[126p] pompa oleju przy zastosowaniu chlodnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie do osob ktore maja u siebie chlodncie oleju. Mianowicie czy macie u siebie zaslepiony ten otwor w walku napedzajacym pompe oleju czy nie???
  
 
Cytat:
2007-07-25 21:33:47, mateuszc pisze:
zaspawana o tak:

  
 
otwór MUSI!!!!! byc zaslepiony, ba jak nie bedzie to caly olej pojdzie przez walek i ominie chlodnice z racji mniejszych oporow.
  
 
Ja tez tak uwazam ale pytam bo jak bylem u Kaluzy 2 dni temu to jego ojciec mowil ze oni nigdy nie zaslepiali.
  
 
Wszystko zależy od tego jaki układ chłodzenia czy też filtrowania (mój przypadek) planujesz wdrożyć. Brak otworu (utoczyć kołeczek aluminiowy pasowany i zapunktować, mniej ingerencyjna metoda)to obwód pełnoprzepływowy, dający znaczne opory pompie a co zatem idzie silnikowi (sprawdzone). Zastosowanie otworu w owym wałku automatycznie powoduje powstanie układu bocznikowego. W zalezności od średnicy otworu możemy zmieniac ilośc oleju pompowanego do chłodnicy. Ukłąd z chłodnica ale bez jakiegokolwiek przydławienia moim skromnym zdaniem na niewiele się zda bo olej pójdzie na "łatwiznę" i popłynie najkrótsza drogą. Wynika to z poteżnej różnicy oporów przepływu pomiędzy układem klasycznym a "chłodnicowym". Stąd tez można kombinować dławienie przelotu przez ów wałek średnicą PRZYKŁADOWO 4mm. Tak by nie stawiać zbyt dózych oporów pompie a jednocześnie mieć chłodzenia silnika. W wysoce doprężonych silnikach pełen przelot....