Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2007-08-16 09:33:43
|
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2007-08-16 15:15:32 otwór MUSI!!!!! byc zaslepiony, ba jak nie bedzie to caly olej pojdzie przez walek i ominie chlodnice z racji mniejszych oporow. |
cichy_b0b F&F MEMBER Fiat 126p/ Clio RS 1 ... Poznań | 2007-08-16 15:59:43 Ja tez tak uwazam ale pytam bo jak bylem u Kaluzy 2 dni temu to jego ojciec mowil ze oni nigdy nie zaslepiali. |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2007-08-17 20:29:53 Wszystko zależy od tego jaki układ chłodzenia czy też filtrowania (mój przypadek) planujesz wdrożyć. Brak otworu (utoczyć kołeczek aluminiowy pasowany i zapunktować, mniej ingerencyjna metoda)to obwód pełnoprzepływowy, dający znaczne opory pompie a co zatem idzie silnikowi (sprawdzone). Zastosowanie otworu w owym wałku automatycznie powoduje powstanie układu bocznikowego. W zalezności od średnicy otworu możemy zmieniac ilośc oleju pompowanego do chłodnicy. Ukłąd z chłodnica ale bez jakiegokolwiek przydławienia moim skromnym zdaniem na niewiele się zda bo olej pójdzie na "łatwiznę" i popłynie najkrótsza drogą. Wynika to z poteżnej różnicy oporów przepływu pomiędzy układem klasycznym a "chłodnicowym". Stąd tez można kombinować dławienie przelotu przez ów wałek średnicą PRZYKŁADOWO 4mm. Tak by nie stawiać zbyt dózych oporów pompie a jednocześnie mieć chłodzenia silnika. W wysoce doprężonych silnikach pełen przelot.... |