MotoNews.pl
8 Czy warto montowac turbo do essiego na zwyklym dieslu?????? (117872/45) - PT
  

Czy warto montowac turbo do essiego na zwyklym dieslu??????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy zamontowanie turbo do zwyklego diesla 1.8 jest oplacalne i jakie podstawowe modernizacje musialbym wykonac tak aby to wszystko sie zgralo czy tez lepiej zakupic gotowy silnik 1.8tdi poradżcie
  
 
Moim zdaniem nie warto sie w to bawic!
  
 
pytanie pojawiało się na forum, niejednokrotnie, odpowiedż jeszcze nie padła
podpowiem jedynie że escorty z turbiną mają zaledwie 10km więcej, żeby zabawa miała sens należaloby założyć turbo i intercooler, w takiej specyfikacji essiny miały moc 90km( przyrost o 50%).
aha i w escortach nigdy nie było tdi, a tylko td
  
 
Samo turbo oraz IC to nie wszystko, dochodzi sprawa innej pompy wtryskowej, dolozenia komputera tym sterujacego, innego zaworu EGR i wiele wiele innych drobiazgow. Odradzam. Taniej wyjdzie Ci poszukac auta z oryginalnym TD. Moze trafi Ci sie od razu dodatkowo klima. Przemysl sprawe dobrze, zanim zaczniesz rzezbe i wpedzisz sie w spore koszty. Z tego co widze masz rocznik 94, poszukaj TD z klima i elektrycznymi szybkami z 95 i bedzie super.
  
 
Też odradze bo tak jak darmcdoman pisał dużo przeróbek jest, a dotego musiał byś rozbierać cały silnik z tego względu że do wymiany by musiały iść tłoki, więc bardziej się opłaca kupić anglika na dawce i przekładke zrobić
  
 
z gory dzieki wielkie za porady w sumie to tez bylem bardziej przekonany do przekladki Niemowie tez ze caly silnik bedzie mnie troche kosztowal ale czego sie nierobi dla swojej essiny
  
 
Też sie juz kiedys nad tym zastanawiałem ile to moze kosztowac.Mam MK IV 1.6D. BTW. to ciekawe bo jeszcze nigdy nie spotkałem kogos z escortem z tym samym silnikiem.Nie ma go równierz w ankiecie ktora kiedys była na forum po lewej stronie.Czyzby taka rzadkosc.?
  
 
bo w mk4 były tylko 1,6D a dopiero w mk5 były 1,8D a później do tegoż silniczka turbinkę dołożyli, w mk7 dopiero chyba


pozdrawiam...
  
 
mk6 już była z intercoolerem
  
 
Cytat:
2005-10-08 00:56:05, darmcdoman pisze:
Samo turbo oraz IC to nie wszystko, dochodzi sprawa innej pompy wtryskowej, dolozenia komputera tym sterujacego, innego zaworu EGR i wiele wiele innych drobiazgow. Odradzam. Taniej wyjdzie Ci poszukac auta z oryginalnym TD. Moze trafi Ci sie od razu dodatkowo klima. Przemysl sprawe dobrze, zanim zaczniesz rzezbe i wpedzisz sie w spore koszty. Z tego co widze masz rocznik 94, poszukaj TD z klima i elektrycznymi szybkami z 95 i bedzie super.


Z tego co pamiętam, to nawet tłoki w D są inne niż TD (m.in. średnica)... Tak więc rzeźba to by musiała być nieziemska... Ale wszystko się da zrobić, jak się ktoś uprze i ma worek pieniędzy...
  
 
hehe a ja mam MKIV z 1989r i mam 1.8d widziałem już kilka egzemplarzy z tamatych lat z tym silnikiem.