MotoNews.pl
11 Pytanie o sekwencyjny gaz. (112831/0) - PT
  

Pytanie o sekwencyjny gaz.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie i nieśmiało chciałbym zapytać o sekwencję gdyż wydaje mi się ,że coś z nią nie tak otóż:
1.Samoczynnie przełącza sie na benzyne przy większych obrotach ok.5tys. ale nie zawsze.
2.jest różnica w mocy na benie ok. na gazie się muli szczególnie na niskich obrotach ponoć w sekwencij nie powinno być różnicy.
3. no i to spalanie (chyba za duże) 13l/100 przy prędkości ok 90-120 w większości trasa.
Omesia to 2.0 16v 95r automat ,sekwencja elpigaz.
Dzieki za jakieś podpowiedzi.
  
 
a wiec tak. według mnie cos skopali. ja mam Diego ( 3500 zł) pali jak zona jeździ ok 9 a jak ja to do 11 max. ja nie czuje róznicy miedzy gazem a beną. no i te przełaczanie to nie wiem ale tak nie powinno byc. moze czujnik temperatury? jak ja miałem walniety to przełaczał se na bene i na gaz kiedy chciał sam. aha czasem mi sie zapala sonda - uboga mieszanka... to tyle odemnie
  
 
Cytat:
pali jak zona jeździ ok 9 a jak ja to do 11 max.


Cytat:
aha czasem mi sie zapala sonda - uboga mieszanka


tak małe w/g mnie spalanie i ta uboga mieszanka to raczej powody do zmartwień.
Chyba że spalanie dotyczy trasy a kontrolka zapala się gdy gaz się kończy.
PZDR.
  
 
hymm... faktycznie cos nie tak! Posiadam w swojej omesi (2.5 v6) sekwencyjny wtrysk gazu (instalacja gazowa jakaś włoska OMVL-REG) i sprawa spalania gazu wygląda następująco: trasa - prędkość 130-140 : 10 litrow na 100. Matomiast w mieście przy spokojnej jeździe spokojnie wyrabiam sie w 14 litrach. Ostatnio zrobiłem nawet mały teścik i za całe 10 zł. zatankowanego gazu udało mi sie przejechać (normalną jazdą) 40 kilometrów. Jak na taki motor uważam że wynik jest rewelacyjny. Dlatego troszke dziwią mnie podane przez ciebie wartości spalania Twojej Omesi. Napewno nie bez znaczenia jest to gdzie sie tankuje gaz no i to ile musieliśmy wydać na swoje instalacje gazowe? Nie wiem jak sytuacja wygląda u ciebie ale w moim przypadku był to koszt 4700 zł. (instalacje zakładałem w maju tego roku i bez problemów zrobiłem na niej juz 20 000 kilometrów.) Ps. nie żałuje ani złotóweczki z wydanej kwoty Pozdrawiam i życze szybkiego rozwiązania problemu, bo "ON" niewątpliwie istnieje....
  
 
Jesli przelacza ci na benzyne przy wysokich obrotach to znaczy ze brakuje gazu (wtedy uklad wlacza benzyne). Nie doslownie brakuje tylko np.reduktor nie nadaza lub totalnie zle wyregulowany gaz. Mam ten sam system ElpiGaz - spalanie w trasie (2,5V6, automat) - 11L, w miescie 14L. Obroty kreca do ponad 6000 bez problemu.
  
 
Miałem kiedyś taki problem w X30XE. Mam sekwencję Autronica i poprowadzili mi przewód gazowy od zbiornika o przkroju 6mm . Z norm jakie daje producent powinien być co najmniej 8mm. Po wymianie na większy i pogrzebaniu w "mapie" intslacji problemy ustały. Problem polegał na tym że nie chciał kręcić więcej niż 5 000obr/min i się przłączał na Pb a mam ASB. Sam rozumiesz w czym problem - czasmi się chciało wyprzedzić i się zawisło na równo z drugim autem. Być może producent twojej instalki ma jakieś normy odnośnie montażu. Czasami warto poszszukać. Mnie się opłacało bo monterzy nie chcieli mi uznać reklamacji dopóki nie dotali papieru. Zyczę owocnego szukania.
  
 
Witam tez mam Elpigaz u mnie przelacza sie na benzyne gdy mam malo gazu a przydepne przy wyprzedzaniu czyli gdy gaz nieda tyle mocy co potrzeba ,moze rzeczywiscie masz za cienki wezyk lub cos nie tak z reduktorem
  
 
ja też am elpigaza 2 gen z kompem leonardo
po prostu rewelacja
więc nie bede pisał ile pali i czy strzela bp nie ma co zmyślać
to moja 5 instalka elpigazu
  
 
tofik ewidentnie masz coś zjebane, weż gazownika na cel i duś, duś duś a jak już będzie cię miał dosyć to go dalej duś...
  
 
diro już nie płacz z tym magazynkiem
przecież leży i na ciebie czeka u mnie w garażyku
  
 
Dzieki panowie po tym wszystkim co napisaliście jade do monterów i bede dusił, dusił, aż ustawią że będzie git. Na szczęście instalka jest jeszcze na gwarancij więc łachy nie robią.
Ps. Dobrze że jest się kogo poradzić. DZIEKI
  
 
Cytat:
przecież leży i na ciebie czeka u mnie w garażyku

już nie
  
 
No coś jest nie tak.

1. Nie powinno mulić

2. nie powinno tyle palić. Moja Omega A 2,6 sekwencja paliła 10 na trasie i 15 w mieście.


Wygląda na to ze masz ustawione zbyt duże dawki lub zbyt bogatą mieszankę.

MOżliwe że to kwestia regulacji.
  
 
mam elpig stella na 20 16V i żadnych opisanych przez ciebie objawów, a w trasie przy tych prędkościach bierze 10l. Nie wiem co może być u ciebie nie tak. Może sie śpieszyli i nie wyregulowali prawidłowo.
Montaż mojej instalacji trwał 2 dni i zrobili autem ok 40 km, ale wyjechałem od nich zrobiłem 10tyś. w pół roku i dalej jest cacucho.
Męcz łobuzów

[ wiadomość edytowana przez: zbiczek1 dnia 2005-09-14 07:34:09 ]
  
 
Byłem u gazowników , dumali, kombinowali , i tak nie dali rady naprawić i w końcu powiedzieli ze trzeba wymienić dysze od gazu gdyz wstawili za małe . wiec umówiony jestem na ta wymiane , pózniej napisze czy cos pomogło.
  
 
Ja właśnie dzisiaj założyłem sekwencję do A 3.0 24V i przy próbie właśnie też na wyższych obrotach przełaczał się na benę i powodem były zamienione podciśnienia na parowniku(za małe ciśnienie gazu na wtryski), po poprawce problem ustał , ale pojawił się nowy , gdy jechało się dłuższy czas na wysokich obrotach i puściło pedał gazu to się przełaczał na bene powódzaworek nadmiaru gazu nie otwierał się i nie wypuszczał nadmiernego ciśnienia, po wymianie w nim sprężynki wszystko narazie chodzi OK')
W środę mam jechać do sprawdzenia, więc jak masz jakieś pytania to wal bo ten gazownik to mój dobry kumpel i może mi uczciwie powiedzieć co jest czego przyczyną a nie zwali wszystko na świece, przewody itd.

[ wiadomość edytowana przez: Mariosomegos dnia 2005-09-24 18:23:16 ]
  
 
Cytat:
2005-09-24 18:20:05, Mariosomegos pisze:
Ja właśnie dzisiaj założyłem sekwencję do A 3.0 24V i przy próbie właśnie też na wyższych obrotach przełaczał się na benę i powodem były zamienione podciśnienia na parowniku(za małe ciśnienie gazu na wtryski), po poprawce problem ustał , ale pojawił się nowy , gdy jechało się dłuższy czas na wysokich obrotach i puściło pedał gazu to się przełaczał na bene powódzaworek nadmiaru gazu nie otwierał się i nie wypuszczał nadmiernego ciśnienia, po wymianie w nim sprężynki wszystko narazie chodzi OK') W środę mam jechać do sprawdzenia, więc jak masz jakieś pytania to wal bo ten gazownik to mój dobry kumpel i może mi uczciwie powiedzieć co jest czego przyczyną a nie zwali wszystko na świece, przewody itd. [ wiadomość edytowana przez: Mariosomegos dnia 2005-09-24 18:23:16 ]



założyłeś sekwenycjny tj IV gen. czy ciągły (ławowy) III gen?
  
 
Panowie!Są dwa rodzaje wtrysku gazu-sekwencyjny i liniowy.Ten drugi już niestosowany.
  
 
Cytat:
2005-09-24 20:49:12, MEGA_3 pisze:
założyłeś sekwenycjny tj IV gen. czy ciągły (ławowy) III gen?


Sekwencyjny IV gen. a to co z Tobą gadałem to na temat innej mojej Omci.
  
 
Cytat:
2005-09-24 23:05:44, Mariosomegos pisze:
Sekwencyjny IV gen. a to co z Tobą gadałem to na temat innej mojej Omci.



????, chyba nie ze mną
nie wiem o co chodzi