Pionowa dźwinia zmiany biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy jest jakiś patent aby do skrzyni Poloneza ze skośną wajchą założyć pionową dźwignię zmiany biegów. siakiś mechanizm wybieraka czy cuś. wydaje mi się, że kiedyś coś takiego widziałem albo może ktoś z Was spotkał się z tym tematem naocznie albo może ma taki mechanizm wybieraka.
  
 
takie "cuś" z tego co wiem jest w poldach z silnikiem i skrzynią 2.0 Forda.. w zwykłym chyba sie nie da, poza tym dzwignia bedzie ci przeszkaszac w zaciaganiu hamulca ręcznego. Tak własnie jest w 2.0.. Poprostu za mało miejsca.. Pold jest konstrukcyjnie przeznaczony do skosniej dzwigni.. ale mozesz sobie uciąć i zrobić krótszą..
  
 
...albo wlozyc 4 ze 125p wraz z pionowa dzwignia, ale juz 5 nie bedzie

[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2005-08-24 09:26:59 ]
  
 
Jak nie, jak tak! Przeciez kolega TvF mial w Atu 1.6 Rovera taki patent - podobny do mechanizmu ze starych 125p. Moze ktos wykopie jakies zdjecie?

Pozdrawiam
Adamus
  
 
rzeźba 1
rzeźba 2

rzeźba 3
  
 
Cytat:
2005-08-24 01:17:52, Analyzer pisze:
czy jest jakiś patent aby do skrzyni Poloneza ze skośną wajchą założyć pionową dźwignię zmiany biegów. siakiś mechanizm wybieraka czy cuś. wydaje mi się, że kiedyś coś takiego widziałem albo może ktoś z Was spotkał się z tym tematem naocznie albo może ma taki mechanizm wybieraka.



Gdy robiliśmy przekładki na nowe nadwozia w fiatach a stare szło na złom to wycinałem kawał tunelu ze starego i przykręcałem na wkręty do nowego nadwozia. W ten sposób rozwiązywał się problem mocowania przegubu do lewarka, ale fiat miał inne mobiletto (osłonę nagrzewnicy i półkę przy lewarku). PNy z fordem też miały inną półkę jak std. Jak to rzeźbić w polonku to nie chcę nawet myśleć.
  
 
Czemu ma służyć taka przeróbka - czy standartowe rozwiązanie jest złe?
A ta "tapicerka" jak to określił Prędki "z worka po kartoflach" jest poprostu wymiatająca
  
 
Pionowym lewarkiem się wygodniej zmienia biegi. Pamiętam, że mnie w Fiacie z "4" bylo wygodniej niż w nowym typie.
  
 
Hmmm... widzę, że nie tylko ja mam takie dzikie pomysły - ostatnio chodzi mi po głowie, w związku z agonią szeroko pojętego układu przeniesienia napędu, pomysl przerobienia polonezowskiej piątki na pionowy lewarek, aby bez zmian we wnętrzu auta wpakować ją do kanta... Ciekawe jak się na to zapatrywal będzie mój znajomy mechanik akrobata...
  
 
Cytat:
2005-08-24 14:54:46, jacek_s pisze:
Hmmm... widzę, że nie tylko ja mam takie dzikie pomysły - ostatnio chodzi mi po głowie, w związku z agonią szeroko pojętego układu przeniesienia napędu, pomysl przerobienia polonezowskiej piątki na pionowy lewarek, aby bez zmian we wnętrzu auta wpakować ją do kanta... Ciekawe jak się na to zapatrywal będzie mój znajomy mechanik akrobata...


Ja "agonii" nie posiadam, ale pomysł jak najbardziej mi się podoba i już kombinuję jakby go w czyn wprowadzić.
  
 
już przerabiałem temat z połączeniem tylnych pokryw skrzyni polonezowskiej i fiatowskiej wraz z wymianą wodzików wybieraka i powiem jedno. nie da się.

głównie dlatego, że w miejscu, gdzie fiat ma wybierak w polonezie jest koło piątego biegu.

to rozwiązanie byłoby najlepsze.

acha, i jeszcze jest problem napędu prędkościomierza w takiej "hybrydzie" pokryw tylnych.


ale nie traćmy nadziei.

napewno mi sie jeszcze coś przyśni, tak jak mocowanie kubełka w polonezie...



  
 
Skoro Admirał mówi że się nie da, to muszę zmienić koncepcję...

A jak jest z pięciobiegowymi skrzyniami od łady? Może coś takiego da się zmotać z pionowym drążkiem od czwórki z kanta?
  
 
Cytat:
traćmy nadziei. napewno mi sie jeszcze coś przyśni, tak jak mocowanie kubełka w polonezie...


Napisz cos wiecej o tym kubelku! Czy to ma byc kubelek na cole, czy na smieci?

Pozdrawiam
Adamus
  
 
pytanie do Jerrego...wiem ze kiedys dorabiali piatki ...na czym polegala zmiana..o ile sie orientujesz...i czy na ta chwile dalo by rade cos takego wykonac...rozlozyc skrzynie na czynniki pierwsze i dolozyc to co trzeba
ja mam namiary na starego mechaniora ktory kiedys wlasnie zajmowal sie skrzyniami a za prl ludzie dazyli do polepszenia fabryki...musze tylko odnalesc kontakt...
  
 
Tiaaa, dorabiali piątki poprzez zakładanie SB od innych autek. Byle kapelusz (obudowa sprzęgła) dał się zamontować.
Zmiana dupki nic nie da bo wałki wybieraków inaczej pracują + to co pisał Admi.



  
 
no dobra...a czy po tylu latach da sie cos takiego zadoptowac? koszta nie graja roli...byle skrzynia wytrzymala
  
 
Ja właśnie też marzę o piąteczce, ale z pionowym lewarkiem. No jak wygląda rocznik 77 z ukośnym
Jeszcze można spróbować z pionową piątką od 131
Ale ciężko to znaleźć.
  
 
Cytat:
2005-08-26 15:53:45, adamus pisze:
Napisz cos wiecej o tym kubelku! Czy to ma byc kubelek na cole, czy na smieci? Pozdrawiam Adamus



kubełek na klocki krzysia, coby się nie nudził w podróżach.

V łady też ma skośny drążek tak samo jak i IV.

a może collotti...



  
 
collotti...czemu nie szkoda ze to droga zabawka
jak tak od dluzszego czasu rzezbie temat pionowej piatki i po dluzszych rozpoznaniach wiem ze bedzie to cud-owne prezycie gdy sie uda
  
 
Może to głupie pytanie, ale czy nie można tego rozwiązać wstawiając pionową wajchę i robiąc łącznik między nią a tym "kikutem" co wystaje ze skrzyni? Geometrycznie to mi jakoś pasuje.