Check engine przy 160km/h...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wracam sobie dzisiaj z nocki , wciskam gaz do dechy ,licznik 160km/h a tu niespodzianka .zapala sie check engine no to zwalniam do 120 gasnie i znowu przyspieszam i znowu check engine .dokladnie przy 160.Znowu jakas awaria a ja nie mam czasu zeby to zrobic.Mial ktos moze taki problem ?
  
 
To znaczy, ze auto dba o Twoje zdrowie i życie i nakazuje jechać conajwyżej 120 km/h Espero to jednak mądre zwierze.
  
 
Po przekroczeniu 160km/h zapala się check engine dlatego, że nie ma kontrolki z wizerunkiem trupiej czaszki....
  
 
Panowie ale to nie jest smieszne.Nie moge pruc 160 widzac check engine bo zaraz dopada mnie mysl ze cos sie zaraz spsuje wiec zwalniam.Kiedy tego nie bylo,prulem 175 i byl loozik.Prosze o konkretna odp. co tam moze przy tej predkosci sie kielbasic ze komp zaraz checka zapala.
  
 
A masz instalacje LPG ?
  
 
nie mam lpg
  
 
nie znam sie na espero ale moim zdaniem albo wymien sobie filtr poietrza, sprawdz sonde lambda i ewentualnie wszystke czujniki, temp, powietrza, polozenia walu,cisnienia oleju...
  
 
filtr powietrza niedawno co zmienialem a reszte sprawdze
  
 
Widzę kolejnego "dawcę nerek".
  
 
ej bez przesady, jechał w nocy - było pusto, droga pewnie ok - sam wracałem wczoraj z KAtowic to momentami i 180 było
  
 
no właśnie
jakby dojeżdzał do skrzyżowania z prędkością 20km/h ale na LUZIE to byłoby to superniebezpieczne (ktoś mógłby nagle wyskoczyć itp) ale facet jechał na biegu więc wszystko OK. Taka prędkość ,nawet w normalnym ruchu drogowym to dla tak zaawansowanego technologicznie bolidu jakim jest espero (te wspaniałe zawieszenie , skuteczne hamulce i tabun 90KM pod maską) to przecież zwykła predkość przelotowa.
Pamiętajmy jeszcze o umiejętnościach "forumowych" driverów (na wszystkich forach bez względu na markę) przy których tacy kierowcy-legendy jak Rohrl,Aaltonen, Kankkunen czy dzisiejsza czołówka WRC to zwykłe pionki niegodne jeżdzić nawet w KJS-ach, więc oczywiście o żadnym ryzyku NIE MA MOWY

PS wolę dopisac że to co powyżej to jednak sarkazm
  
 
no to chyba u ciebie 90km - u mnie jest 110 + jakieś 20 km za super aluminiowe koła
  
 
Cytat:
ramzes22 pisze:
Wracam sobie dzisiaj z nocki , wciskam gaz do dechy ,licznik 160km/h a tu niespodzianka .zapala sie check engine no to zwalniam do 120 gasnie i znowu przyspieszam i znowu check engine .dokladnie przy 160.Znowu jakas awaria a ja nie mam czasu zeby to zrobic.Mial ktos moze taki problem ?



Sczytaj najpierw kod błędu !
  
 
ehh niezczytam kodow bo wlasnie mi padl aku ;] jak doladuje,dam gazu 160 i lookne co tam wyswietla ;] Pozdro
  
 
Dlaczego oryg. klema do du espero kosztuje 11.50 a podobna tylko ze grubsza z napisem metal pol mielce (ktora idealnie pasuje) 4.90 ?
  
 
Wg mnie to egr.
nawet jesli nie masz gazu - ten blad pojawia sie w specyficznych sytuacjach...
EGR nie ma zadnych obwodow przy pomocy ktorych ECU moze wykryc błąd.
Dlatego ECU stwierdza usterkę EGR na podstawie poszlak - jesli wystapia specyficzne inne od oczekiwanych odczyty z innych czujnikow ECU zwala winę właśnie na EGR.

nr błędu 32 albo 34 - nie pamietam

jesli tak to raczej nie ma sie czym przejmowac.
Gdyby błąd się często powtarzał można spróbować oczyścić EGR. Gdyby i to nie pomogło - przypuszczalnie kończy się sobda lambda, lub masz problemy z zapłonem (np. pada cewka w aparacie zapłonowym)
  
 
egr to 32

ramzes a zeby zczytac kod nie musisz auta rozpedzac wrecz odradzam raczej zaparkuj wsadz zworke ze spinacza w odpowiednie piny i obserwuj check engine..zanim to zrobisz poszukaj na forum bo to jest opisane..ktore piny polaczyc i jak sie interpretuje wskazania mrugania..ale jesli padl ci aku to zrobil ci sie reset kompa wiec zaraz po wsadzeniu aku raczej nie bedzie bledow w pamieci..pojezdzij najpierw z jeden dzien..
  
 
Cytat:
2005-09-13 01:20:09, qbaj pisze:
egr to 32 ramzes a zeby zczytac kod nie musisz auta rozpedzac wrecz odradzam [...]



Ramzes zdaje sie chce sie rozpedzic by ponownie wywołac błąd
  
 
Cytat:
2005-09-13 01:59:35, Robert_S pisze:
Ramzes zdaje sie chce sie rozpedzic by ponownie wywołac błąd



pomyslalem o tym juz po napisaniu posta..a raczej o tym ze powinien tak zrobic zeby wywolac blad..bo z tresci postu ramzesa nie wynika to jasno

choc ja nie wiem...ramzes..masz teraz "czycty" komputer..moze po prostu nie rozpedzaj sie az tak bardzo i bedzie bez bledow
  
 
Panowie ale ja chce wiedziec co wywoluje ten blad.Przeciez nie mozna non stop jezdziz z predkoscia ponizej 160km/h.Pojade kiedys w trase,dam gaz do dechy i znowy mi wyskoczy check engine czyli zaladuje sie program awaryjny a co sie z tym wiaze spalanie wzrosnie znacznie wiec lepiej zebym ten blad teraz zlokalizowal i naprawil.