MotoNews.pl
  

Stag2l, możliwa zamiana na Elpigaz Leonardo OI, opłaca się?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Daewoo Espero 1,5 16V
Założona jest instalka z krokowcem Stag2L, mam możliwość przerzucenia do niej wspomniane w tytule leonardo (z tego co się przyglądałem to ma nawet wyjście na krokowca ale w tym samochodzie jest tylko śruba regulacyjna (I gen.).
Aha i to wszystko przy założeniach że mam tego elpigaza za darmo

Proszę o porady czy jest sens w takiej przekładce i czy będą tego jakieś plusy? I jakie ew zmiany/koszta mnie czekają..

Spalanie gazu mam na poziomie 13 l miasto a trasa coś koło 11 do 10, zaraz po założeniu instalki w mieście palił góra 11l.. A to było rok temu, i teraz była regulowana na stagu i pali tyle samo

Pozdrawiam
  
 
Witam .spalanie w normie wiec po co ruszać.

Cytat:
2007-11-08 12:29:05, Wotti pisze:
Daewoo Espero 1,5 16V Założona jest instalka z krokowcem Stag2L, mam możliwość przerzucenia do niej wspomniane w tytule leonardo (z tego co się przyglądałem to ma nawet wyjście na krokowca ale w tym samochodzie jest tylko śruba regulacyjna (I gen.). Aha i to wszystko przy założeniach że mam tego elpigaza za darmo Proszę o porady czy jest sens w takiej przekładce i czy będą tego jakieś plusy? I jakie ew zmiany/koszta mnie czekają.. Spalanie gazu mam na poziomie 13 l miasto a trasa coś koło 11 do 10, zaraz po założeniu instalki w mieście palił góra 11l.. A to było rok temu, i teraz była regulowana na stagu i pali tyle samo Pozdrawiam

  
 
No niby tak, ale dlaczego w trasie nie schodzi poniżej 10, skoro innym 16sto zaworowcom schodzi? Znaczy się generalnie chodzi mi o to że tamta instalka ma interfejs i można kombinować z krokowcem, a na stagu są stałe wartości i jeśli da się to zrobić za free to nie wiem czy to nie taki zły pomysł

A nie orientujecie się jak z połączeniem? bo chcę zrobić taki myk żeby przełożyć sam sterownik krokowca (ewentualnie z przełącznikiem, stag ma trzy pozycje, a leonardo ma Benz i BenzGaz) wyregulować i zobaczyć jak to się będzie sprawowało.

Muszę tylko wiedzieć czy kostki "kompjutera" gazowego są uniwersalne czy trzeba by było kombinować?

Palił mi mniej, dlatego takie spalanie musi być czymś spowodowane Obstawiam jeszcze katalizator..
  
 
Croma, a jaki związek ze spalaniem lpg ma temperatura parownika? bo po dłuższej jeździe mam ciepły, w niektórych miejscach letni, a jak jest jazda na benie to jest gorący. Obstawiam że pompa wody jest na wykończeniu Parownik mam wpięty szeregowo: silnik->nagrzewnica->parownik->silnik..
  
 
Cytat:
2007-11-12 06:26:16, Wotti pisze:
Croma, a jaki związek ze spalaniem lpg ma temperatura parownika?


Co prawda nie jestem Croma, ale pozwolę sobie wyręczyć Kolegę .
Wpływ ma zasadniczy, zimny/niedogrzany parownik gorzej odparowuje gaz przez co jest go więcej w jednostce objętości, a to powoduje, że silnik otrzymuje bogatszą mieszankę. Poza tym gaz tzw. zimowy zawiera procentowo więcej propanu niż butanu. W niskich temperaturach propan jest lepiej odparowywany niż butan jednak ma on niższą niż butan wartość energetyczną przez co spala się go więcej, co w sumie również daje wyższe spalanie. M.in. dlatego instalacje I generacji powinno się regulować dwa razy w roku, przed zimą i na wiosnę, kiedy stacje przechodzą ze sprzedaży gazu letniego na zimowy i odwrotnie. Dobry sterownik II generacji powinien sobie z tym poradzić ale I generacja nie ma takiej możliwości.
  
 
a masz może doświadczenie czy takie połączenie jak u mnie zdaje egzamin? bo ogrzewanie mam kiepskie no i parownik niedogrzany, bo nie wiem czy to wina konfiguracji (tzn. nagrzewnica zabiera dużo ciepła i dla parownika nie wystarcza) czy mam pompę wody do wymiany? (nagrzewnica jest na 100% drożna)
  
 
a jak temperatura silnika i czy długo sie nagrzewa ????? większosć problemów związanych z temperaturą jest przez uszkodzony termostat.
  
 
termostat ma może miesiąc otwiera się przy 92 st. właśnie mnie dziwi że jakoś długo się nagrzewa.. nie aż tak strasznie, ale muszę zrobić rano jak jest zimno te 5 km (do pełnego nagrzania) ale jeśli chodzi o trzymanie temperatury to nie mogę narzekać.. zastanawia mnie dlaczego ten parownik i nagrzewnica są słabo grzane zresztą na starym termostacie było tak samo tylko nie trzymał dobrze temperatury.. tzn za bardzo momentami wychładzał silnik..
  
 
moge ci polecic dobrego gazownika w Wawie,napewno ci pomoze z tym problemem