Odma

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kto w swoim TD zastosował następujący patent: odma od pokrywy zaworów luźno zwisa, a otwór w turbinie jest zaślepiony. Jak to się sprawdza? Czy u kogoś wycieka olej przez odmę? Czy zaobserwowaliście lepszą sprawność silniczka? Proszę o opinie.
  
 
Kiedyś był taki wątek, ale nie mogę go znaleźć.
  
 
No właśnie ja też - cholera.
  
 
Hmmm

Pewnie rzygał olejem to odcioł odme i zaślepił. Stary numer. Zobacz czy po rozgrzaniu silnika z odmy nie wali dymek jak z czajnika

  
 
Owszem, stary numer ale za to bardzo skuteczny. W TD odma jest podłączona w arcydebilnym miejscu, czyli w kołnierzu sprężarki. Biorąc więc to na logikę wychodzi, że nawet przy psrawnym silniku z podłączoną odmą turbo i intercooler będa upaprane olejem. W końcu ładne cisnienie zasysa, więc z pod pokrywy zaworów też zasiorbie. Niedużo, ale po kilku czy kilkunastu tysiącach kilo układ turbo wygląda jak stado nieszczęść.

Tak więc sprawdź tylko, czy nie rzyga olejem spod korka, a jeśli nie to śpij spokojnie
  
 
Modyfikacja zdala egzamin. Olejem nie pluje, trochę dymku tylko leci pod silniczek, przemylem intercooler z oleju i wszystko jest cacy. Faktycznie da się odczuć różnice w przyśpieszaniu - tak więc Panowie uwaga na drogach w okolicy Chrzanowa