Uturbianie wolnoossacego silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak zastanawiamy sie zkolegami .
Na logike silnik trzeba odprezyc do 8,5 na soft turbo.
Skołowac mała turbine i poprowadzic krócce itp.
I wiecej paliwa - sa proste psosoby podania wiekszje dawki paliwa przy wiekszych obrotach bez swinki.
projekt da sie tanio wykonac ...
Ma ktos jakies dane o uturbianiu 900 ?
Soft turbo takie lajtowe..
  
 
I gdzie tu pytanie? Montuj z kolegami tanio i dobrze zestrojony kit turbo, pozniej juz pozostanie Ci tylko go sprzedawac na skale masowa
Dla mnie ten silnik jest niereformowalny ale pewnie ktos go uturbial. TUmasz wszystko o uturbieniu sohc, google i te sprawy.
Ps.To juz nie sprzedajesz 900?
  
 
Mysle tomek mysle.
Narazie do konca sezonu troche czasu minie i mysle sporo co dalej poczac.
Sprzedac malca nei sprzedam bo to bez sensu nie wyciagne z niego nawet 40 % wartosci...

Zmiena z 900 na 1100 przy dobrej odsprzedazy 900 to 3 dni roboty i jakies 400 zł dopłaty za silnik i 400 zł rejstracje.
Poczytałem sporo na streetracing.pl o uturbianiu 900 i jest to wykonalne ale ebz sensu - spalanie 12 - 20 litrów -wiec wole 1100 lub cos wiekszego - pozdro.
  
 
jak zdecydujesz sie na uturbienie to mam do sprzedania turbine garetta z mercedesa smarta 900 doskonala do soft turbo cena 250zl do malej negocjacji
  
 
Doskonala do 0.9L, dobra do 1.8L, normalnie cuda wianki, taka uniwersalna turbosprezarka. Jakby ktos chcial to kupic to dokladnie niech ogladnie, bo zawiera pare niuansow jak np. zintegrowana czesc goraca z kolektorem, ale co to dla prawdziwego tjunera.
  
 
HEHe pomysł upadł.
Ale przynajmniej wiem jak to mozna zrobic...

Cytat:
Schwitzer S1B, może do jakichs "domowych" niskobudżetowych (kosztuje 599zł - nówka) wynalazków sie nada... tylko że trzeba zewnętrzny WG

wirnik 43m kompresor 50mm turbina





Spawanie kolektora 200 zł
WTrysk dodatkowy K jetronic - 200 zł
Ic 150 - 200
Blow off mały bodajze 250 zł tak mi ktos pisał...
Z 40 koników mozna zrobic 60 .....
  
 
Cytat:
2005-09-11 12:05:08, tomeQ_ pisze:
Doskonala do 0.9L, dobra do 1.8L, normalnie cuda wianki, taka uniwersalna turbosprezarka. Jakby ktos chcial to kupic to dokladnie niech ogladnie, bo zawiera pare niuansow jak np. zintegrowana czesc goraca z kolektorem, ale co to dla prawdziwego tjunera.




a no co to tak jakby zeliwa nie spawali no ale jeseli cos sie nie da przykrecic za pomoca jednej srubki to pewnie dla ciebie za trudne
  
 
Z tej turbinki 60koni, chyba w GMS Poreszta dolicz zaworek na nadcisnienie, bardziej ekstemalne wersje to czujnik cisnienia+przekaznik, zlaczki, rury woda/olej, dorobienie podkladki pod filtr oleju, zrobienie odplywu do miski, no i najlepsze know-how. Skoro to wszystko jest takie proste to dlaczego jeszcze nie jezdzi zaden samochod po stalowej w tym turbo Chetnych nie ma czy jaka cholera.
Ps.Czuczu ile wyceniles sobie swapa przed jego zrobieniem ? Wyszlo pozniej "troche" wiecej ?
  
 
tomek ano wyszło sporo wiecej ale pomysł upadł.
Mam na oku cos takiego :
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C494328
Kapitalka 1000 zł na czesciach mam mozliwosck upna wszystkiego
Klatka , kubły , hebel i szelki i obrotomierz tyle potrzebuje do tego.
Malca zakonserwuje i idzie na sprzedaż - chce takie autko .....
  
 
Oooo wreszcie zaczynasz gadac po ludzku Tylko ten egzmplarz wyglada kiepsko, a buda i podwozie w tym samochodzie jest najwazniejsza, silniki mozna kupic tanio, szkoda sie wpakowac w czterosladowego strupa.
  
 
Tomeq ty dalej nei kapujesz...
Ja nei chce tej budy hehehehe.

Zobaczysz jezeli uzbieram kase narazie do stycznia chce dojezdzic tym.
od stycznia zbieram kase na budowe potforka...
Masa 550 kg moc ponad 100 koników
Klasa 2 kjs....

Rozważam tylko fiata 127 , 126 lub 500 jako baze ale najbardziej mysle nad malcem ale innym niz ten - tego chce w całosci puscic....

5 tys złotych powinno starczyc na zbudowanie takiego autka - jako ze nie potrzebuje wielu dupereli to moze byc ciekawie...

wszystko zalezy jak bede stał ze sponsorami ( własnie dogaduje sie z 2im ) i co z robotą...
  
 
Mega OT: Powodzenia w szukaniu $$ bo napewno troche jej pojdzie. Dobrze ze lubisz 126 ale dla mnie to juz jest obsesja i lepiej sie z niej zacznij juz leczyc Maluch nigdy nie byl, nie jest i nie bedzie sportowa fura, popatrz sobie na kjs, pomimo iz smigaja tam takie maluszki prawie zawsze dostaja oklep od cc/sc swifta czy innego gowna ktore ma normalne zawieszenie i nadwozie. Jak juz to ja bym bardziej widzial 500ke, tylko 5tys to na sam samochod nie wystarczy, ale 127/128 z dobrym silnikiem byloby ok, w wyscigach za dawnych czasow wygrywaly klasy. Niemniej jak zrobisz 126 bedziesz mial satysfakcje, o ile ktos nie zbuduje takiego wczesniej, a plany z tego co slyszalem juz sa /Mega OT

Wracajac do turbo to jak sobie wyobrazasz spawanie zeliwa ze stala kotlowa albo zarowytrzymałą ? Zreszta nawet spawanie zeliwa powoduje takie zmiany w jego strukturze, ze czesto pozniej peka. Ale powiedzmy, ze nie wiem, nie znam sie nie orientuje sie, nie wtracam sie juz, zarobiony jestem.
  
 
tomeq narazie 900 do zimy.
A w meidzyczasie sie pomysli 127 w 1szej budzie to tezkonkretne auto i mozna je odelzyc...