MotoNews.pl
  

GAZ

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przymierzam się ostro zabrać do zakładania gazu w Seniorze i zbieram informacje. Z tego, co słyszałem, trzeba zmierzyć najpierw ciśnienie w cylindrach.
Czy to bardzo ważne by było dobre? Musi być równe we wszystkich 6 garach?
Instalatorzy mówią o czujnikach temperatury przy istalacjach - słyszłem, że czasami gaz załacza się po przejechaniu 3-4 km!!! To bez sensu. Inny facio mówił mi, że gaz załącza się gdy obroty wskoczą na 2500 - to dobre rozwiązanie.
Jak uważacie osobiście?
Czy przy dual-ramie jest wielki problem z instalacją?
Na co muszę zwrócić szczególną uwagę???
Dzięki, pzodrowionka.
  
 
Generalnie zwraca się uwagę na opinie o warsztacie, któremu chcesz powierzyć auto. Najlepiej znaleźć podobne auto zagazowane i spiknąć się z właścicielem na tamat doświadczeń.Wiem, że to łatwo powiedzieć ale trudniej zrobić, próbować jednak trzeba - nie ma nic gorszego niż patałachy które potrafią spieprzyć najlepszą instalację. Jeśli chodzi o przełączanie na gaz to zależy od instalacji. Jedne przełączją wtedy gdy silnik osiągnie pewną temperaturę a inne przy pewnych obrotach. U mnie np. przełaczało się po przekroczeniu 2500 obr. ale mnie to wkurzało jak przy jeździe po mieście musisłem co odpalenie tak przygazowywać, aż się ludziska czasem gapiły (no wiecie siedzi gościu w omesi i sobie gazuje :evili zażyczyłem sobie coby mi to zmienili i teraz załącza się poniżej 2000. reguluje się to potencjometrem po prostu. Zyczę powodzenia.
Pozdr
  
 
co do przelaczania sie po dystansie to pierwsze slysze mam gaz w 3 samochodzie i do tej pory poza gaznikowcem gaz wlacza sie samoczynnie po przekroczeniu pewnej granicy obrotow wyznaczonej na 2500 ale w praktyce jest to nawet 2000 swierzo zalozylem w omesi 1270 PLN mnie to kosztowale i jest zajebiscie - pozdrawiam ShaQ
  
 
limit kilometrów jest związany z tym że instalacja jest z kompem i parownik musi osiągnąć temp. min. 5st. żeby załączyć instalacje gazową bez tej temperatury poprostu się nie przełączy automatycznie na gaz. nie dotyczy to instalacji z ręcznym przełącznikiem benzyna/gaz.
  
 
Witam

Również bardzo chętnie wysłucham wszelkich sugestii w tej kwestii bowiem w kwietniu mam zamiar zamontować instalację gazową.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
totr pisze:
limit kilometrów jest związany z tym że instalacja jest z kompem i parownik musi osiągnąć temp. min. 5st. żeby załączyć instalacje gazową bez tej temperatury poprostu się nie przełączy automatycznie na gaz (...)



w 100 % zgadzam się z przedmówcą... zimą trzeba przejechać jakiś "krótki" odcinek żeby płyn chłodzący się podgrzał, natomiast latem jedynym warunkiem przełączenia się instalacji na LPG będzie osiągnięcie przez silnik ustawionych wcześniej obrotów (praktycznie zaraz po ruszeniu - no chyba że ktoś jeździ "bardzo dostojnie" ... )

pozdrawiam
Bartek
  
 
no coz wiec uwazam ze moja instalacja jest najlepsz najtansza niecale 1300PLN i w zimie od razu po zapaleniu przelaczam obrotami na gazik i chodzi bez zastrzezen-przyznam ze w audi 80 z 94 roku B4 - 1,8 na wtrysku poki auto nieosiagnelo 90stopni to jak stalo i nietrzymalo sie nogi na gazie to autko gaslo a o dziwo tutaj tego nie ma-pozdrawiam ShaQ
  
 
U mnie w 3.0 SEJ gazik miał takie sterowanie że przełączał się bezpośrednio po osiągnięciu 2500-2700 RPM , ale DODATKOWO (tzn. w standarcie to było,nic nie przerabiane) był taki mały przycisk po którego wciśnięciu wkakiwał na gaz od razu niezależnie od obrotów - bardzo przydatna rzecz zwłaszcza w lato - po co ostro kręcić silnik jak jest zimny... Przycisk - pyk - i mamy gazik W zimę jednak zalecane było przejechać ok. 4 km na benzynie...
Uważam że takie rozwiązanie przełączania gazu jest bardzo dobre...Polecam
  
 
czyli wszystkie wypowiedzi idą w jednym kierunku tylko każdy tłumaczy po swojemu.
  
 
jest tylko jedno ALE - DUAL RAM. i to znaczy ze na dolocie masz klapke ktora po przekroczeniu 4000obr/min ma mieszac powietrze z dolotu. w instalacji z mixerem gazu mieszane jest powietrze razem z gazem i to boli. Tego silnika nie nalezy odpalac na gazie. nie nalezy na wysokim biegu przy niskich obrotach dodawac energicznie "gazu" itd. itp... ogólnie znaczna czesc warsztatów odmawia instalowania gazu bez wtrysku do dual ramu. zreszta ta sprawa byla poruszana chyba na okp. ja mam 2 dualramy na gazie i coś tam wiem... ostatnio jak mi wyp#@$#@ to po ulicy zbierałem dolot...
  
 
pamiętacie post ( ZAGAZOWAĆ 3,0SEJ)!!!!!

miało być tak słodko, żadnych problemów, itp a tu się okazuje, że kłopoty są ( np: przepływomierz do 3,0se kosztuje tylko 600 zl- UZYWANY) skoro rozj#$%^@ to coś trzeba naprawić albo wymienić.

POZDRO MEGA_3 I JEGO D U A L R A M 3,0SEJ JESZCZE NIE ZAGAZOWANY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
A klapkę anty wybuchową masz? To taki kawałek blachy na zawiasie przed przepływomierzem, posiada ona otwory odprowadzające energię w czasie wybuchu poza układ zasilania powietrzem. Jak walnie to dowymiany jest tylko ona, apozatym to jak wybuchło to zmień przewody gdyz są one w większości związane z tą dolegliwością