Skrzynia biegów e36-m40

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ludzie!!!!Pomóżcie!!
Mam nielada problem.Otóż jakiś czas temu postanowiłem zmienić mojej 316-tce skrzynie z automatycznej na manualneąWszystko dobrze poszło tylko wystąpiły małe 2 problemy.Pierwszy to taki że jak stoje na 'światłach' i wrzucam 'energicznie' jedynke to słychać stukot nie wiem czy na moście z tyłu czy w skrzyni bo dżwięk rozchodzi się a drugi problem to taki że jak już trochę pojeżdże i wszystko się nagrzeje do temperatury właściwej to skrzynia mi po prostu zrzęzi jak ją wysprzęgle.Słychać jak pracują łożyska i to
troche głośno.Most wał,nawet przeguby zostały zmienione.Mechanik powiedział mi że to niby skrzynia i bedzie szukać drugiej na wymiane ale gość mi już tak szuka ze 2 miesiące i niby znajduje ale co znajdzie to mówi że niby też tak samo chodzi.Wiem że te skrzynie z 93r mają po 190-200tys ale prosze o pomoc w odpowiedzi czy każda skrzynia do m40 powyżej iluś tam tys.kilometrów zrzęzi czy gość mnie robi w h...... ??Czekam na odpowiedź!!
Dzięki i pozdrawiam
Adrian
  
 
Cytat:
2005-09-08 23:07:54, a_Rekin pisze:
Ludzie!!!!Pomóżcie!! Mam nielada problem.Otóż jakiś czas temu postanowiłem zmienić mojej 316-tce skrzynie z automatycznej na manualneąWszystko dobrze poszło tylko wystąpiły małe 2 problemy.Pierwszy to taki że jak stoje na 'światłach' i wrzucam 'energicznie' jedynke to słychać stukot nie wiem czy na moście z tyłu czy w skrzyni bo dżwięk rozchodzi się a drugi problem to taki że jak już trochę pojeżdże i wszystko się nagrzeje do temperatury właściwej to skrzynia mi po prostu zrzęzi jak ją wysprzęgle.Słychać jak pracują łożyska i to troche głośno.Most wał,nawet przeguby zostały zmienione.Mechanik powiedział mi że to niby skrzynia i bedzie szukać drugiej na wymiane ale gość mi już tak szuka ze 2 miesiące i niby znajduje ale co znajdzie to mówi że niby też tak samo chodzi.Wiem że te skrzynie z 93r mają po 190-200tys ale prosze o pomoc w odpowiedzi czy każda skrzynia do m40 powyżej iluś tam tys.kilometrów zrzęzi czy gość mnie robi w h...... ??Czekam na odpowiedź!! Dzięki i pozdrawiam Adrian


Chcesz znac prawde?On cię naprawde robi w h.....!!!
  
 
Skrzynie z m40 widziałem już tak dojechane, że drążek biegów prawie odlatywał (nie gałka!) a skrzynia nadal była gicio (szczególnie w 2.5). Takie skrzynki ciężko dojechać, najczęściej pierwsze padają synchronizatory ale czułbyś opory lub słyszał zgrzyty.
A może to rzężenie to np. łożysko oporowe sprzęgła a nie skrzynia?
Pozdrawiam
  
 
Dzięki za odpowiedz!!
W tym pi... Szczecinie nawet nie ma pożądnego mechanika!!!
Pozdrawiam.
  
 
nie tylko wSzczecinie
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-09-08 23:07:54, a_Rekin pisze:
Ludzie!!!!Pomóżcie!! Mam nielada problem.Otóż jakiś czas temu postanowiłem zmienić mojej 316-tce skrzynie z automatycznej na manualneąWszystko dobrze poszło tylko wystąpiły małe 2 problemy.Pierwszy to taki że jak stoje na 'światłach' i wrzucam 'energicznie' jedynke to słychać stukot nie wiem czy na moście z tyłu czy w skrzyni bo dżwięk rozchodzi się a drugi problem to taki że jak już trochę pojeżdże i wszystko się nagrzeje do temperatury właściwej to skrzynia mi po prostu zrzęzi jak ją wysprzęgle.Słychać jak pracują łożyska i to troche głośno.Most wał,nawet przeguby zostały zmienione.Mechanik powiedział mi że to niby skrzynia i bedzie szukać drugiej na wymiane ale gość mi już tak szuka ze 2 miesiące i niby znajduje ale co znajdzie to mówi że niby też tak samo chodzi.Wiem że te skrzynie z 93r mają po 190-200tys ale prosze o pomoc w odpowiedzi czy każda skrzynia do m40 powyżej iluś tam tys.kilometrów zrzęzi czy gość mnie robi w h...... ??Czekam na odpowiedź!! Dzięki i pozdrawiam Adrian



Dodam jeszcze że jak odpalam auto z rana albo jak już silnik ostygnie to wszystko jest dobrze- nic nie słychać ale niestety przy 'jedynce' dalej potrafi nieźle walnąć.
  
 
A poduszki pod skrzynią sprawdzałeś?
  
 
Zaczne od tego ze niestety w bmw z silnikiami z seri m4x skrzynie sa wmiare wytrzymale ale niestety pierwsze co w nich najczesciaj pada to lozyskowanie walka co sie objawia wlasnie dziwnymi odglosami ze skrzyni, powoduje tez ze biegi nie wchodza juz tak dobrze jak przedtem. Po drugie synchronizatory akurat nie padaja w nich najszybciej tylko sprzegielka klowe i to najczesciej na biegu pierwszym (jest to spowodowane z byt brutalnym traktowaniem). Jesli chodzi o mechanika to ma racje ze trzeba wymienic skrzynie, to ze jej nie moze znalesc to juz moze byc temeatem debaty choc nie koniecznie bo ciezko kupic cos co nie jest dobite, pomijam fakt ze jak zalatwi zla to nikt mu nie odda kasy za wyjecie i wlozenie skrzyni a inaczej sie nie da sprawdzic czy jest dobra (a wymiana w m40 jest fatalna). Radze wiec nie nalatywac na mechanikow, ludziom w polsce sie wydaje ze kazdy chce ich oszukac i zrobic na szara zwlaszcza jak ktos ma swoj biznes, jasne ze chce na nas zarobic ale nie znaczy ze okrasc .
  
 
Miałem tą "przyjemność" i wymianiałem skrzynie w mojej 318 E36.
Nie ma najmniejszego problemu z wymianą-robiłem to po raz pierwszy-potrzeba tylko odpowiednie końcówki do śrub i przedłużki ze dwie .Wymiana zajeła mi z 4h. Po wyciągnieci swojej stwierdziłem że nie ma sensu jej rozkopywać tylko pojechałem szukac innej. Dogadałem sie z gościem u którego brałem skrzynie że jak coś bedzie nie tak to przyjade i wymienimy na inna bo rzeczywiście nie ma innej możliwośći-chyba- sprawdzenia. U mnie miałem taki przypadek że głośno pracowała na każdym biegu i tylko na 5 było cichutko w aucie. Wybrałem najładniejszą i założyłem, i narazie odpukać jest wszystko ok. Wymieniłem przy okazji łożysko przy docisku. Niech nie nawija ci makaronu na uszy ten twój mechanik-tyle teraz części do E36 że jak z jednym sie nie dogada to jest następny i napewno pojdzie na taki układ jak u mnie.

[ wiadomość edytowana przez: cmc1 dnia 2005-09-14 12:25:27 ]