HUOPw DFie - było?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, właśnie robiłem porządki w starych czasopismach i oto co znalazłem:
artykuł w Horyzontach Techniki z lutego 1980 o ABSie a raczej HUOPie (Hamulcowym Układzie Optymalno-Poślizgowym) w dużym fiacie.
Zrobiłem z tego pdfa 833k, ściągnijcie i poczytajcie.
Jeśli było to mod będzie widział co z tym wątkiem zrobić

Pozdrawiam FSOliebhaber

HUOP.pdf
  
 
swietny tekst. Opowiadal mi o tym nauczyciel budowy pojazdow samochodowych w szkole sredniej. Mowiac szczerze zastanawialem sie nawet nad adaptacja ukladu ABS z jakiegos samochodu, glownym problemem bylo jednak odpowiednie umieszczenie czujnikow. Widze jednak ze polscy inzynierowie poradzili sobei z tym w bardzo prosty sposob. Szkoda ze nie weszlo to do produkcji.
  
 
A ja nigdy nie chciałem mieć ABS-u. I dlatego nie ma mowy o nowym samochodzie.
  
 
Mnie ciągle wyskakuje przekroczony limit transferu. Już od rana. i cierpię.
  
 
tutaj powinno działać:
HUOP.pdf

[ wiadomość edytowana przez: Fsoliebhaber dnia 2005-09-08 16:02:54 ]
  
 
Dostałem materiał na meila od Fsoliebhaber i trzeba przyznać, że niezły system.
  
 
przepraszam że teraz ja zrobie problem, u mnie ten format pdf coś niechce działać, ostatnio miałem format dysku i nie mam offica, może ktoś to zrobic w jakimś innym formacie (JPG czy coś)
  
 
Cytat:
2005-09-08 16:24:12, Chrostek pisze:
przepraszam że teraz ja zrobie problem, u mnie ten format pdf coś niechce działać, ostatnio miałem format dysku i nie mam offica, może ktoś to zrobic w jakimś innym formacie (JPG czy coś)


A możesz dupy nie zawracać tylko pójść spokojnie na stronę http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html i pobrać stamtąd Adobe Readera? A jeśli jest to zbyt trudne, polecam wyłączyć komputer i nie korzystać z niego wcale!

Oducz się łączyć w zdaniach "ktoś" i "zrobić" i naucz się mówić "ja" i "zrobię".

Miłego dnia życzę


[ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2005-09-08 16:32:09 ]
 
 
Cytat:
2005-09-08 16:11:08, mati_lecha pisze:
Dostałem materiał na meila od Fsoliebhaber i trzeba przyznać, że niezły system.


ciekaw jestem jak zrealizowali system modulatora, bo reszte da sie jakos wlasnołapkowo opracować...
 
 
ze zdjęcia możan wywnioskować że klasyk hamuje lepiej niz kombi MR75. Tak więc królik ma lepsze heble niz kaowietz.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2005-09-08 15:07:54, Grzech pisze:
A ja nigdy nie chciałem mieć ABS-u. I dlatego nie ma mowy o nowym samochodzie.



Jak zwykle znajdą się zwolennicy i przeciwnicy ABS'u - i słusznie, bo system nie jest idealny. Jednak osobiście bym się nie zastanawiał i brał auto z ABSem - raz uratował mi tyłek, bo sytuacja była taka, że mało pedału nogą nie złamałem z wrażenia - wyrósł mi traktor przed oczami przy 160khm
  
 
To musiał być szybki traktor... pewnie na OO jeździł...
  
 
Cytat:
2005-09-08 18:47:32, Makaveli pisze:
Jak zwykle znajdą się zwolennicy i przeciwnicy ABS'u - i słusznie, bo system nie jest idealny. Jednak osobiście bym się nie zastanawiał i brał auto z ABSem - raz uratował mi tyłek, bo sytuacja była taka, że mało pedału nogą nie złamałem z wrażenia - wyrósł mi traktor przed oczami przy 160khm


Ale nie można w nim zablokować kół i hamować bokiem, i nie mógłbym w mój ulubiony sposób sprawdzać co jest na jezdni - czy lód czy nie. Normalnie to odkręcam okno, przyhamowuję i słucham czy koła szurają.
Dodam jeszcze, że ABS nie skraca drogi hamowania, tylko likwiduje mozliwość poślizgu gdy jedno koło trafi na lód. Na polskich drogach ABS jest do d***, bo jak koło na nierówności oderwie się na moment od jezdni, to on to traktuje jak lód i odpuszcza hamulec.
  
 
Cytat:
2005-09-08 20:26:49, Grzech piszeodam jeszcze, że ABS nie skraca drogi hamowania, tylko likwiduje mozliwość poślizgu gdy jedno koło trafi na lód.



Jak nie skraca? Oczywiscie ze skraca na sliskiej nawierzchni. Wyjatkiem moze byc nie ubity snieg, ktory przy samochodzie bez abs'u pelni funkcje klina
  
 
Cytat:
2005-09-09 12:14:46, Senn_PTK pisze:
Jak nie skraca? Oczywiscie ze skraca na sliskiej nawierzchni. Wyjatkiem moze byc nie ubity snieg, ktory przy samochodzie bez abs'u pelni funkcje klina


Ale na nie śliskiej nie skraca. A na śliskiej to wystarczy wolniej jeździć i już jest niepotrzebny. Jakoś najwięcej wypadków na śliskim powodują ci z ABSem - więc w praktyce wychodzi na co innego.
  
 
Cytat:
2005-09-08 15:07:54, Grzech pisze:
A ja nigdy nie chciałem mieć ABS-u. I dlatego nie ma mowy o nowym samochodzie.


Kiepski argument - zawsze można sobie zrobić odłączanie ABS'u albo po prostu wyciągnąć bezpiecznik jak już sie bardzo chce...
  
 
Zaraz, czujniki w kołach sygnał do "komputerka" ,to nie jest tak samo jak w ABS
  
 
Owszem przeciętnemu kierowcy ABS może nie tylko pomóc uniknąć niebezpiecznej sytuacji jak i uartować życie. Ale jak pisze forumowicz Grzech, niestety większość kierowców samochodów "z wyższej półki" wyposażonych w ABS, ESP, ASR i co tam jeszcze wymyślili - z całym szacunkiem - nawet nie wie przeważnie co te skóty oznaczają, myślą że auto samo wyhamuje, skręci i zatrzyma się. Pokutuje też powszechna opinia, że ABS skraca drogę hamowania - a tak oczywiście NIE JEST, czego uczą chociażby na kursie na prawo jazdy. ABS umożliwia tylko omonięcie przeszkody bez potrzeby hamowania "pulsacyjnego" W efekcie giną później ludzie w autach "pięciogwiazdkowych" bo jechali np. 100km/h w czasie gołoledzi.

Wprawny kierowca - ale taki naprawdę doświadczony - poradzi sobie bez ABSu tak samo skutecznie jak przeciętny w aucie z ABSem, a kto wie czy nawet nie lepiej - jeśli w pełni kontroluje samochód.

Często kierowcy też nie są przygotowani na to, że w momencie zadziałania Systemu ABS pedał hamulca zaczyna pulsować i w konsekwencji siłanacisku na pedał spada i ABS traci efektywność. To też skutkuje wypadkami.

Na tym tle HUOP wygląda na system lepszy niż standardowy ABS. Ciekawe czemu prace zarzucono? Czy wynika to np. ze zmiany budowy ukł. hamulcowego we współczesnych autach czy np. z praw licencyjnych Bosha? Czekam na opinie i przepraszam za tak długi komentarz.
  
 
Cytat:
2005-09-09 23:54:17, Race_D pisze:
Kiepski argument - zawsze można sobie zrobić odłączanie ABS'u albo po prostu wyciągnąć bezpiecznik jak już sie bardzo chce...


Jakbym miał/zakładał ABS to miałby on swój osobny wyłacznik oraz ze dwie kontrolki.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2005-09-10 01:28:00, OLO pisze:
Jakbym miał/zakładał ABS to miałby on swój osobny wyłacznik oraz ze dwie kontrolki.


Tylko dwie ? Eee, opuszczasz się.