MotoNews.pl
  

Chlodnica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak zmodyfikowac podlaczenie wiatraka chlodnicy zeby chodzil nawet wtedy kiedy wyjme kluczyk ze stacyjki?? Ktos wie??
  
 
najprościejk jest podłączyć kabelo zasialjący dmuchawę bezpośrednio do bezpieczników, ale donaleźć taki bezpiecznik w którym jest zasilanie po wyciagnieciu kluczyka
  
 
hmmm no tak, ale pod ktory bezpiecznik zeby za bardzo go nie obciazac...
  
 
Cytat:
2005-09-06 20:48:42, Vincent1983 pisze:
hmmm no tak, ale pod ktory bezpiecznik zeby za bardzo go nie obciazac...


No raczej w skrzynce bezpieczników takiego nie znajdzisz, do wentyla chłodnicy masz 30A!. Ja to widzę tak: Doprowadzić prąd do obecnego bezpiecznika pomijając stacyjkę, w/g mnie najprościej.
  
 
no tak, ale ktory to przewod?? Robiliscie cos takiego?? Czy tylko ja mam takie dziwne pomysly??
  
 
To wcale nie jest dziwny pomysł w wielu samochodach wentylator chodzi po wyłączeniu stacyjki.
  
 
wiem, i wlasnie mi tez o to chodzi, tyle ze nie wiem czy to da sie samemu zrobic czy lepiej dac do elektryka... Mam nadzieje, ze ktos sie juz w to bawil i podpowie mi co nie co...
z gory dzieki za wszystkie podpowiedzi
pozdrawiam
  
 
Ja tego nie robiłem, ale wydaje mi się że to proste.
Wysterczy przeciąć kabel, którym idzie zasilanie na czujnik uruchamiający wentylator i podłączyć go do np. akumulatora dając po drodze dodatkowy bezpiecznik 30A.
gniazdo bezpiecznika można dokupić i wstawić gdzieś w komorze silnika.
  
 
a moge spytac po co Ci taka modyfikacja?
  
 
hehe... w sumie nie wiem, ale denerwuje mnie ze jak wylacze silnik to wiatrak przestaje chodzic.W koncu w wiekszosci (jesli nie we wszystkich) nowych autach wiatrak chodzi nawet po wylaczeniu silnika i chyba ma to jakis cel, chociaz moge sie mylic...
  
 
w Oplu omedze MV6 nie ma tego systemu...tylko rozladowuje akumulator... skoro wylaczasz silnik to on sam sobbie ostygnie, a jak go za chwile wlaczysz,bo bedziesz gdzies ejchal to went sie wlaczy... wiec po co to? duzo kombinowania,malo pozytku...
  
 
a ja sadzilem ze nawet po wylaczeniu silnika trzeba poczekac az wentylator przestanie sam pracowac a nie wylaczac go na sile.

Heh widac rozne szkoly traktowania aut
  
 
Tazz,ale skoro po wylaczeniu silnika went przestaje pracowac, to na co Ty chcesz czekac??
  
 
Po wyłączeniu silnika nie pracuje też pompa wodna - więc nie ma obiegu wody co przy mocno nagrzanym silniku może nieraz skutkowac wyrzuceniem wody, dlatego w niektórych modelach wentylator jeszcze chwilę chodzi aby schłodzić ją do "bezpiecznej" temperatury.