RadzioZG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

A wiec sytuacja wygląda tak. Mam hultaja z 1991r. MPI. Jak jechałem kilka miesięcy temu po mieście i nagle przy utrzymywaniu stałej prędkości zaczął mi przerywać. Działo to się tylko w momencie jak był nagrzany. Po kilku tygodniach już było bez różnicy czy Ciepły czy zimny. W końcu całkiem zgasł i oddałem go do serwisu. Tam powiedzieli że bierze olej i wymienili uszczelniacze, pierścienie itp. Fakt jak go odebrałem to chodzi, ale problem z przerywaniem dalej aktualny. Ponadto zauważyłem że silniczek krokowy dziwnie chodzi mianowicie w szybkim tempie porusza się w górę i w dół.

Poczytałem troszkę na forum i postanowiłem sam przy nim pomajstrować.

A wiec:
- nowe kable WN ( wymieniane miesiąc przed awarią)
- świece dawałem na podmiankę z innego auta
- nowa kopułka (wymieniana miesiąc przed awarią)
- nowy paluch (wymieniany miesiąc przed awarią)
- pierścienie
- uszczelniacze
- pasek, napinacz rozrządu
- wyczyściłem EGR, PCV
- sprawdziłem kondensatory w ECU (nie są wylane)
- zero błędów na złączu diagnostycznym ( tak powiedzieli w serwisie)


Może ktoś z forum będzie umiał mi pomóc straciłem już pomysły co mogę jeszcze sprawdzić.

Proszę o pomoc!!!
  
 
A filtr paliwa??? moze to jego ostatnie dni,pompa paliwa tez daje takie objawy!
co do krokowego to go wypnij , wyczysc wd 40(cała przekładnie slimakowa) sprawdz też czujnik połozenia przepustnicy! w manualu na webtech.com jest opisane jak krok po kroku robic...
Nie zawsze musi pokazywac błedy a one są! A kondensatory jak juz miałeś wyciagniete ECU mogłeś wymienic profilaktycznie! Nie tylko sie wylewają ale tez wysychają!
  
 
Przed awarią był na przeglądzie i były wymieniane wszystkie płyny i filtry wiec to raczej nie będzie przyczyną. W serwisie mówili że paliwo jest podawane pod dobrym ciśnieniem. Podczas uruchomienia jak jest zimno to też przerywa jak utrzymuje się te same obroty silnika. Przy przyspieszaniu wszystko jest ok. Jak sprawdzałem kable lampą to były chwilowe zaniki napięcia, lecz ledwie wyczuwalne.

Teraz mam takie pytanka:
Czy może to być spowodowane zanieczyszczoną benzyną , może ktoś się spotkał z taką przyczyną.
Jak można sprawdzić cewkę zapłonową w prawdzie była niedawno wymieniana lecz był to zamiennik od Mitsubishi.
Czy aparat zapłonowy może być przyczyną i jak można go sprawdzić.

dziekuje za zainteresowanie
  
 
Przed awarią był na przeglądzie i były wymieniane wszystkie płyny i filtry wiec to raczej nie będzie przyczyną. W serwisie mówili że paliwo jest podawane pod dobrym ciśnieniem. Podczas uruchomienia jak jest zimno to też przerywa jak utrzymuje się te same obroty silnika. Przy przyspieszaniu wszystko jest ok. Jak sprawdzałem kable lampą to były chwilowe zaniki napięcia, lecz ledwie wyczuwalne.

Teraz mam takie pytanka:
Czy może to być spowodowane zanieczyszczoną benzyną , może ktoś się spotkał z taką przyczyną.
Jak można sprawdzić cewkę zapłonową w prawdzie była niedawno wymieniana lecz był to zamiennik od Mitsubishi.
Czy aparat zapłonowy może być przyczyną i jak można go sprawdzić.

dziekuje za zainteresowanie