DCOE i "nju" endżin - w garażu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no i zdobyłem gazniki
pare Weber'kow 40 DCOE 143/144 ...po serwisie i wymianie uszczelek. Dalem za nie 465pln . Cemna wydaje mi sie SUPER okazyjna! Zwazywszy na stan ! Kupione na allegro!!!


mam tez nowy silnik w garazu : 1600 SOHC na bloku M.212.15 ( nie jest to 1600 z Lanci - tam blok ma A.139.)
...czy ktos moze mi powiedziec cos wiecej na temat tego silnika. wiem tyle:
- kute korby i wał
- skok chyba 63 mm ( 1500 ma 55.5mm )
- "oil jets" na denko tlokow ( jak w Uno turbo )
- uzywany min w wersji 1400 turbo.
- okreslany jako "stroker"




  
 
Mam nadzieje ze nie zdobyles silnika ze 128 Rally 1600 NP Farciarzu Weberki spoko, na pewno lepszy zakup niz ten kolektor ostatnio.
  
 
mowisz chyba o tym?? bo 128 NP i NP-S to byly Giannini i mialy 1100 i 1290ccm

Wersja 1600 tez jest produkcji giannini. Ale niestty blok z wersji giannini to seria A.138 ( czyli to co w Lanci delcie 1600 )

Moj jest z serii m.212.15 , czyli to co bylo w Tipo DGT SOHC 8v.


skok tloka to 68mm , zas z Ritmo 1500 - 63,9mm





[ wiadomość edytowana przez: Qba dnia 2005-09-01 23:12:43 ]
  
 
DCOE po "szkielku"



a oto ten silnik

  
 
Nie lichy efekt daje to szkiełkowanie
  
 
nie wiem czy to kogos interesuje ale mam takie felgi na sprzedaz jak na foto ponizejpozdro
  
 
przyłącze sie do topicu i zrobie małe OT Jakbyscie mogli to wypiszcie w jakich samochodach można szukać WEBERków DCOE/ Dellorto DHLA?? wiem napewno że w alfach były dellorto ale w jakich modelach? we fiatach , fordach? Pozdrawiam
  
 
kubica jak masz na sprzedaz to sprzedawaj a nie krec ludzi tak jak mnie;/
  
 
jeśli w alfie to napewno w giuliettcie i w starych giuliach,a fiat jedyny jaki mi przychodzi na myśl to 124 specjal,może też zwykły ale pewny nie jestem,aha i jeszcze któreś lancie też miały takie poziome gaźniki ale nie pamiętam jaki to model
  
 
QBA skad ty masz zawsze tyle rarytasow
jak robisz posty to sa one chyba najciekawsze
  
 
edit: gdzies mi sie przypomniało ze w renaultach( R5?) starcszych były też 40tki i chyba jeszcze w BMW( 2002ti chyba?) jasli sie nie myle... o lancii zapomniałem:] to jak wie ktoś może konkretnie?


edit2: znalazłem coś jeszcze:
alfy:
Giulietta (Sprint, Spider)
Opel (GT, Manta A/B, Ascona A/B/C, Rekord C/D/E, Kadett B/C/D/E), vw


[ wiadomość edytowana przez: -maly- dnia 2005-09-02 23:36:59 ]
  
 
Cytat:
2005-09-01 19:03:56, Qba pisze:
- kute korby i wał
- skok chyba 63 mm ( 1500 ma 55.5mm )
- "oil jets" na denko tlokow ( jak w Uno turbo )
- uzywany min w wersji 1400 turbo.
- okreslany jako "stroker"



-Wał jest jedynie azotowany, korby zwykłe;
-skok to 67.4mm, a tłok 86.4mm;
-jest natrysk na denko tłoka;
-raczej w wersji 1.4n/a tylko że z tłokiem 80.5mm(zresztą tak samo jak w 1.4T,ale blok jest tam jednak inny o parę szczegółów0;
-stroker zrobiony jedynie w porównaniu z 1.5 lub 1.3(bo 1.4 ma taki sam skok,tylko że mniejszy tłok-80.5mm).
  
 
cos mi niepasuje jesli 1.4 UT ma ten sam skok co 1.3 a ma mniejszy tlok to powinna byc to mniejsza pojemnosc

P.S.
mnie sie wydaje ze 1.4 ma wieksze wykorbienie na wale
1.5 i 1.3 waly sa zamiennikami ten sam skok ale tloki rozne
ale 1.4 nie jest zamiennikiem dla 1.3 niepamietam juz o ile jest roznica
  
 
Cytat:
2005-09-02 21:39:10, tomek-bieron pisze:
jeśli w alfie to napewno w giuliettcie i w starych giuliach,a fiat jedyny jaki mi przychodzi na myśl to 124 specjal,może też zwykły ale pewny nie jestem,aha i jeszcze któreś lancie też miały takie poziome gaźniki ale nie pamiętam jaki to model



procz tego chyba w gaznikowych alfettach. 124 sport mial IDF'y, zas zwykly 124 sedan mial jednego poziomego solexa (silnik 1200 OHV).

P.S.

Czy wszystkich korbowodow i zdecydowanej wiekszosci walow korbowych nie wykonuje sie jako odkówki?

[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2005-09-04 14:24:58 ]
  
 
jesli kania piszesz o sohc to 1100 i 1300 miały ten sam skok natomiast 1500 miałjuz wiekszy skok przy tej samej średnicy tak było w ritmo a wczesńniej w 128 (oczywiście bez 1500) dlatego paski rozrządu w 1100 i 1300 są zamienne a w 1500 jest juz dłuższy - dlatego że blok jest troszke wyższy (potem było jeszcze sohc 1600 w regacie i miało jeszcze wiekszy skok - niebardzo po prostu jest co rozwiercać w sohc 1300... tam juz jest cieniutko miedzy cylindrami
  
 
Cytat:
2005-09-04 09:40:34, kania_ pisze:
cos mi niepasuje jesli 1.4 UT ma ten sam skok co 1.3 a ma mniejszy tlok to powinna byc to mniejsza pojemnosc P.S. mnie sie wydaje ze 1.4 ma wieksze wykorbienie na wale 1.5 i 1.3 waly sa zamiennikami ten sam skok ale tloki rozne ale 1.4 nie jest zamiennikiem dla 1.3 niepamietam juz o ile jest roznica



-1.3T ma skok 63.9mm i tłok 80.5mm,
-1.4T i 1.4 n/a ma skok 67.4mm i tłok 80.5mm,
-1.1 ma skok 55.5mm i tłok 80mm,
-1.3 ma skok 55.4mm i tłok 86mm(lub 86.4mm w późniejszych wersjach),
-1.5 ma skok 63.9mm i tłok 86.4mm,
-1.6 ma skok 67.4mm i tłok 86.4mm