moscie fabryka nie zaleca wymieniac oleju przynajmniej w e36, jest na moscie tabliczka NO OIL CHANGE ale czy tak samo jest w e30 to nie wiem na 100%


[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-09-27 12:52:19 ]
  
 
A ja dodam od siebie że oleje ATF DEXTRON III wcale takie drogie nie są, cen dokładnie nie pamietam, ale wiem, że byłem mile zaskoczony. Do skrzyni dużo nie wchodzi...

Dokładnie wchodzi(do mojej) 1,25 litra. Wiec chyba nie ma sensu wlewac jakiegoś badziewia.




[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-09-27 13:02:04 ]

[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-09-27 13:02:53 ]
  
 
Chcę wymienić olej bo może mieć już 17 lat(w skrzyni).
W e30 nie wymienia sie w skrzyni, a wymienia się w moście.
W e30 miedzy mostem i skrzynią jest różnica w gęstości oleju.
Chodzi mi o to czy mogę wlać, do mostu taki olej jak leje się do skrzyni, jest znacznie tańszy(nawet renomowanych firm) i dostępny. Podobno jest to praktykowane.
  
 
Powtórzę, że chodzi mi o olej do mostu.
Mobil do skrzyni 18, a Castrol do mostu 80 złociszy.
A jak nie ma różnicy to po co przepłacać.
  
 
Mi mechanik mówił, żeby lać jak najbardziej taki właśnie czerwony olej przekładniowy do dyfra (taki sam chyba nawet jak do pompy wspomagania kiery). Ale znów taki mądry nie jestem i jeśli się mylę, liczę że koledzy mnie poprawią