MotoNews.pl
  

Świeczki na gazie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przepraszam Wszystkich za ten temat z brodą ale mam kilka wątpliwości
Oto fakty :
1. Cordoba 1,4 z silnikiem AAC - świeczki platynowane przerwa 1,1
efektywna żywotność wg producenta (Seat , VW) to 60 tys.
Rozumiem , że w tym okresie producent przewiduje uzytkowanie świeczek bez utraty parametrów nominalnych bez jakiegoś liniowego spadku parametrów w tym zakresie - czyli iskra przy 50tys winna byc taka jak przy 10 tys.
2. auto moje ma 35 tys na oryginalnych swieczkach , dotychczas paliło pieknie.
(na tychże świeczkach pali pięknie benzynkę w ilości poniżej 6 na 100km - nawet tą juchę co teraz leją nam do baków)
3. gazownik każe wymienić swieczki (tak na oko) bo .... auto pali za dużo gazu tak zauważalna utrata żywoitności świecy? wiem że gaz potrzebuje mocniejszej iskry - ale z drugiej strony producent zapewnia te 60 tys dobrych osiągów (?!) (dodam ,że regulację sekwencji D.T.GasSystem przeprowadził juz drugi raz , przy czym za drugim razem TYLKO na biegu jałowym)

no to co ? mam inwestować kolejne 180 zł w niepewny efekt ? Czy można "wzmocnić iskrę przez zmianę przerwy bez negatywnych skutków dla układu zapłonowego ?
A może ktoś zna niedrogi odpowiednik świeczki dedykowanej dla tego silnika ?

poradźcie proszę ...
  
 
Witam! Do gazu zwykle swiece, osobiscie polecam NGK najlepiej jednoelektrodowe ( bo mozesz zmniejszyc odstep elektrod o 1 mm) wymiana co 15000 km. i wyjdzie Ci taniej jak za te platynki Powodzenia!
  
 
Poszukaj świec NGK na allegro... Prawie w każdej aukcji jest link do katalogu online.
  
 
Witam! Do gazu zwykle swiece, osobiscie polecam NGK najlepiej jednoelektrodowe ( bo mozesz zmniejszyc odstep elektrod o 1 mm) wymiana co 15000 km. i wyjdzie Ci taniej jak za te platynki Powodzenia!
  
 
sprzedawca doradził mi :
DR17YS BRISK - srebrzone kosztują 10 zł / szt
a DR17PP BRISK - Platinium kosztują 22 zł / szt.

zamienne z drogimi NGK to PZFR5D-11 ponad 40 zł / szt
polecano mi tez :
zwykłe NGK V-Line

jako że wymiana i tak bedzie co 15 tys - (prewencyjna) nie ma sensu zakładać drogich świeczek
  
 
Gregor Ty naprawdę jesteś uparty...
Świece platynowe NGK za 34,40PLN/szt.
Zamiast tych Brisków kup sobie NGK V-Line. Na allegro znajdziesz za max 15PLN/szt.
  
 
kurna! ludziska se mieszkają po Warszawkach, Krakowach a u nas w Stalowej Woli .... wszystko jest droższe!

cene za swiece platynki NGK wziąłem ze sklepu , kolega mechanik oferował mi taniej za 40zl ze swoim upustem ze sklepu
  
 
Ale poczta chyba do Ciebie dociera i z allegro mozesz zamówić...
  
 
skoncz z tymi zlosliwosciami - to jest niekonstruktywne!

kupilem sobie wczoraj BRISK'i SILVER - w katalogu dedykowane do mojego modelu silnika AKK i specjalnie "pod gaz" . cena 10 zl/ szt . i tekie to moge zmieniac co 10-15 tys.
  
 
Gregor. Przykro mi, że odbierasz to jako złośliwość. Ja się tylko staram pomóc.
Ty kupiłeś za 10PLN Briski, ja kupiłem za 10PLN NGK V-Line.
Jeśli nie lubisz z jakichś względów NGK, to trzeba było napisać od razu.
  
 
do mojego silnika nie ma dedykowanych NGK serii V-Line sprzedawca sprawdzal w katalogu - a chce miec właśnie dedykowane zamienniki.
Nie mam uprzedzen do żadnej firmy. Uważam , że przy obecnym poziomie technologicznym rezimy produkcyjne utrzymywane są dla wszystkich producentów świec. A jak mi cos bedzie nie pasowac to po 10 tys zmienie.
  
 
Z katalogu NGK.

producent SEAT
model Cordoba / Vario
rocznik 08.1999 - ...
cylinder (cyl.) 4
litr (l.) 1.4
kilowat (kW) 44
kod silnika AKK
odstęp elektrod 1,1

świece PZFR5D-11
nr zamówienia 7968
  
 
Cytat:
2005-09-14 08:11:26, Gregor_SW pisze:
....zamienne z drogimi NGK to PZFR5D-11 ponad 40 zł / szt polecano mi tez : zwykłe NGK V-Line .... jako że wymiana i tak bedzie co 15 tys - (prewencyjna) nie ma sensu zakładać drogich świeczek


PITER34 ! chłopie ! - naprawde nie wiem co mi chcesz udowodnic - chyba to ze masz jakis problem - ale odruchowo mnie wnerwiasz!
NIE CHCE DROGICH PLATYNEK - won!
kupiłem BRISKi - i tyle.
Nie potrzebuje tez porad od takich marud jak ty!

co mi podajesz? to co już wiem? - jak widać powyżej pisałem o tym parę watkow temu ! czytaj i kojarz bo wychodzisz na ...
  
 
Cytat:
2005-09-15 14:38:43, Gregor_SW pisze:
PITER34 ! chłopie ! - naprawde nie wiem co mi chcesz udowodnic - chyba to ze masz jakis problem - ale odruchowo mnie wnerwiasz! NIE CHCE DROGICH PLATYNEK - won! kupiłem BRISKi - i tyle. Nie potrzebuje tez porad od takich marud jak ty! co mi podajesz? to co już wiem? - jak widać powyżej pisałem o tym parę watkow temu ! czytaj i kojarz bo wychodzisz na ...



Gregor. Nie wnerwiam Cię odruchowo.
Co do danych z katalogu, które podałem to rzeczywiście nie zwróciłem uwagi, że to są platynki za 35PLN, a Ty w trakcie trwania tego wątku zmieniłeś zdanie i platynówek nie chcesz, co potwierdzone jest przez fakt zakupu Brisków.
Mój błąd powtarzam raz jeszcze.

A co do tego, że nie potrzebujesz moich porad to przejrzyj sobie pewien wątek dotyczący kalibracji...


[ wiadomość edytowana przez: piter34 dnia 2005-09-15 15:28:59 ]
  
 
byc może ze to moje generalne wnerwienie na gazownika przenosi sie tez na forumowiczow, ktorzy chca byc moze pomóc ale nie tak jak by mi się widziało- sorry.

WRACAJĄC do wątku
założyłem te SILVER BRISKi przerwa 0.7 (na platynkach oryginalnych byla 1.1 ) - dodam jeszcze ze wszystkie są rownoprawnymi zamiennikami w katalogach producentow.

Auto zachowuje się poprawnie - choc na wolnych obrotach zdazylo sie mu zgłupieć ze dwa razy - nagłe skoki obrotów.

Czyżby po takiej wymianie wymagna byla dodatkowa kalibracja?