Skrzypienie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie pomóżcie - forum przeszukałem, i nic nie znalazłem.
Skrzypi mi przód, a dokładniej coś w przednim kole jak się kręci kierownicą. Qrna nie wiem co. Skrzypienie nasila się, gdy auto trochę przejedzie (od około 10 km). Wtedy na postoju to jest masakra, aż wstyd kierownicy dotykać. Jak na taką piękną bestię, to to nie pasuje.
Co to może być? Auto było już w górze. Pzesmarowałem wszystkie sworznie i nic nie pomaga. Wydaje mi się, że to tak jakby gdzieś wyżej skrzeczało, ale co? Chciałbym to skrzeczące ustrojstwo nasmarować/wymienić, no ale przecież nie będę wymieniał połowy przedniego zawieszenia. Jak macie jakieś pomysły, to na warsztacie jutro posprawdzam.
Z góry dzięki
Pozdrówka
  
 
może amotryzator w gnieżdzie lub sprężynana podładkach
  
 
proponuje sprawdzić kolumne kierowniczą może jakaś gumka?widziałem już takie przypadki a może zwijacz jeżeli masz poduszke powietrzną?
  
 
Ja obstawiam sworznie dolne - psiknij WD i sprawdź


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-09-15 23:47:26 ]
  
 
A może przyczyna jest prosta,taka jaka ja kiedyś miałem.Sprężyna w miejscu osadzenia na McPhersonie ocierała o blache,a szukałem,psikałem smarowałem i jak juz nie miałem pomysłu to zajżałem tam.Troche smaru grafitowanego nawaliłem i skrzypienie ucichło.
  
 
Na bank sworzeń dolny ,ale skoro skrzypi to tylko wymiana bo na smarowanym to może skręcic nieoczekiwanie do np.rowu
  
 
To mamy chyba rozwiązanie

Skrzypi po przejechaniu kilku kilometrów, ponieważ jest blisko wydechu i element metalowo gumowy się nagrzewa. Przećwiczone, niedawno miałem to samo. Element się nazywa (chyba) wspornik drążka kierowniczego. Znajduje się mniejwięcej po środku między przednimi kołami. Wystarczyło rozebrać i przesmarować. Wymiana jest dosyć kosztowna bo nie widziałem tego w zamiennikach.

pozdro
3
  
 
witam,
zgadza się, jest tam wspornik pośredni drążka układu kierowniczego Opis dotyczy omegi B, a czy omega C ma tak samo to nie wiem,
wymienia się tylko tulejkę metalowo-gumową koszt ok. 50 zł oczywiście nie oryginał, gdy długo nic nie było robione to element środkowy tulejki nie chce zejść ze swożnia wspornika, tyle rdzy.U Ciebie może nie tak źle bo rdza skrzypi , a może to bieda Ja u siebie musiałem wymontować cały wspornik z ramy, grzać palnikiem i opukać take było zapyziałe. Można też na szlifierce.
pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2005-09-16 11:04:04 ]
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-01-22 09:00:23 ]
  
 
Cytat:
2005-09-16 10:06:45, 3 pisze:
To mamy chyba rozwiązanie Skrzypi po przejechaniu kilku kilometrów, ponieważ jest blisko wydechu i element metalowo gumowy się nagrzewa. Przećwiczone, niedawno miałem to samo. Element się nazywa (chyba) wspornik drążka kierowniczego. Znajduje się mniejwięcej po środku między przednimi kołami. Wystarczyło rozebrać i przesmarować. Wymiana jest dosyć kosztowna bo nie widziałem tego w zamiennikach. pozdro 3



Dzisiaj zaglądałem z mechanikiempod spód i raczej to jest to o czym piszesz Jeszcze nie smarowałem, bo nie miałem czasu, ale jutro to zrobię i napiszę jakie efekty. Dzięki wszystkim za rozpisanie.